Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 06.08.2015 року у справі №817/1560/14

Постанова ВАСУ від 06.08.2015 року у справі №817/1560/14

27.02.2017
Автор:
Переглядів : 192

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"06" серпня 2015 р. м. Київ К/800/48615/14

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Калашнікової О. В.,

Васильченко Н.В.,

Леонтович К.Г.

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду справу за касаційну скаргу інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 16 липня 2014 року та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 28 серпня 2014 року у справі №817/1560/14 за позовом Зорянської сільської ради Рівненського району Рівненської області, Зорянської сільського голови ОСОБА_4 до інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області про визнання протиправними та скасування приписів та постанови, -

в с т а н о в и л а :

Зорянська сільська рада Рівненського району Рівненської області, Зорянський сільський голова ОСОБА_4 звернулись в суд з позовом до інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області, в якому просили визнати протиправними та скасувати приписи відповідача від 13.05.2014 року №199, №197 та постанову від 20.05.2014 року №28/04-10/28 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Зорянська сільська рада не порушувала вимоги пункту 2 частини першої ст. 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", і відповідно, не повинна нести відповідальність за абз.4 п.4 ч.2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", оскільки у вже існуючому житловому будинку здійснений ремонт вже існуючої покрівлі. Тобто жодної забудови території шляхом створення нових, добудови чи реконструкції існуючих об'єктів - не здійснювалося. Було здійснене лише настилання рубероїду на пошкоджені ділянки покрівлі будинку.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 16 липня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 28 серпня 2014 року, позовні вимоги задоволені. Визнані протиправними та скасовані приписи інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Рівненській області від 13.05.2014 року №№ 197, №199. Визнана протиправною та скасована постанова інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Рівненській області від 20.05.2014 року №28/04-10/28 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Не погоджуючись з ухваленими по справі рішеннями інспекція Державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення судів першої і апеляційної інстанцій та ухвалити нове судове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що на підставі наказу інспекції ДАБК у Рівненській області від 06.05.2014 року №498-п та у зв'язку із зверненням УДСБЕЗ УМВ України в Рівненській області від 15.04.2014 року №22/862 інспекцією ДАБК у Рівненській області проведено позапланову перевірку капітального ремонту покрівлі багатоквартирного житлового будинку на вул. Конституції, 16 в с.Зоря Рівненського району.

За наслідками перевірки складений акт від 13.05.2014 року. Перевіркою виявлене виконання Зорянською сільською радою будівельних робіт з капітального ремонту покрівлі багатоквартирного житлового будинку на вул. Конституції, 16 в с.Зоря Рівненського району без реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, чим порушено п.2 ч.1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

На підставі виявлених порушень на Зорянську селищну раду Рівненської області та сільського голову ОСОБА_4 складені протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 13.05.2014р. та надані приписи №№197 та 199, якими зобов'язано з дати одержання припису зупинити виконання будівельних робіт з капітального ремонту покрівлі багатоквартирного житлового будинку на вул. Конституції, 16 в с. Зоря Рівненського району до реєстрації в інспекції ДАБК у Рівненській області декларації про початок виконання будівельних робіт стосовно зазначеного об'єкту будівництва відповідно до п.2 частини першої ст. 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідачем 20 травня 2014 року прийнята постанова №28/04-10/28 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою до Зорянської сільської ради застосований штраф у сумі 109620 грн. за вчинення правопорушення, передбаченого абз.4 п.4 ч.2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

Задовольняючи позовні вимоги суди виходили з того, що Зорянська сільська рада проводила зазначені будівельні роботи без забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок), вона не є замовником будівництва об'єктів у розумінні ст. 1 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності", а тому не мала подавати декларацію про початок виконання будівельних робіт.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України не погоджується з висновками судів першої і апеляційної інстанцій виходячи з наступного.

Відповідно до ст.32 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", усі об'єкти будівництва поділяються на І, II, III, IV і V категорії складності.

Категорія складності об'єкта будівництва визначається відповідно до державних будівельних норм та стандартів на підставі класу наслідків (відповідальності) такого об'єкта будівництва.

Віднесення об'єкта будівництва до тієї чи іншої категорії складності здійснюється проектною організацією і замовником будівництва.

Порядок віднесення об'єктів до IV і V категорій складності визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.2 ч.1 ст.34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до І - III категорії складності.

Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Виконувати будівельні роботи, підключати об'єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється (ч. 1 ст. 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").

Відповідно до частин 1, 8 ст. 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації. Експлуатація закінчених будівництвом об'єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачено законодавством) в експлуатацію, забороняється.

В ході розгляду справи судами встановлено, що 01.08.2013 року між Зорянською сільською радою(замовник) та ДП "Комунсервіс-Зоря" КСП Комунального господарства агрофірми "Зоря" укладений договір будівельного підряду з капітального ремонту покрівлі багатоквартирного житлового будинку на вул. Конституції, 16 в с. Зоря Рівненського району № 01/КР-2013. На виконання договору підряду проведені будівельні роботи з капітального ремонту покрівлі багатоквартирного житлового будинку на вул. Конституції, 16 в с. Зоря Рівненського району.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст