Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 07.04.2016 року у справі №0870/9569/12

Постанова ВАСУ від 07.04.2016 року у справі №0870/9569/12

12.02.2017
Автор:
Переглядів : 190

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"07" квітня 2016 р. м. Київ К/800/62559/13

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Головуючого, суддіГорбатюка С.А. (доповідач) СуддівГоляшкіна О.В. Шведа Е.Ю. провівши у порядку письмового провадження касаційний розгляд адміністративної справи за позовом Комунального закладу (далі - КЗ) "Міська клінічна лікарня № 3" до Державної фінансової інспекції в Запорізькій області про визнання протиправними та скасування пунктів вимоги за касаційною скаргою Державної фінансової інспекції (далі - ДФІ) в Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 15 листопада 2012 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22 жовтня 2013 року

в с т а н о в и л а :

У жовтні 2012 року КЗ "Міська клінічна лікарня № 3" в Запорізькому окружному адміністративному суді пред'явив позов до ДФІ в Запорізькій області про визнання протиправними та скасування пунктів вимоги.

З урахуванням уточнень просив визнати протиправними та скасувати пункти 2.1 та 2.8 вимог відповідача від 27 вересня 2012 року № 08-04-14-14/9004 "Про обов'язкові вимоги щодо усунення порушень виявлених ревізією в КЗ "Міська клінічна лікарня № 3".

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 15 листопада 2012 року, залишеною без зміни ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22 жовтня 2013 року, адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано пункт 2.1. вимог ДФІ в Запорізькій області від 27 вересня 2012 року № 08-04-14-14/9004 "Про обов'язкові вимоги щодо усунення порушень виявлених ревізією в КЗ "Міська клінічна лікарня № 3".

У решті позову відмовлено.

Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій ДФІ в Запорізькій області подала касаційну скаргу. Посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, просить рішення судів скасувати та ухвалити нову постанову про відмову у задоволенні позову.

За приписами частини другої статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги, але при цьому може встановлювати порушення норм матеріального чи процесуального права, на які не було посилання в касаційній скарзі.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що за результатами перевірки КЗ "Міська клінічна лікарня № 3" за період з 01 січня 2012 року по 01 серпня 2012 року ДФІ в Запорізькій області було встановлено ряд порушень, що викладені в акті ревізії від 23 серпня 2012 року № 04-21/21.

За результатами розгляду вказаного акту ревізії відповідачем винесено вимогу від 27 вересня 2012 року № 08-04-14-14/9004 щодо усунення порушень, виявлених ревізією, в якій пунктами 2.1 та 2.8 встановлено:

- 2.1 В порушення пункту 1.5 Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення, затвердженого спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров'я України від 05 жовтня 2005 року № 308/519, внаслідок не відпрацювання в Лікарні 5 зовнішніми сумісниками (лікар-бактеріолог, фельдшер-лаборант бактеріолог, молодші медичні сестри) по 0,5 ставки кожним, через відсутність в її структурі бактеріологічної лабораторії та відповідного обладнання, тобто відсутність робочих місць, нараховано та виплачено заробітну плату за невідпрацьований час протягом періоду з 01 січня 2010 року по 01 серпня 2012 по КЕКВ 1110 "Заробітна плата" на загальну суму 125 182,60 грн., з яких за період з 01 січня 2010 року по 31 грудня 2011 року -

90 861,75 грн. за період з 01 січня 2012 року по 01 серпня 2012 року - 34 320,87 грн. та перераховано до державних цільових фондів нарахувань н заробітну плату та єдиного соціального внеску по КЕВК 1120 "Нарахування на заробітну плату" на загальну суму 45 441,28 тис.грн., з яких за період з 01 січня 2010 року по 31 грудня 2011 року - 32 982,81 грн. за період з 01 січня 2012 року по 01 серпня 2012 року - 12 458,47 грн., у зв'язку з чим:

- провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених сум коштів у загальній сумі 125 182,60 грн. в іншому випадку стягнути з особи, винної у зайвих грошових виплатах коштів у загальній сумі 125 182,60 грн. у порядку та розмірах встановлених статтями 130-136 Кодексу законів про працю України та статтею 1166 Цивільного кодексу України;

- відповідно до пункту 3.2 Інструкції з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 26 грудня 2003 року № 242, кошти, які надійдуть на реєстраційний рахунок Лікарні на відновлення касових видатків, проведених в минулих бюджетних періодах (з 01 січня 2010 року по 31 грудня 2011 року), перерахувати до місцевого бюджету (код надходжень 21080500, одержувач: місцевий бюджет м. Запоріжжя);

- на суму коштів, які надійдуть на реєстраційний рахунок на відновлення касових видатків загального фонду, проведених в поточному році, провести відновлення касових видатків по КЕВК 1110;

- провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 45 441,28 грн., з них на суму внесків за період з 01 січня 2010 року по 31 грудня 2011 року провести коригування кошторису на 2012 рік.

- 2.8 в порушення вимог абзацу 1 частини першої статті 2, частини п'ятої статті 2, частини другої статті 4, частини четвертої статті 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель", протягом 2011 року Лікарнею без застосування відповідних процедур закупівель за державні кошти, укладено 12 договорів з постачальниками на закупівлю однорідних предметів закупівлі - "Засоби дезінфікуючі" та "Матеріали перев'язувальні" та здійснено фактичну оплату бюджетних коштів за ними на рахунки контрагентів в розмірі 306 171,42 грн., у зв'язку з чим:

- забезпечити в подальшому дотримання Закону України "Про здійснення державних закупівель".

Не погодившись з вимогами відповідача КЗ "Міська клінічна лікарня № 3" звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Суд першої інстанції, задовольняючи частково позовні вимоги КЗ "Міська клінічна лікарня № 3", та апеляційний суд, залишаючи таке рішення без зміни, виходили з того, що пункт 2.1. вимог ДФІ в Запорізькій області від 27 вересня 2012 року № 08-04-14-14/9004 є необґрунтованим.

Колегія суддів не погоджується з такими висновками судів та зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст