Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 07.10.2015 року у справі №804/10014/14

Постанова ВАСУ від 07.10.2015 року у справі №804/10014/14

27.02.2017
Автор:
Переглядів : 139

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2015 року м. Київ К/800/66574/14

Вищий адміністративний суд України у складі: суддя Костенко М.І. - головуючий, судді Приходько І.В., Юрченко В.П.,

розглянув у письмовому провадженні касаційну скаргу державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - Інспекція)

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.08.2014

та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.11.2014

у справі № 804/10014/14

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Бьюті профі" (далі - Товариство)

до Інспекції

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

За результатами розгляду касаційної скарги Вищий адміністративний суд України

ВСТАНОВИВ:

У липні 2014 року Товариство звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило: визнати протиправними дії Інспекції з проведення зустрічної звірки Товариства, оформленої актом від 08.05.2014 № 1288/26-55-22-07/31453128 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 по 31.03.2014»; визнати протиправними дії Інспекції щодо викладення висновків у цьому акті; визнати протиправними дії Інспекції щодо внесення коригувань до підсистеми «Аналітична система» автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» на підставі цього акта; зобов'язати відповідача відновити у підсистемі «Аналітична система» автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» показники податкових зобов'язань та податкового кредиту, відкориговані на підставі акта.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.08.2014, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.11.2014, позов задоволено повністю.

Судові акти зі спору мотивовані тим, що оспорювану звірку було проведено Інспекцією за відсутності законодавчо встановлених підстав; викладені у спірному акті висновки Інспекції не відповідають сутності контрольного заходу з проведення зустрічної звірки; само по собі висновки податкового органу, викладені в зазначеному актів, не можуть слугувати підставою для коригування показників податкової звітності платника в інформаційних базах даних органів державної податкової служби.

Законність ухвалених у справі судових актів перевіряється у порядку глави 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) у зв'язку з касаційною скаргою Інспекції, в якій вона просить скасувати оскаржувані судові акти та прийняти нове рішення по суті спору про відмову у позові Товариства. На обґрунтування касаційних вимог скаржник зазначає, що викладені в акті (складеному за наслідками вжиття заходів з проведення зустрічної звірки платника) висновки є об'єктивними та відповідають сутності розглядуваних заходів з податкового контролю. Також скаржник наголошує, що коригування даних в інформаційних базах органів державної податкової служби є лише формою збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання органами державної податкової служби функцій з податкового контролю, а відтак таке коригування не впливає на суб'єктивний стан прав та обов'язків платника.

Вивчивши матеріали справи, перевіривши відповідність висновків судів наявним у матеріалах справи доказам, правильність застосування судами норм матеріального права та дотримання ними процесуальних норм, обговоривши доводи касаційної скарги, Вищий адміністративний суд України вважає за необхідне частково задовольнити розглядувані касаційні вимоги з урахуванням такого.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що у рамках здійснення заходів з відпрацювання ризикового платника податків оперативним підрозділом Головного управління Міністерства доходів і зборів України було проведено обстеження податкової адреси Товариства по вул. Московській, 24, кв. 21 у м. Києві; у ході проведення цих заходів було встановлено, що за вказаною адресою платник не перебуває.

Відсутність позивача за місцезнаходженням унеможливила проведення відповідачем зустрічної звірки Товариства, у зв'язку з чим Інспекцією було складено акт від 08.05.2014 № 1288/26-55-22-07/31453128 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 по 31.03.2014».

У цьому акті викладено висновок контролюючого органу про завищення платником податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ внаслідок відображення у податковому обліку фіктивних господарських операцій за правочинами, що порушують публічний порядок.

На підставі цих висновків Інспекцією було внесено зміни до підсистеми «Аналітична система» автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок».

Зазначені обставини учасниками провадження не заперечуються.

Приймаючи рішення про задоволення даного позову, суди обох попередніх інстанцій виходили з того, що викладені в акті від 08.05.2014 № 1288/26-55-22-07/31453128 висновки Інспекції не відповідають змісту проведених контрольно-перевірочних заходів. Адже зустрічна звірка не передбачає дослідження Інспекцією документів первинного податкового та бухгалтерського обліку платника з метою перевірки правильності формування ним даних податкової звітності.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України платникам податків надано право оскаржувати в порядку, встановленому цим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб).

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст