Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 30.07.2018 року у справі №572/1003/17

Ухвала КАС ВП від 30.07.2018 року у справі №572/1003/17

04.06.2020
Автор:
Переглядів : 104

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 липня 2018 року

Київ

справа №572/1003/17

адміністративне провадження №К/9901/23095/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Мороз Л.Л.,

суддів: Бучик А.Ю., Гімона М.М.,

розглянувши у порядку попереднього розгляду у касаційній інстанції адміністративну справу №572/1003/17

за позовом ОСОБА_1 до Сарненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області про визнання протиправною відмови у призначенні пенсії за віком та зобов'язання вчинити дії, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою Сарненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області на постанову Сарненського районного суду Рівненської області від 31 травня 2017 року, ухвалену головуючим суддею Слободянюком Б.К., та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 5 вересня 2017 року, постановлену у складі колегії суддів: головуючого судді Капустинського М.М., суддів Моніча Б.С., Охрімчук І.Г.,

в с т а н о в и в :

У травні 2017 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправним рішення Сарненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області про відмову в призначенні пенсії відповідно до ст.55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та зобов'язати відповідача призначити пенсію у відповідності до вимог ст..55 вказаного Закону з дня подання заяви про призначення пенсії.

Постановою Сарненського районного суду Рівненської області від 31 травня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 5 вересня 2017 року, позов задоволено.

Визнано протиправним рішення Сарненського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області (протокол № 597 від 04.04.2017).

Зобов'язано Сарненське об'єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області призначити ОСОБА_1 пенсію згідно ст. 55 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з дня подання заяви, а саме з 06.03.2017.

Задовольняючи позов, суди дійшли висновку про те, що наданими позивачем документами підтверджується факт проживання в зоні гарантованого добровільного відселення більше трьох років, а тому наявні підстав для призначення йому пенсії зі зниженням пенсійного віку.

Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Сарненське об'єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області подало касаційну скаргу, у якій просить скасувати судові рішення та ухвалити нове, яким у задоволенні позову відмовити. В обґрунтування своїх вимог заявник посилається на неправильне застосування судами норм матеріального та порушення норм процесуального права.

Касаційна скарга мотивована тим, що суди не врахували, що довідка Любиковицької сільської ради від 23 лютого 2017 року №493 не містить посилань на первинні документи, на підставі яких вона видана, та суперечить інформації про місце проживання позивача, зазначеній у паспорті.

Заперечення на касаційну скаргу не надходили.

Суд, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, дійшов висновку про залишення скарги без задоволення, а судових рішень - без змін, оскільки відсутні підстави для їх скасування.

Суди встановили, що згідно дубліката посвідчення виданого Рівненською облдержадміністрацією 17.02.2017 НОМЕР_1 ОСОБА_1 є потерпілим від Чорнобильської катастрофи (категорії 3) та має право на пільги і компенсації, встановлені Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

06.03.2017 ОСОБА_1 звернувся до Управління Пенсійного фонду України в Сарненському районі з заявою про призначення йому пенсії відповідно до вимог ст.55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Листом від 21.04.2017 №674/03-29 відповідач повідомив про відмову у призначенні пенсії з тих підстав, що наданими документами не підтверджено факт постійного проживання (роботи) у зоні посиленого радіологічного контролю протягом 3-х років, визначено, що період для розрахунку зниження пенсійного віку станом на 01.01.1993 складає 2 роки 9 місяців 18 днів, що свідчить про відсутність підстав для призначення пенсії із зменшенням пенсійного віку.

Не погоджуючись із таким рішенням Пенсійного органу, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.55 Закону України "Про соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи" особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, пенсії надаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", зокрема, право на призначення пенсії зі зниженням пенсійного віку на 3 роки та додатково 1 рік за 2 роки проживання, роботи, але не більше 6 років мають особи, які постійно проживали або постійно проживають чи постійно працювали або постійно працюють у зоні гарантованого добровільного відселення за умови, що вони станом на 1 січня 1993 роки прожили або відпрацювали у цій зоні не менше 3 років.

Підпунктом 5 пункту 2.1 Порядку №22-1 передбачено, що документи, які засвідчують особливий статус особи: посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 9 березня 1988 року № 122, або довідка військової частини, у складі якої особа брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, або довідка архівної установи, або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об'єкт, де особою виконувались роботи з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи та довідка про період (періоди) проживання (роботи) на територіях радіоактивного забруднення, видана органами місцевого самоврядування (підприємствами, установами, організаціями) (при призначенні пенсії за віком із застосуванням норм статті 55 Законом №796-ХІІ).

Із аналізу наведеної правової норми вбачається, що право на зменшення пенсійного віку мають особи, які в установленому законом порядку набули статусу потерпілого від Чорнобильської катастрофи та постійно проживали у зоні гарантованого добровільного відселення станом на 1 січня 1993 роки не менше 3 років.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст