Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 13.01.2014 року у справі №2а-1670/1266/11

Постанова ВАСУ від 13.01.2014 року у справі №2а-1670/1266/11

28.02.2017
Автор:
Переглядів : 243

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"13" січня 2014 р. м. Київ К/9991/71161/11

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

головуючого Ланченко Л.В.

суддів Пилипчук Н.Г.

Цвіркуна Ю.І.

розглянувши у письмовому провадженні касаційну скаргу

Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Укркомцентр» (ТОВ «НВП «Укркомцентр»)

на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 01.04.2011 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2011

у справі №2а-1670/1266/11

за позовом ТОВ «НВП «Укркомцентр»

до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції (ОДПІ)

про визнання нечинним податкового повідомлення рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 01.04.2011, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2011, у задоволенні позову відмовлено.

У справі відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою позивача, у якій ставиться питання про скасування рішення суду першої та апеляційної інстанції та прийняття нового про задоволення позову, з підстав порушення норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в судових рішеннях, в межах доводів касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з такого.

Підставою для прийняття оспорюваного податкового повідомлення-рішення №0005831503/0/2000 від 21.06.2010, яким донараховано податкові зобов?язання з орендної плати за землю в розмірі 26093,87 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 13046,96 грн. стали висновки акта документальної невиїзної перевірки від 11.06.2010, згідно якого позивачем орендна плата у 2008 році нараховувалась та сплачувалась у розмірі від 1% до 2% від грошової оцінки землі, у той час як у 2008 році з урахуванням змін, внесених Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 03.06.2008 №309-УІ, повинен був складати не менше трикратного розміру земельного податку (3% від грошової оцінки землі).

Суди попередніх інстанцій, підтримуючи правову позицію податкового органу, дійшли висновку, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є загальнодержавним податком, розмір та порядок сплати якого визначається законами у сфері оподаткування, а відтак не може змінюватись за взаємною згодою сторін.

Судова колегія вважає висновки судів попередніх інстанцій помилковими з огляду на таке.

Відповідно до частин першої та другої статті 83 Земельного кодексу України (далі - ЗК) землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності.

До повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу (пункт «в» статті 12 ЗК).

Згідно зі статтею другою Закону України «Про плату за землю» використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Граничний розмір орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, встановлено Законом України «Про оренду землі» та є обов'язковим при укладанні відповідних договорів.

Відповідно до частини першої статті 21 цього ж Закону орендна плата - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Підставою нарахування земельного податку відповідно до статті 13 Закону України «Про плату за землю» є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст