Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 04.11.2015 року у справі №804/6005/14

Постанова ВАСУ від 04.11.2015 року у справі №804/6005/14

27.02.2017
Автор:
Переглядів : 130

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"04" листопада 2015 р. м.Київ К/800/2566/15

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя Голяшкін О.В. (доповідач),

судді Мороз Л.Л.,

Стрелець Т.Г.,

секретар судового засідання - Загородня М.О.,

за участю представника відповідача - Письменної О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Державної служби України з лікарських засобів на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 червня 2014 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 23 грудня 2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Алпекс ЛТД» до Державної служби України з лікарських засобів про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Алпекс ЛТД» звернулося з позовом до Державної служби України з лікарських засобів, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення від 28 січня 2014 року № 16-А про анулювання ліцензії АЕ 193338 від 24 вересня 2013 року на право оптової торгівлі лікарськими засобами ТОВ «Алпекс ЛТД».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про неправомірність оскаржуваного рішення відповідача, безпідставність складання інспектором акта про відмову у проведенні перевірки, оскільки ТОВ «Алпекс ЛТД» від проведення перевірки та наданні документів не відмовлялося, документи були вилучені Службою Безпеки України без залишення протоколу обшуку. Позивач вказував на порушення відповідачем ч.10 ст.20 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», оскільки він не мав достатніх підстав для здійснення позапланової перевірки, та п.1.4 Порядку контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, затвердженого наказом МОЗ України від 31 жовтня 2011 року №724, оскільки складений акт про відмову не відповідає дійсним обставинам.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 червня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 23 грудня 2014 року, адміністративний позов задоволено.

Рішення судів першої та апеляційної інстанцій мотивовані відсутністю факту відмови позивача у наданні на вимогу посадової особи органу контролю документів щодо предмета перевірки, оскільки документи не були надані через їх відсутність внаслідок виїмки під час обшуку, проведеного на підставі ухвали Шевченківського райсуду м.Києва від 09 грудня 2013 року за кримінальним провадженням №22013000000000284 від 06 листопада 2013 року, тому акт від 23 січня 2014 року № 6/4-ОР «Про відмову «ТОВ «Алпекс ЛТД» у проведені перевірки» складений безпідставно, у зв'язку з чим відсутні й підстави для прийняття рішення від 28 січня 2014 року №16-А про анулювання ліцензії АЕ 193338 від 24 вересня 2013 року на право оптової торгівлі лікарськими засобами.

Не погоджуючись з ухваленими у справі рішеннями, Державна служба України з лікарських засобів звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій, ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

У касаційній скарзі відповідач зазначає про правомірність проведення позапланової перевірки позивача, складання акту про відмову ліцензіата у проведенні перевірки через відмову у наданні на вимогу посадових осіб органу контролю документів щодо предмета перевірки та наявність підстав для анулювання ліцензії ТОВ «Аплекс ЛТД» згідно ст.21 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

Заперечення на касаційну скаргу не надходили.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судами попередніх інстанцій та вбачається із матеріалів справи, 07 серпня 2013 року Державною службою України з лікарських засобів проведено планову перевірку дотримання ліцензійних умов Товариством з обмеженою відповідальністю «Алпекс ЛТД», за результатами якої виявлено ряд порушень та видано розпорядження від 13 серпня 2013 року №203-ОР «Щодо усунення порушень Ліцензійних умов».

Крім цього, до Державної служби України з лікарських засобів надійшло звернення Головного слідчого управління Служби безпеки України від 26 грудня 2013 року №6/17635 щодо реалізації фальсифікованих лікарських засобів аптечним закладам і державним медичним установам через ТОВ «Алпекс ЛТД».

23 січня 2014 року Державною службою з лікарських засобів у Дніпропетровській області, на підставі доручення Державної служби України з лікарських засобів від 22 січня 2014 року № 1341-01.2/4.0/17-14, наказу від 22 січня 2014 року №20/Л, з метою перевірки фактів, викладених у зверненні ГСУ СБУ від 26 грудня 2013 року №6/17635 та перевірки виконання розпорядження щодо усунення порушень ліцензійних умов від 13 серпня 2013 року №203-ОР, проведено позапланову перевірку додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Алпекс ЛТД» за місцем провадження діяльності - аптечний склад №1, м.Дніпропетровськ, вул.Каруни,137, приміщення 114-115.

У зв'язку з ненаданням позивачем на прохання інспектора документів, що підтверджують закупівлю, зберігання, транспортування, реалізацію, знищення або утилізацію лікарських засобів, та документів, що підтверджують факти виконання розпорядження Держлікслужби України від 13 серпня 2013 року № 203-ОР, складено акт від 23 січня 2014 року № 6/4-ОР «Про відмову «ТОВ «Алпекс ЛТД» у проведені перевірки».

На підставі вказаного акту Держлікслужбою України 28 січня 2014 року прийнято рішення №16-А (видано наказ від 28 січня 2014 року №146) про анулювання ліцензії АЕ193338 від 24 вересня 2013 року ТОВ «Алпекс ЛТД».

Як передбачено ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» визначає види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, порядок їх ліцензування, державний контроль у сфері ліцензування, відповідальність суб'єктів господарювання та органів ліцензування за порушення законодавства у сфері ліцензування.

Як встановлено ч.ч.8, 10- 15 ст.20 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов здійснює орган ліцензування в межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок. Позапланові перевірки здійснюють органи ліцензування або спеціально уповноважений орган з питань ліцензування лише на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень ліцензійних умов. Ліцензіат під час перевірки дотримання ним ліцензійних умов надає всі необхідні для проведення перевірки документи та забезпечує умови для її проведення. За результатами перевірки орган ліцензування в останній день перевірки складає акт у двох примірниках. Один примірник видається керівнику юридичної особи або фізичній особі-підприємцю, який перевірявся, другий- зберігається органом ліцензування. Орган ліцензування не пізніше п'яти робочих днів з дати складання акта перевірки порушень ліцензійних умов видає розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов або приймає рішення про анулювання ліцензії. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення ним порушень ліцензійних умов, зобов'язаний в установлений у розпорядженні строк подати до органу ліцензування інформацію про усунення порушень.

Згідно п.2.7 Порядку контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, затвердженого наказом МОЗ України від 31 жовтня 2011 року №724 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07 грудня 2011 року за № 1421/20159) (надалі - Порядок №724), позапланові перевірки здійснюються органами контролю на підставах, визначених Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Під час проведення позапланових перевірок з'ясовуються питання, які стали підставою для проведення цих перевірок.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст