Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 01.12.2015 року у справі №341/2415/14-а

Постанова ВАСУ від 01.12.2015 року у справі №341/2415/14-а

27.02.2017
Автор:
Переглядів : 121

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 грудня 2015 року м. Київ К/800/30271/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого Заїки М.М.,

суддів Білуги С.В.,

Загороднього А.Ф.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2015 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,

встановила:

У жовтні 2014 року ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії.

Постановою Галицького районного суду Івано-Франківської області від 19 листопада 2014 року позов задоволено. Визнано неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області щодо не включення до заробітку для обчислення пенсії сум матеріальної допомоги на оздоровлення та індексації заробітної плати. Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області включити суми матеріальної допомоги на оздоровлення та індексації заробітної плати ОСОБА_2 в розмірі 8855 грн 36 коп. для обчислення пенсії за період 2012 - 2013 років та виплатити ОСОБА_2 недоотриману пенсію за період з 30 січня 2014 року. Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі зробити ОСОБА_2 перерахунок призначеної пенсії з 30 січня 2014 року виходячи з розміру 80% від суми заробітної плати та в подальшому виплачувати пенсію в розмірі згідно проведеного включення (розрахунку).

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2015 року скасовано постанову Галицького районного суду Івано-Франківської області від 19 листопада 2014 року та прийнято нове рішення, яким було залишено без розгляду позов ОСОБА_2 щодо зобов'язання Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області включити виплачені їй суми матеріальної допомоги на оздоровлення та індексації заробітної плати за 2012-2013 роки до заробітної плати для обчислення пенсії та виплатити позивачу недоотриману пенсію за період з 30 січня 2014 року по 21 квітня 2014 року. Визнано протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області щодо не включення до заробітку ОСОБА_2 для обчислення пенсії сум матеріальної допомоги на оздоровлення та індексації заробітної плати. Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області включити виплачені ОСОБА_2 суми матеріальної допомоги на оздоровлення та індексації заробітної плати за 2012 - 2013 роки до заробітної плати для обчислення пенсії та виплатити позивачу недоотриману пенсію за період з 22 квітня 2014 року. Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області здійснити ОСОБА_2 перерахунок призначеної пенсії з 22 квітня 2014 року виходячи з розміру 80% від суми заробітної плати та в подальшому виплачувати пенсію в розмірі згідно проведеного включення (розрахунку).

У касаційній скарзі начальник Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області просить постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2015 року скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Перевіривши наведені доводи в касаційній скарзі та рішення апеляційного суду щодо правильності застосування ним норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ОСОБА_2 знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області та з 30 січня 2014 року та отримує пенсію відповідно до Закону України «Про державну службу» із урахуванням Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

З довідки про складові заробітної плати, виданої виконавчим комітетом Новоскоморохівської сільської ради Галицького району Івано-Франківської області 14 жовтня 2014 року вбачається, що позивачу за період з 01 січня 2012 року по 31 грудня 2013 року виплачено матеріальну допомогу на оздоровлення та індексацію заробітної плати у розмірі 8855,36 грн.

Так, судами попередніх інстанцій встановлено, що в розрахунок для обчислення пенсії ОСОБА_2 відповідачем не було включено матеріальну допомогу на оздоровлення та індексацію заробітної плати на вказану вище суму, а тому позивач звернулась до відповідача із заявою від 14 жовтня 2014 року про проведення перерахунку призначеної їй пенсії з врахуванням зазначених вище матеріальної допомоги на оздоровлення та щомісячної індексації заробітної плати.

Проте листом від 21 жовтня 2014 року № 89/С-15 Управління Пенсійного фонду України в Галицькому районі Івано-Франківської області відмовило позивачу в проведенні зазначеного перерахунку мотивуючи тим, що чинним законодавством не передбачено врахування зазначених виплат при обчисленні пенсії.

За змістом статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

У частині першій статті 1 Закону України «Про оплату праці» від 24 березня 1995 року №108/95 ВР встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтею 2 цього Закону визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.

Частиною другою статті 33 Закону України «Про державну службу» передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення та допомога для вирішення соціально-побутових питань входили до системи оплати праці державного службовця.

Крім того, статтею 66 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05 листопада 1991 року №1788-XII врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до частини першої статті 66 цього Закону до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Згідно зі статтею 41 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV до виплат (доходів), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, належать, зокрема: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим самим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст