Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 18.01.2018 року у справі №809/1649/15

Ухвала КАС ВП від 18.01.2018 року у справі №809/1649/15

27.05.2020
Автор:
Переглядів : 107

ВЕРХОВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24.01.2018 Київ К/9901/1110/18 809/1649/15

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Смоковича М. І.,

суддів: Білоуса О. В., Стрелець Т. Г.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні у касаційній інстанції адміністративну справу № 809/1649/15

за позовом ОСОБА_1 до Міністерства доходів і зборів України, Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області, Державної податкової інспекції у місті Яремчому Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області про визнання дій неправомірними, визнання незаконним та скасування наказу, поновлення на роботі та стягнення коштів, зобов'язання вчинити дії, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду, прийняту 12 травня 2015 року у складі у складі колегії суддів: головуючого - Могили А. Б., суддів: Гундяка В. Д., Матуляка Я. П. та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду, постановлену 29 вересня 2015 року у складі колегії суддів: головуючого - Ніколіна В. В., суддів: Качмара В. Я., Гінди О. М.,

в с т а н о в и в :

У квітні 2015 року ОСОБА_1 звернувсь до суду з адміністративним позовом до Міністерства доходів і зборів України (далі - Міндоходів України), Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області (далі - ГУ Міндоходів України в Івано-Франківській області), Державної податкової інспекції у місті Яремчому Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області (далі - ДПІ у місті Яремчему ГУ Міндоходів в Івано-Франківській області) про визнання дій неправомірними, визнання незаконними та скасування наказів № 244-О від 25 березня 2015 року, № 87-О від 31 березня 2015 року, поновлення на роботі та стягнення коштів.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що згідно з наказом Міндоходів України від 24 травня 2013 року № 608-0 позивача призначено в порядку переведення на посаду начальника ДПІ у місті Яремчему ГУ Міндоходів в Івано-Франківській області.

Однак, на підставі пункту 7-2 частини першої статті 36 Кодексу законів про працю та Закону України "Про очищення влади" відповідно до наказу Міндоходів України № 244-О від 25 березня 2015 року ОСОБА_1 звільнено з посади начальника Державної податкової інспекції у місті Яремчому ГУ Міндоходів України в Івано-Франківській області у зв'язку з неподанням заяви про проведення перевірки, передбаченої вказаним законом та декларації про майно, доходи і зобов'язання фінансового характеру за 2014 рік.

Позивач вказує на неправомірність наказу про його звільнення у зв'язку з перебуванням ОСОБА_1 у відпустці та на лікарняному, що унеможливило вчасне подання заяви про проведення перевірки, передбаченої Законом України "Про очищення влади".

Вважаючи, що в даному випадку, має місце незаконне звільнення із займаної посади, позивач звернувсь до суду з вимогою про скасування наказів № 244-О від 25 березня 2015 року, № 87-О від 31 березня 2015 року, поновлення на роботі та стягнення коштів.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12 травня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 29 вересня 2015 року, в позові відмовлено.

Статтею 327 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", що набув чинності 15 грудня 2017 року (далі - КАС України), обумовлено, що судом касаційної інстанції в адміністративних справах є Верховний Суд.

За правилами частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до підпункту 4 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

09 січня 2018 року касаційну скаргу ОСОБА_1 прийнято до свого провадження ухвалою Верховного Суду як суду касаційної інстанції в адміністративних справах.

У касаційній скарзі ОСОБА_1, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати їх рішення та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В мотивування касаційної скарги вказує, що судами попередніх інстанцій не надано оцінки вимозі ДПІ у місті Яремчему ГУ Міндоходів в Івано-Франківській області, викладеній в листі від 03 березня 2015 року за № 331/Я/09-18-04/53 щодо терміну подання заяви про проведення перевірки, а також не враховано поважність причин пропуску строку на подання заяви та, відповідно, звернення із заявою про проведення перевірки у перший робочий день після виходу з лікарняного.

Касаційна скарга підлягає залишенню без задоволення з таких підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_1, починаючи з 26 квітня 2006 року обіймав посаду начальника Державної податкової інспекції у місті Яремча Івано-Франківської області, а з 20 лютого 2012 року в порядку переведення на посаду начальника ДПІ у місті Яремчему ГУ Міндоходів в Івано-Франківській області.

З метою виконання Закону України "Про очищення влади", відповідно до Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою, четвертою статті 1 Закону України "Про очищення влади", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 563 "Про деякі питання реалізації Закону України "Про очищення влади"" та згідно з Планом проведення перевірок відповідно до Закону України "Про очищення влади", затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 1025-р, Державною фіскальною службою України видано наказ від 24 лютого 2015 року № 117, яким розпочато перевірку відповідно до даного Закону стосовно керівників, їх перших заступників та заступників керівників територіальних органів Міндоходів у Івано-Франківській області з 12 березня 2015 року.

У зв'язку з перебуванням ОСОБА_1 у період з 14 лютого 2015 року по 06 березня 2015 року у відпустці відповідно до наказу ГУ Міндоходів України в Івано-Франківській області № 57-в, а у період з 10 березня 2015 року по 25 березня 2015 року на лікарняному, ДПІ у місті Яремчому ГУ ДФС в Івано-Франківській області листом від 03 березня 2015 року за № 331/Я/09-18-04/53 направлено позивачу для ознайомлення копію наказу Державної фіскальної служби України від 24 лютого 2015 року № 117 "Про початок проведення перевірки відповідно до Закону України "Про очищення влади" стосовно посадових і службових осіб Міндоходів".

Вказаним листом також роз'яснено щодо необхідності подання в податкову інспекцію, до 09 березня 2015 року, власноручно написаної заяви про проведення перевірки, передбаченої Законом України "Про очищення влади" та подання декларації про майно, доходи і зобов'язання фінансового характеру за 2014 рік.

Проте позивачем у визначений термін, а саме до 22 березня 2015 року, заяву подано не було. Натомість, 26 березня 2015 року відповідна заява була подана позивачем до Голови комісії з реорганізації Міндоходів України, а також ДПІ у м. Яремчому ГУ ДФС в Івано-Франківській області, у відповідь на яку останнім повідомлено про необхідність подання заяви на проведення перевірки щодо нього до 09 березня 2015 року.

01 квітня 2015 року позивачем направлено Голові комісії з реорганізації Міндоходів України, Голові державної фіскальної служби України заяву про проведення перевірки згідно із Законом України "Про очищення влади" та копію декларації про майно, доходи і зобов'язання фінансового характеру за 2014 рік. Разом з цим позивачем повідомлено про його перебування у період з 10 березня 2015 року по 25 березня 2015 року на лікарняному, що унеможливило подання у строк до 22 березня 2015 року вказаної заяви та декларації.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст