Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 10.08.2016 року у справі №567/721/14-а

Постанова ВАСУ від 10.08.2016 року у справі №567/721/14-а

10.02.2017
Автор:
Переглядів : 145

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 серпня 2016 року м. Київ К/800/54794/14

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Головуючої: Гончар Л.Я.,

Суддів: Конюшка К.В.,

Донця О.Є.,

розглянувши у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за касаційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Житомирського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2014 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Острозькому районі Рівненської області про перерахунок пенсії,

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Острозькому районі Рівненської області про визнання нечинним рішення про проведення перерахунку пенсії позивача у зв'язку з його працевлаштуванням; зобов'язати орган Пенсійного фонду проводити виплату пенсії ОСОБА_2 у повному обсязі.

Позовні вимоги мотивовано протиправністю дій органу Пенсійного фонду по проведенню перерахунку пенсії позивача у зв'язку з його працевлаштуванням.

Постановою Острозького районного суду Рівненської області від 31 липня 2014 року позов задоволено: визнано нечинним рішення Управління Пенсійного фонду України в Острозькому районі Рівненської області про проведення перерахунку пенсії ОСОБА_2 у зв'язку з його працевлаштуванням; зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Острозькому районі Рівненської області проводити виплату пенсії ОСОБА_2 в повному розмірі у відповідності до статті 50-1 Закону України «Про прокуратуру», виходячи з розрахунку 90% від середнього заробітку.

Постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2014 року постанову Острозького районного суду Рівненської області від 31 липня 2014 року скасовано; прийнято нову, якою у задоволенні позову відмовлено.

У поданій касаційній скарзі ОСОБА_2 із посиланням на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що з 21.09.2006 ОСОБА_2 призначено пенсію за вислугою років відповідно до статті 50-1 Закону України «Про прокуратуру» у розмірі 90 відсотків середньомісячного заробітку (підтверджується розпорядженням відповідача від 05.11.2008 №123441). Позивач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Острозькому районі.

Наказами прокурора Черкаської області від 26.05.2014 року № 411-к та № 412-к ОСОБА_2 призначений заступником прокурора Черкаського району Черкаської області та виконувачем обов'язків прокурора Черкаського району Черкаської області.

Розпорядженням відповідача від 14.07.20124 № 124548 ОСОБА_2 зроблено перерахунок пенсії позивача у зв'язку з працевлаштуванням та зменшено розмір пенсії з 7427,65 грн. до 949,00 грн.

Зменшуючи розмірі пенсії позивача, Пенсійний фонд виходив з того, що відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» позивач, як працюючий пенсіонер, повинен отримувати пенсію відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Вважаючи рішення відповідача про перерахунок пенсії з підстав працевлаштування незаконним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що рішення відповідача про перерахунок пенсії позивачу у зв'язку з його працевлаштуванням, не відповідає вимогам Закону, оскільки правовідносини щодо його пенсійного забезпечення виникли раніше, тобто на момент його звернення за призначенням пенсії, тому таке рішення слід визнати не чинним та зобов'язати відповідача проводити виплату пенсії ОСОБА_2 в її повному розмірі відповідно до статті 50-1 Закону України «Про прокуратуру» (в редакції діючій на момент звернення за призначенням пенсії), виходячи з розрахунку 90% від його середнього заробітку.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позову, суд апеляційної інстанції вказав, що пенсіонери, яким станом на 01.10.2011 була призначена пенсія відповідно статті 50-1 Закону України «Про прокуратуру», і які на цю дату не працювали, а влаштувались на роботу після 01.10.2011, отримують пенсію в розмірах, визначених відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Колегія суддів, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України, вказує на помилковість висновків суду апеляційної інстанції, з огляду на наступне.

Як убачається із заперечень відповідача на позовну заяву, перерахунок пенсії позивача здійснено Пенсійним фондом на підставі пункту 2 розділу 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи».

Водночас, колегія суддів вказує, що зазначена норма Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» не регулює спірні правовідносини.

Так, відповідно до абзацу 2 пункту 2 розділу 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) пенсіонерам, яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) призначена до набрання чинності цим Законом і в яких розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) перевищує максимальний розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановлений цим Законом, виплата пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) здійснюється без індексації, без застосування положень частин другої та третьої статті 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та проведення інших перерахунків, передбачених законодавством, до того часу, коли розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) відповідатиме максимальному розміру пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановленому цим Законом.

Згідно з абзацом 3 пункту 2 розділу 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» порядок виплати пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) працюючим пенсіонерам, встановлений цим Законом, не поширюється на пенсіонерів, яким призначена пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та які влаштувалися на роботу до набрання чинності цим Законом.

У березні 2013 року у зв'язку із численними зверненнями пенсіонерів, які отримують пенсію відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» Міністерство соціальної політики України винесло Наказ від 07.03.2013 № 106 (зареєстровано в Мінюсті 20.03.2013 за №441/22973) «Про застосування норми абзацу третього пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи».

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст