Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 20.08.2019 року у справі №826/25865/15

Ухвала КАС ВП від 20.08.2019 року у справі №826/25865/15

02.09.2020
Автор:
Переглядів : 318

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 серпня 2019 року

Київ

справа №826/25865/15

касаційне провадження №К/9901/15216/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Чиркіна С.М.,

суддів: Тацій Л.В., Шарапи В.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Державної архітектурно-будівельної інспекції України на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.04.2016 (головуючий суддя: Шулежко В.П., судді: Іщук І.О., Погрібніченко І.М.) та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2016 (головуючий суддя: Лічевецький І.О., судді: Файдюк В.В., Мельничук В.П.) у справі №826/25865/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-промислова компанія «Каскад-Імпекс» до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа: Міністерство культури України про визнання протиправною та скасування постанови,

В С Т А Н О В И В:

У листопаді 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-промислова компанія «Каскад-Імпекс» (далі - ТОВ «Торгівельно-промислова компанія «Каскад-Імпекс») звернулося до суду з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа: Міністерство культури України, в якому просило визнати неправомірною та скасувати постанову Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.11.2015 №26/15/10/26-7/1011/02/4.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що товариством погоджено історико-містобудівне обґрунтування у встановленому законом порядку за принципом мовчазної згоди, що безпідставно не враховано відповідачем при розгляді питання притягнення товариства до відповідальності.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.04.2016, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2016, адміністративний позов задоволено.

Приймаючи таке рішення, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходили з того, що позивачем не допущено порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а тому застосування до товариства санкцій, встановлених абз. 3 пункту 1 частини 6 статті 2 Закону України від 14.10.1994 №208/94-ВР «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин; далі - Закон №208/94-ВР) у вигляді накладення штрафу у сумі 13 780 грн. є необґрунтованим.

Не погоджуючись із зазначеними судовими рішеннями, відповідач подав касаційну скаргу, у якій просив суд касаційної інстанції скасувати рішення суду першої та апеляційної інстанцій, ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову. Касаційна скарга обґрунтована тим, що судами попередніх інстанцій неповно з`ясовані обставини справи, що призвело до неправильного вирішення спору. Скаржник вказав, що позивачем не погоджено у встановленому законом порядку з Міністерством культури і туризму України історико-містобудівне обґрунтування, а тому притягнення товариства до відповідальності є правомірним.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 01.08.2016 відкрито касаційне провадження у справі.

15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд і набрав чинності Закон України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» (далі - Закон № 2147-VIII), яким КАС України викладено в новій редакції.

Підпунктом 4 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України в редакції згаданого Закону передбачено, що касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

У лютому 2018 року цю справу передано на розгляд Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

В порядку статті 31 КАС України, пункту 15 Перехідних положень КАС України за результатами повторного автоматизованого розподілу від 16.07.2019 визначений новий склад суду.

Ухвалою Верховного Суду від 19.08.2019 справу прийнято до провадження та призначено її до розгляду в порядку письмового провадження відповідно до вимог статті 345 КАС України.

Учасники справи правом на подання відзиву на касаційну скаргу не скористались.

Верховний Суд переглянув оскаржувані судові рішення у межах доводів касаційної скарги з урахуванням вимог статті 341 КАС України, з`ясував повноту фактичних обставин справи встановлених судами, перевірив правильність застосування ними норм матеріального і процесуального права та дійшов висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Судами попередніх інстанцій у межах спірних правовідносин встановлено, що 26.02.2015 Департаментом відносно ТОВ «ТПК «Каскад-Імпекс» винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким, зокрема, вимагалось від позивача у строк до 26.03.2015 виконати вимоги містобудівних умов та обмежень земельної ділянки у частині погодження та отримання позитивних висновків органів охорони культурної спадщини.

Посадовою особою Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві (далі - Департамент) проведено позапланову перевірку дотримання позивачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва офісно-житлового комплексу на перетині вулиць Павлівської та Золотоустівської у Шевченківському районі м. Києва, за результатами якої складено акт від 29.10.2015.

Перевіркою, зокрема, встановлено, що TOB «ТПК «Каскад-Імпекс» не виконано вимоги припису Департаменту від 26.02.2015 у частині погодження та отримання позитивних висновків органів охорони культурної спадщини (не погоджено історико-містобудівне обґрунтування Міністерством культури і туризму України, а також проект не узгоджено зі спеціально уповноваженими органами охорони культурної спадщини).

У цей же день, відповідачем складений протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

За результатами розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності посадовою особою Департаменту винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.11.2015 №26/15/10/26-7/1011/02/4, якою визнано TOB «ТПК «Каскад-Імпекс» винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 3 пункту 1 частини 6 статті 2 Закону №208/94-ВР (не виконано вимоги припису у частині погодження та отримання позитивних висновків органів охорони культурної спадщини - Міністерства культури і туризму України, а також узгодження проекту зі спеціально уповноваженими органами охорони культурної спадщини) та накладено штраф у розмірі десяти мінімальних заробітних плат, що складає 13 780 грн.

Зазначена постанова і є предметом спору у цій справі.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст