Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 06.04.2016 року у справі №820/1267/15

Постанова ВАСУ від 06.04.2016 року у справі №820/1267/15

12.02.2017
Автор:
Переглядів : 163

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"06" квітня 2016 р. м. Київ К/800/25322/15

Колегія Вищого адміністративного суду України у складі:

суддів: Олексієнка М.М. (доповідач), Ситникова О.Ф., Штульман І.В.,

здійснивши в порядку письмового провадження касаційний розгляд справи за адміністративним позовом ОСОБА_3 до комунального закладу «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс» Харківської обласної ради (далі - КЗ «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс») про визнання неправомірною відмову у наданні інформації за касаційною скаргою позивача на судові рішення Харківського окружного адміністративного суду від 3 березня 2015 року, Харківського апеляційного адміністративного суду від 18 травня 2015 року,

в с т а н о в и л а :

У лютому 2015 року ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом, у якому просив:

визнати неправомірними дії КЗ «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс» у ненаданні повної і точної інформації на його запит від 14.01.2015 року №5;

зобов'язати надати інформацію, зазначену в запиті.

Посилався на те, що відповідач не мав правових підстав до обмеження його на отримання публічної інформації щодо розпорядження бюджетними коштами, оскільки це прямо заборонено Законом України «Про доступ до публічної інформації».

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 3 березня 2015 року, залишеною без змін Харківським апеляційним адміністративним судом від 18 травня 2015 року, в задоволенні позову відмовлено.

У касаційній скарзі позивач, з посиланням на порушення норм матеріального та процесуального права, допущені судами, просить попередні судові рішення скасувати і ухвалити нове про задоволення позову. Вказує на те, що суди неправильно застосували положення Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Враховуючи відсутність клопотань усіх осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю, касаційний розгляд здійснено в порядку письмового провадження.

З'ясувавши обставини справи в межах, передбачених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), колегія суддів приходить до висновку про задоволення касаційної скарги з урахуванням наступного.

Як установлено судами попередніх інстанцій, 14 січня 2015 року ОСОБА_3 звернувся до КЗ «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс» із запитом, в якому просив:

Повідомити, з якими суб'єктами господарювання установа укладала угоди на постачання продуктів харчування та продовольчої сировини на 2015 рік, а також які продукти харчування та за якими цінами за одиницю товару закуповує установа на 2015 рік;

надати належним чином завірені копії договорів на закупівлю продуктів харчування та продовольчої сировини на 2015 рік з додатками;

інформувати, що саме стало підставою та обґрунтуванням для укладення договорів на постачання продуктів харчування та продовольчої сировини з тими суб'єктами господарювання, з якими вказані договори були укладені та за цінами, які визначені в договорах

Листом КЗ «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс» від 23 січня 2015 року №41 повідомлено позивача, що запитувана інформація належить до комерційної і конфіденційної, при цьому постачальники продуктів відмовилися у представленні договорів, тому договори надано без назви постачальників.

Документи щодо якості продуктів харчування знаходяться з накладними і зберігаються до кінця реалізації продуктів, а отже така документації надана бути не може.

Закупівля продуктів здійснюється не за державні кошти, тому їх ціна визначається за спільною домовленістю сторін договору в межах середньостатистичних цін у Харківській області.

До листа долучено і направлено заявнику копію середньостатистичних цін у Харківській області за грудень 2014 року та чотири накладних, по яких закуплено продукти харчування з 12 січня.

Інші документи не направлено у зв'язку з неможливістю ксерокопіювання.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції, з висновком якого погодився апеляційний суд, виходив з того, що запитувані документи містять інформацію, що не є публічною, тому у відповідача відсутні підстави для її надання без дозволу суб'єктів господарювання.

Висновок судів не відповідає фактичним обставинам справи та нормам матеріального і процесуального права.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес, визначається Законом від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон № 2939-VI).

Відповідно до частин першої та другої статті 6 цього Закону до публічної інформації з обмеженим доступом відноситься:

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст