Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 24.01.2018 року у справі №2а/0370/307/11

Ухвала КАС ВП від 24.01.2018 року у справі №2а/0370/307/11

29.08.2020
Автор:
Переглядів : 324

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 липня 2019 року

Київ

справа №2а/0370/307/11

адміністративне провадження №К/9901/2893/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Хохуляка В.В., суддів: Бившева Л.І., Шипуліна Т.М.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Луцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Волинській області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 28.02.2011 (суддя Плахтій Н.Б.) та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.06.2014 (головуючий суддя Пліш М.А., судді: Шинкар Т.І., Ільчишин Н.В.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Луцькавтодор-Транс" до Луцької об`єднаної державної податкової інспекції про визнання нечинними податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Луцькавтодор-Транс» звернулося до суду з позовом до Луцької ОДПІ, в якому просить суд визнати нечинними податкові повідомлення-рішення від 29.09.2010 №0000702302/0, від 29.10.2010 №0000702302/1, від 24.11.2010 №0000702302/2.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 28.02.2011, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 23.06.2014, позовні вимоги задоволено.

Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій Луцька ОДПІ звернулася з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України. У касаційній скарзі податковий орган просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування своїх вимог податковий орган посилається на порушення позивачем Податкового кодексу України. Відповідач зазначає, що проведеною перевіркою встановлено заниження позивачем податку на додану вартість та завищення залишку від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду. Основними доводами касаційної скарги вказано обставини, встановлені у актах перевірки. Зокрема, що постачальник олії ПП «Агро Полюс» є платником високого ризику, для перевірки не надано підтверджуючих документів транспортування та документів щодо якості та походження товару, податковим органом поставлено під сумнів факт здійснення господарських операцій позивача з ПП «Агро Полюс» та зроблено висновок, що укладені з постачальником олії соняшникової ТОВ «Шторм» для ПП «Агро Полюс» угоди мають ознаки нікчемності. З урахуванням того, що за наслідками перевірки укладені договори між покупцями ПП «Агро полюс» і ТОВ «Шторм» на придбання і реалізацію олії соняшникової визнано нікчемними, податковий орган дійшов висновку, що укладений ТОВ «Луцькавтодор-Транс» з ПП «Агро-Полюс» договір від також є нікчемним. Крім того, у додаткових поясненнях до касаційної скарги, відповідач повідомляє, що судами неповно встановлено фактичні обставини справи, вказує на пояснення директора ПП «Агро Полюс». Як зазначає відповідач, директор ПП «Агро Полюс» пояснив, що фактично фінансово-господарську діяльність у періоді, який підлягав перевірці не здійснював, відношення до документообігу не має. Відповідач не погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, оскільки вважає, що висновки, викладені в них не відповідають фактичним обставинам справи та суперечать нормам матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення спору.

Натомість, позивач у запереченнях на касаційну скаргу зазначає, що суди першої та апеляційної інстанції дійшли правильного висновку про фактичне виконання договору, укладеного між позивачем та контрагентами, яке підтверджується наданими суду належними та допустимими доказами, договір між сторонами не містить ознак фіктивності, нікчемності, не визнаний у судовому порядку недійсним. Позивач звертає увагу на те, що нібито неможливість дослідження наявності у контрагента трудових ресурсів та наявності основних фондів не може слугувати доказом відсутності у підприємства необхідних умов для здійснення господарської діяльності та факту постачання товару. Крім того, позивач вказує, законодавство не містить норм щодо відповідальності за дії контрагентів, у тому числі за порушення третіми особами податкового законодавства. Відтак, ТОВ «Луцькавтодор-Транс» вважає, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій винесені з дотриманням вимог чинного законодавства України, а тому підстав для їх скасування не вбачається.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 08.09.2014 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою податкового органу у справі № 2а/0370/307/11.

Ухвалою Верховного Суду від 19.07.2019 попередній розгляд справи призначено на 23.07.2019.

Касаційний розгляд справи здійснюється в попередньому судовому засіданні відповідно до статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Згідно з частиною третьою статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Верховний Суд, переглянувши постанови суду першої інстанції та суду апеляційної інстанції в межах доводів та вимог касаційної скарги, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги, з огляду на наступне.

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що за результатами позапланової виїзної перевірки ТОВ «Луцькавтодор-Транс» у зв`язку з поданням декларації з від`ємним значенням ПДВ, яке становить більше 100000грн. за квітень, травень, червень 2010 року, та залишку від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту травня, червня, липня 2010 року, Луцькою ОДПІ складено акт від 16.09.2010 №6080/23-3/31011672.

Вказаним актом встановлено порушення товариством частини першої, п`ятої статті 203, пункту 1, 2 статті 215, пункту 1 статті 216, статті 228 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) та підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», у зв`язку з чим ТОВ «Луцькавтодор-Транс» завищено податковий кредит на суму 209600,00грн. по декларації з ПДВ за квітень 2010 року та суму від`ємного значення по декларації з ПДВ за квітень 2010 року в розмірі 209600,00 грн. Відповідно завищено суму залишку від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду з ПДВ за травень 2010 року на загальну суму 209600,00 грн. У результаті в порушення підпункту 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» товариством занижено суму податку на додану вартість (далі - ПДВ), що підлягає сплаті до бюджету у травні 2010 року на суму 1927,00грн., у червні 2010 року на суму 66275,00грн.

На підставі акту перевірки та з врахуванням адміністративного оскарження Луцькою ОДПІ прийнято податкові повідомлення-рішення:

від 29.09.2010 №0000702302/0, №0000702302/1, від 24.11.2010 №0000702302/2 про визначення податкового зобов`язання (з урахуванням штрафних (фінансових) санкцій) з податку на додану вартість в загальній сумі 88855,30грн., у тому числі: 68202,00грн. - основного платежу та 20653,30грн. - штрафних санкцій.

Крім того, за результатами планової виїзної перевірки ТОВ «Луцькавтодор-Транс» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2007 по 30.09.2010 Луцькою ОДПІ складено акт від 19.01.2011 №201/23-2/31011672.

Даним актом встановлено порушення товариством частини першої статті 203, статтей 215, 228, 662, 655, 628, 638, 664 ЦК України, пункту 1.31 статті 1, пункту 5.1, підпункту 5.2.1 пункту 5.2, підпункту 5.3.9 пункту 5.3 статті 5, підпункту 11.2.1 пункту 11.2 статті 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», у результаті чого позивачу донараховано податок на прибуток за 4 квартал 2009 року в сумі 1568,00грн. та зменшено від`ємне значення об`єкта оподаткування всього в сумі 2467728,00грн., у тому числі: за 4 квартал 2009 року - 1419728,00грн., за 1 півріччя 2010 року - 1048000,00грн.;

частини першої статті 203, статтей 215, 228, 662, 655, 628, 638, 664 ЦК України, пункту 1.4 статті 1, підпункту 7.2.6 пункту 7.2, підпункту 7.4.1 пунктів 7.4, 7.5 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», у зв`язку з чим позивачу донараховано ПДВ на загальну суму 328836,00грн., у тому числі: за жовтень 2009 року - 187448,00грн., за липень 2010 року - 141398,00грн., та зменшено від`ємне значення об`єкта оподаткування за жовтень 2009 року в сумі 97752,00грн.

На підставі акту планової перевірки Луцькою ОДПІ прийнято податкові повідомлення-рішення від 31.01.2011:

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст