Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 08.02.2018 року у справі №813/2524/17

Ухвала КАС ВП від 08.02.2018 року у справі №813/2524/17

30.05.2020
Автор:
Переглядів : 140

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 березня 2018 року

Київ

справа №813/2524/17

адміністративне провадження №К/9901/5665/17

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Берназюка Я.О., судді Гриціва М.І., судді Коваленко Н.В., розглянувши в письмовому провадженні у касаційному порядку адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Винарня Рум» до управління Держпродспоживслужби в м. Львові, в.о. начальника управління Держпродспоживслужби в м. Львові Диби Андрія Юрійовича про визнання протиправними і скасування акта, припису та рішення про скорочення строку інформування за касаційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю «Винарня Рум» на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду в складі колегії суддів: Мікули О.І., Курильця А.Р., Кушнерика М.П. від 29 листопада 2017 року,

В С Т А Н О В И В :

В липні 2017 року ТОВ «Винарня Рум» звернулося до суду з адміністративним позовом до управління Держпродспоживслужби в м. Львові, в.о. начальника управління Держпродспоживслужби в м. Львові Диби Андрія Юрійовича та, після збільшення позовних вимог, просить:

визнати протиправним та скасувати акт перевірки дотримання санітарного законодавства від 15-16 червня 2017 року;

визнати протиправним та скасувати припис за результатами перевірки та інструментальних замірів шуму від 22 червня 2017 року № 1263;

визнати рішення в.о. начальника управління Держпродспоживслужби в м. Львові Диби Андрія Юрійовича у формі повідомлення № 1300 від 27 червня 2017 року про скорочення строку інформування про виконання припису протиправним.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ «Винарня Рум» зазначило, що воно відноситься до суб'єктів малого підприємництва, тому строк позапланового заходу не міг перевищувати двох днів, однак, всупереч цим вимогам в направленні на проведення перевірки від 13 червня 2017 року № 1188 вказано дату початку та закінчення перевірки: з 15 по 22 червня 2017 року, що складає шість днів. Також, вважає акт протиправним з підстав необ'єктивного та неповного проведення позапланового заходу. Протиправність повідомлення про скорочення терміну інформування про виконання припису обґрунтовано тим, що законодавством не визначено такого повноваження відповідача.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2017 року позов задоволено частково, зокрема: визнано протиправним та скасовано припис за результатами перевірки та інструментальних замірів шуму № 1263 від 22 червня 2017 року, винесений управлінням Держпродспоживслужби в м. Львові. В решті позовних вимог відмовлено.

Частково задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що протокол проведення досліджень шумового навантаження та інфразвуку № 41 від 21 червня 2017 року не може бути належним доказом підтвердження порушення позивачем допустимого еквівалентного рівня шуму, оскільки у ньому містяться відомості щодо непроходження повірки вимірювальним засобом на день проведення досліджень, і відповідачем не надано суду доказів, які б спростовували цю обставину. Крім того, в акті перевірки не зазначено порушень, тому у відповідача не було підстав щодо винесення припису на їх усунення.

Разом з тим, позовна вимога про визнання протиправним та скасування акта перевірки дотримання санітарного законодавства від 15-16 червня 2017 року, за висновком суду першої інстанції, не підлягає задоволенню, оскільки акт перевірки відображає опис виявлених перевіркою порушень законодавства та не є правовим документом, який встановлює відповідальність суб'єкта господарювання та, відповідно, не є актом індивідуальної дії у розумінні частини першої статті 17 КАС України (в редакції, чинній на момент винесення рішення), не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов'язків для осіб, робота (діяльність) яких перевірялися, тому його висновки не можуть бути предметом спору.

Львівський апеляційний адміністративний суд постановою від 29 листопада 2017 року апеляційну скаргу управління Держпродспоживслужби в м. Львові задовольнив, постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2017 року скасував.

При винесенні такого рішення Львівський апеляційний адміністративний суд виходив з того, що управління Держпродспоживслужби в м. Львові при прийнятті оскаржуваного припису за результатами перевірки та інструментальних замірів шуму № 1263 від 22 червня 2017 року діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначених чинним законодавством України, яке регулює основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, факт порушення ТОВ «Винарня Рум» допустимих рівнів шуму у закладі громадського харчування встановлено, підтверджено протоколом проведення досліджень шумового навантаження та інфразвуку № 41 від 21 червня 2017 року та зафіксовано належним чином в акті від 15-16 червня 2017 року, разом з тим, суд першої інстанції не дав належної оцінки вказаним обставинам, що призвело до ухвалення помилкового рішення, у зв'язку з чим рішення суду першої інстанції було скасовано в частині задоволених позовних вимог.

