Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 02.06.2016 року у справі №804/9505/14

Постанова ВАСУ від 02.06.2016 року у справі №804/9505/14

11.02.2017
Автор:
Переглядів : 143

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"02" червня 2016 р. м. Київ К/800/22825/15

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючого Степашка О.І.

Суддів Борисенко І.В.

Островича С.Е.

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.08.2014

та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 02.04.2015

у справі 804/9505/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕВС-БУД»

до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗЕВС-БУД» (далі по тексту - позивач, ТОВ «ЗЕВС-БУД») звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві (далі по тексту - відповідач, ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києві) про визнання протиправними дії щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено акт від 27.06.2014 №1802/26-55-22-08/38907365 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЗЕВС-БУД» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2014 по 31.05.2014»; визнання протиправними дій відповідача щодо виключення (коригування), на підставі акту від 27.06.2014 №1802/26-55-22-08/38907365 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЗЕВС-БУД» щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.05.2014 по 31.05.2014», з автоматизованої системи співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» та інших електронних баз даних, суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ «ЗЕВС-БУД» у податковій декларації за період 01.05.2014 - 31.05.2014; зобов'язання відповідача відновити в електронній базі даних «Автоматизована система співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» показники податкової звітності ТОВ «ЗЕВС-БУД», зазначених у податковій декларації за травень 2014 року.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.08.2014, яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 02.04.2015, позов задоволено.

В касаційній скарзі відповідач просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій і прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Судами попередніх інстанцій зазначено, що ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, згідно з пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, пункту 4.4 Наказу Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «ЗЕВС-БУД» за період з 01.05.2014 по 31.05.2014, за результатами яких складено акт від 27.06.2014 №1802/26-55-22-08/38907365 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ЗЕВС-БУД» щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.05.2014 по 31.05.2014».

В акті від 27.06.2014 зроблено висновок про порушення пункту 187.1 статті 187, пунктів 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість та дало змогу формувати податковий кредит з податку на додану вартість контрагентам-покупцям за період травень 2014 року, а також, що правочини, укладені з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб.

Зі змісту вказаного акту вбачається, що заходами з метою проведення зустрічної звірки встановлено, що податкова адреса ТОВ «ЗЕВС-БУД» - 49000, Дніпропетровська обл., м. Дніпропетровськ, вул. Калинова, буд. 62. З метою здійснення тематичної перевірки місцезнаходження ТОВ «ЗЕВС-БУД» та проведення опитування засновників і посадових осіб з питань причетності їх до реєстрації та діяльності підприємства до державної податкової інспекції в Амур-Дніпровському районі м. Дніпропетровськ Головного управління Мiндоходiв в Дніпропетровській області направлено запит від 27.06.2014 № 6136/7/26-55-22-08-11». Крім того зазначено, що вручення посадовим особам ТОВ «ЗЕВС-БУД» запиту від 23.06.2014 № 29034/10/26-55-22-08-10 про надання пояснень та їх документальних підтверджень не виявляється можливим.

На підставі зазначеного акту ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києві внесла зміни щодо показників податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ «ЗЕВС-БУД» до АІС «Податковий блок» та її підсистеми «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів».

Податкове повідомлення-рішення за наслідками вказаного акту не приймалося.

Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій виходили із порушення податковим органом порядку проведення зустрічних звірок та відсутністю у положеннях Податкового кодексу України можливості застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання.

Проте, колегія суддів з таким висновком судів не погоджується з наступних підстав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів, повноважень і обов'язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, урегульовані Податковим кодексом України.

У пункті 61.1 статті 61 цього Кодексу визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст