ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 серпня 2016 року м. Київ К/800/52201/15
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Рибченка А.О.
суддів: Костенка М.І.
Цвіркуна Ю.І.
розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш»
на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 червня 2015 року
та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24 листопада 2015 року
у справі № 804/6361/15
за позовом Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш»
про надання дозволу на проведення перевірки, -
ВСТАНОВИВ:
Новомосковська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (далі - Новомосковська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області; позивач) звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Общепроммаш» (далі - ТОВ «Общепроммаш»; відповідач), в якому просила надати дозвіл на проведення документальної планової виїзної перевірки відповідача, а також зобов'язати ТОВ «Общепроммаш» допустити позивача до проведення документальної планової виїзної перевірки.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 червня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24 листопада 2015 року, адміністративний позов задоволено частково. Надано Новомосковській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області дозвіл на проведення документальної планової виїзної перевірки відповідача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи Державної фіскальної служби, за період з 01 січня 2012 року по 31 грудня 2013 року. В решті позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятими судовими рішеннями у справі, відповідач оскаржив їх в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України.
В поданій касаційній скарзі ТОВ «Общепроммаш», посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 червня 2015 року, ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24 листопада 2015 року та закрити провадження у справі.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи в межах доводів касаційної скарги відповідно до статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з таких підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що наказом № 30 від 31 січня 2015 року на підставі затвердженого плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб'єктів господарювання на перший квартал 2015 року призначено проведення планової виїзної перевірки відповідача з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2012 року по 31 грудня 2013 року.
У зв'язку із псуванням оригіналів первинних бухгалтерських документів товариства наказом № 49 від 10 лютого 2015 року терміни проведення перевірки перенесено та надано строк протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення, для відновлення втрачених документів.
Наказом № 195 від 08 травня 2015 року поновлено проведення документальної планової виїзної перевірки відповідача.
Втім, ТОВ «Общепроммаш» посадових осіб Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області до проведення перевірки не допущено, що стало підставою для звернення контролюючого органу з даним позовом до суду.
Задовольняючи адміністративний позов частково, суди попередніх інстанцій виходили з того, що надання дозволу на проведення документальної планової виїзної перевірки відповідача є належним способом захисту порушеного права органу державної фіскальної служби.
Проте, колегія суддів не може погодитись із вказаними доводами судових інстанцій, виходячи з таких підстав.
Пунктом 3 розділу ІІ «;Прикінцеві положення» Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі - Закон № 71-VIII) встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
Зазначене обмеження не поширюється з 1 січня 2015 року на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.