Не погоджуючись з постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 29 листопада 2017 року, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права і порушення норм процесуального права, ТОВ «Винарня Рум» звернулося з касаційною скаргою до Касаційного адміністративного суду в складі Верховного Суду, в якій просить скасувати зазначене рішення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2017 року залишити без змін.

У касаційній скарзі скаржник вказує на те, що судом апеляційної інстанції не надано належної оцінки тому, що акт проведення перевірки був підписаний з порушенням строків, визначених частиною шостою статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», а також тому, що в протоколі № 41 від 21 червня 2017 року, який став підставою для винесення оскаржуваного припису, в графі «Засіб вимірювальної техніки» вказано пристрій, який не пройшов повірки та на момент проведення перевірки свідоцтво застосування вимірювального засобу не було дійсним (в свідоцтві вказано дійсність до 14 квітня 2017 року, а перевірка проводилась 15 червня 2017 року).

Від управління Держпродспоживслужби в м. Львові надійшов відзив на касаційну скаргу ТОВ «Винарня Рум», в якій вказується на необґрунтованість вимог касаційної скарги та законність рішення суду апеляційної інстанції, у зв'язку з чим дане рішення управління просить залишити в силі, а касаційну скаргу відхилити.

Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на підставі звернення ОСОБА_3 від 15 травня 2017 року та наданого 02 червня 2017 року Державною регуляторною службою України погодження № 3389 про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю), на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення її законних прав суб'єктом господарювання ТОВ «Винарня Рум», 13 червня 2017 року управління Держпродспоживслужби в м. Львові видало наказ № 135 про проведення державного нагляду - перевірки дотримання санітарного законодавства у закладі ресторанного господарства ТОВ «Винярня Рум» за адресою: АДРЕСА_1.

До звернення заявником - ОСОБА_3 долучено протокол дослідження шумового навантаження у нічний період часу (з 22.00 до 24.00 год. 03 березня 2017 року у житловому приміщенні за адресою: АДРЕСА_2), що проведені Львівським міським відділом ДУ «Львівський обласний лабораторний центр МОЗ України». Згідно з протоколом № 8 від 06 березня 2017 року встановлено перевищення допустимого рівня еквівалентного шуму на 5 дБА у квартирі заявника.

На підставі направлення від 13 червня 2017 року № 1881 та наказу управління Держпродспоживслужби в м. Львові № 135 від 13 червня 2017 року про проведення державного нагляду господарства ТОВ «Винарня Рум» головним спеціалістом відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарії Бурим Т.Я., головним спеціалістом відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Стоцько З.Б., за участі представника ТОВ «Винарня Рум» Соколовського І.О. 15 червня 2017 року проведено захід державного нагляду - перевірку дотримання санітарного законодавства у закладі ресторанного господарства ТОВ «Винарня Рум» за адресою: АДРЕСА_1.

За наслідками проведення державного нагляду складено акт від 15-16 червня 2017 року, яким встановлено, що джерелами шуму в закладі ресторанного господарства є: система механічної витяжної вентиляції, холодильне, технологічне устаткування та музичний супровід; режим роботи закладу не представлено; музичне озвучення в закладі ресторанного господарства здійснюється щодня, протягом роботи закладу, за допомогою звуковідтворювального устаткування.

Виробничий контроль рівнів шуму на робочих місцях та в обідньому залі з ініціативи адміністрації закладу, у відповідності до вимог частини другої статті 7 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» (згідно з якою власники підприємств зобов'язані забезпечувати власними силами, або силами атестованих лабораторій лабораторний контроль за виконанням вимог санітарних норм та правил) не проводився.

ТОВ «Винарня Рум» складено зауваження до акта перевірки від 22 червня 2017 року.

22 червня 2017 року управлінням Держпродспоживслужби в м. Львові видано припис за результатами перевірки та інструментальних замірів шуму, яким приписано розробити та виконати заходи щодо зниження рівнів шуму до встановлених гранично допустимих норм, а ефективність виконання заходів підтвердити інструментальним дослідженням. Крім того, приписано з метою подальшого недопущення перевищень рівнів шуму від музичного озвучення, роботи вентиляційної системи, технологічного та холодильного обладнання та виникнення повторних скарг від мешканців, забезпечити здійснення виробничого контролю рівнів шуму.

Кінцевим терміном виконання припису встановлено 30 червня 2017 року, а повідомлення про виконання необхідно було направити до 20 липня 2017 року.

Листом № 1300 від 27 червня 2017 року управління Держпродспоживслужби в м. Львові повідомило позивача про те, що приписом від 22 червня 2017 року № 1263 постановлено вимоги до усунення порушень до 30 червня 2017 року та інформування управління Держпродспоживслужби в м. Львові до 20 липня 2017 року, разом з тим, остання дата зазначена помилково. У зв'язку зі скороченням терміну розгляду скарги просило поінформувати управління Держпродспоживслужби в м. Львові про виконання припису до 04 липня 2017 року.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст