Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 09.06.2016 року у справі №807/344/14

Постанова ВАСУ від 09.06.2016 року у справі №807/344/14

11.02.2017
Автор:
Переглядів : 156

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 червня 2016 року м. Київ К/800/14436/15

К/800/15217/15

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

Єрьоміна А.В.(головуючий); Кравцова О.В., Цуркана М.І.,

секретар судового засідання Вишняк О.М.,

За участю:

представника позивача Єрофеєва А.В.,

представника третьої особи Митровка Я.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом 18 окремого мостового загону 1 об'єднаного загону Державної спеціальної служби транспорту (військова частина Т 0300) до Ужгородської об'єднаної державної фінансової інспекції, Державної фінансової інспекції в Закарпатській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - публічне акціонерне товариство «Закарпаттяобленерго», товариство з обмеженою відповідальністю «Турист ЛТД», про визнання протиправними та скасування вимог, що переглядається за касаційними скаргами Державної фінансової інспекції в Закарпатській області, публічного акціонерного товариства «Закарпаттяобленерго» на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 24 червня 2014 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 5 березня 2015 року, -

ВСТАНОВИВ:

У січні 2014 року 18 окремий мостовий загін 1 об'єднаного загону Державної спеціальної служби транспорту (військова частина Т 0300) (далі - позивач) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Ужгородської об'єднаної державної фінансової інспекції, Державної фінансової інспекції в Закарпатській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - публічне акціонерне товариство «Закарпаттяобленерго», товариство з обмеженою відповідальністю «Турист ЛТД», в якому просив визнати протиправними та скасувати пункти 2, 4, 7, 8 вимоги Ужгородської об'єднаної Державної фінансової інспекції від 30 грудня 2013 року №01-13/1055.

В обґрунтування позовних вимог зазначав, що оскаржувана вимога прийнята з порушенням абз.5 п.35 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року №550 та п. 7 статті 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 24 червня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 5 березня 2015 року, адміністративний позов 18 окремого мостового загону 1 об'єднаного загону Державної спеціальної служби транспорту (військова частина Т 0300) задоволено частково.

Визнано протиправною та скасовано вимогу Ужгородської Державної фінансової інспекції від 30 грудня 2013 року №01-13/1055 «Про усунення порушень та недоліків виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності» в частині пункту 2 щодо зобов'язання командира 18 окремого мостового загону 1 об'єднаного загону Державної спеціальної служби транспорту (військова частина Т0300) відобразити в обліку по розрахунках за спожиті комунальні послуги військовослужбовцями та членами їх сімей в сумі 50045,47 грн та проведення претензійно правової роботи щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення коштів в іншому випадку стягнути з осіб, винних у проведенні зайвих витрат шкоду у порядку та розмірах встановлених розділом IV «Визначення матеріальної шкоди та порядок її відшкодування» Положення про матеріальну відповідальність військовослужбовців за шкоду заподіяну державі, затверджену Постановою Верховної Ради України від 23 червня 1995 року №243/95-ВР.

Визнано протиправною та скасовано вимогу Ужгородської об'єднаної Державної фінансової інспекції від 30 грудня 2013 року №01-13/1055 «Про усунення порушень та недоліків виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності» в частині пункту 8 щодо зобов'язання командира 18 окремого мостового загону 1 об'єднання загону Державної спеціальної служби транспорту (військова частина Т 0300) про повернення до Державного бюджету коштів, використаних впродовж 2011-2013 років в сумі 9047,15 грн., на виплату грошового забезпечення військовослужбовців строкової служби.

Визнано протиправною та скасовано вимогу Ужгородської об'єднаної Державної фінансової інспекції від 30 грудня 2013 року №01-13/1055 «Про усунення порушень та недоліків, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності» в частині пункту 4 щодо відображення в обліку дебіторської заборгованості по рахунках ТОВ «Турист ЛТД» на суму 36796,00 грн. та проведення претензійно-правової роботи із підрядником - ТОВ «Турист ЛТД» щодо відшкодування зайво використаних і списаних на видатки установи коштів за рахунок оплати завищеної вартості виконаних робіт шляхом повернення коштів в сумі 36796,00 грн.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

У касаційній скарзі, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, Державна фінансова інспекція в Закарпатській області просить оскаржувані рішення скасувати, ухвалити нове судове рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Публічне акціонерне товариство «Закарпаттяобленерго», посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм процесуального та матеріального права, просить ухвалити нове судове рішення про задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи скарг, Вищий адміністративний суд України вважає, що касаційна скарга Державної фінансової інспекції в Закарпатській області не підлягає задоволенню, а касаційна скарга публічного акціонерного товариства «Закарпаттяобленерго» підлягає задоволенню.

Судами попередніх інстанцій встановлено, Ужгородською об'єднаною Державною фінансовою інспекцією проведено ревізію фінансово-господарської діяльності 18 окремого мостового загону 1 об'єднаного загону Державної спеціальної служби транспорту (військова частина Т0300) за період з 1 січня 2011 року по 30 вересня 2013 року, про що складено Акт від 29 листопада 2013 року за №07-810/52.

11 листопада 2013 р. військовою частиною Т0300 надано відповідачу заперечення на Акт від 29 листопада 2013 року № 07-810/52 щодо окремих порушень викладених в акті.

Ужгородською об'єднаною Державною фінансовою інспекцією 25 грудня 2013 року направлено висновки на заперечення на акт від 29 листопада 2013 року №07-810/52, з якого вбачається, що вказані заперечення не приймаються. Заперечення позивача до акту ревізії розглянуті за належністю відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальним органами" від 20 квітня 2006 року №550. За результатами їх розгляду складено висновок на заперечення. Висновок на заперечення є невід'ємною частиною акту ревізії і базується виключно на фактах порушень вимог Законодавства з фінансових питань на визначенні осіб, які порушили вимоги законодавства та на фактах щодо розміру зайво використання бюджетних коштів

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст