Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 14.03.2018 року у справі №806/1285/17

Ухвала КАС ВП від 14.03.2018 року у справі №806/1285/17

05.06.2020
Автор:
Переглядів : 119

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 серпня 2018 року

Київ

справа № 806/1285/17

адміністративне провадження № К/9901/32779/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Хохуляка В.В., суддів: Бившевої Л.І., Шипуліної Т.М.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 15.06.2017 (суддя Черноліхов С.В.) та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 21.09.2017 (головуючий Капустинський М.М., судді: Моніч Б.С., Охрімчук І.Г.)

у справі № 806/1285/17 за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

ФОП ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом у якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (далі - Житомирська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області) від 08.12.2016 № 0003744000 про застосування фінансових санкцій у розмірі 6 800 грн.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 15.06.2017, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 21.09.2017, позов задоволено, визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення.

Не погодившись з постановою суду першої та ухвалою суду апеляційної інстанцій Житомирська ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області оскаржила їх у касаційному порядку.

У касаційній скарзі відповідач просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

В обґрунтування касаційної скарги податковий орган зазначає, оскільки судами попередніх інстанцій було допущено невідповідність висновків суду обставинам справи, не надано належної правової оцінки фактам та доказам, що призвело до неправильного вирішення спору. Відповідач вважає, що висновки акту щодо встановлених порушень є обґрунтованими і відповідають фактичним обставинам справи, а податкове повідомлення-рішення - законним.

Позивач не скористався своїм правом на подання відзиву на касаційну скаргу.

Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає, з огляду на наступне.

Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Суди першої та апеляційної інстанцій установили, що працівниками податкового органу проведено фактичну перевірку магазину, розташованого за адресою АДРЕСА_1, який належить ФОП ОСОБА_2, з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та паливом, за результатами якої складено акт від 17.11.2016 № 368/40/НОМЕР_1.

Відповідно до акту перевірки ФОП ОСОБА_2 здійснює у магазині роздрібну торгівлю алкогольними напоями (пивом) за наявності відповідної ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями (пивом) від 26.04.2014 реєстраційний № 606082701055, а також, що 03.07.2016 та 04.07.2016 відбулась реалізація пива «Чернігівське світле» на розлив, однак, магазин не є закладом громадського харчування. Відповідачем зроблений висновок про порушення статті 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в частині реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці без статусу закладу громадського харчування.

У результаті перевірки відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яким контролюючим органом застосовано фінансові санкції у сумі 6800,00 грн. за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв.

За наслідками адміністративного оскарження спірне податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

На думку відповідача, позивач допустив порушення, передбачене статтею 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», яким встановлена заборона щодо продажу алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці, який дозволяється тільки суб'єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб'єктів господарювання громадського харчування, суб'єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів.

Згідно з абзацом десятим частини другої статті 17 Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі порушення вимог статті 15-3 цього Закону у розмірі 6800 гривень.

Роздрібна торгівля алкогольними напоями регулюється також Правилами роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 № 854 (далі - Правила).

Відповідно до абзацу 2 пункту 2 Правил роздрібна торгівля алкогольними напоями здійснюється через спеціалізовані підприємства, в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, а також заклади ресторанного господарства.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст