Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 20.03.2018 року у справі №461/2579/17

Ухвала КАС ВП від 20.03.2018 року у справі №461/2579/17

29.05.2020
Автор:
Переглядів : 145

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 березня 2018 року

Київ

справа №461/2579/17

адміністративне провадження №К/9901/627/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Берназюка Я.О., судді Гриціва М.І., судді Коваленко Н.В., розглянувши в письмовому провадженні у касаційному порядку адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Львівської міської ради про скасування ухвали за касаційною скаргою Львівської міської ради на постанову Галицького районного суду м. Львова в складі судді Городецької Л.М. від 16 серпня 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду в складі колегії суддів: Костіва М.В., Бруновської Н.В., Шавеля Р.М. від 15 листопада 2017 року,

В С Т А Н О В И В :

В квітні 2017 року ОСОБА_2 звернулась до суду із адміністративним позовом до Львівської міської ради про скасування ухвали Львівської міської ради № 614 від 26 травня 2016 року «Про відмову гр. ОСОБА_2 у наданні земельної ділянки на вул. На Нивах (навпроти будинку №9-а)».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що нею були подані всі необхідні для одержання земельної ділянки документи, погоджено проект землеустрою, а тому відмова Львівської міської ради у затвердженні проекту землеустрою та наданні земельної ділянки у власність є протиправною.

Постановою Галицького районного суду м. Львова від 16 серпня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2017 року, адміністративний позов задоволено: визнано протиправною та скасовано ухвалу Львівської міської ради № 614 від 26 травня 2016 року «Про відмову гр. ОСОБА_2 у наданні земельної ділянки на вул. На Нивах (навпроти будинку №9-а)»; вирішено питання про розподіл судових витрат.

Задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з протиправності рішення органу місцевого самоврядування, оскільки були відсутні правові підстави для відмови в затвердженні належно погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та відмови в наданні земельної ділянки у власність.

Львівська міська рада, не погоджуючись з постановою Галицького районного суду м. Львова від 16 серпня 2017 року та ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2017 року, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права, звернулась з касаційною скаргою до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, в якій просить скасувати наведені рішення судів попередніх інстанцій та відмовити в задоволенні позову.

У касаційній скарзі скаржник зазначає, що суди попередніх інстанцій не врахували, що органи місцевого самоврядування наділені дискреційними повноваженнями в сфері надання земельних ділянок комунальної власності у користування та у власність громадянам та юридичним особам, а також не надали належної оцінки тому факту, що надання дозволу на розроблення проекту землеустрою на відведення земельної ділянки не означає прийняття позитивного рішення про надання відповідної ділянки у власність, тобто, фактично відступили від правової позиції Верховного Суду України, що міститься у постанові від 10 грудня 2013 року в справі № 21-358-а-13.

Від ОСОБА_2 надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому вказується на необґрунтованість вимог скаржника, а також на те, що суди попередніх інстанцій правильно вирішили спір та прийняли законні рішення.

Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на виконання ухвали Львівської міської ради № 4613 від 23 квітня 2015 року «Про погодження гр. ОСОБА_2 місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. На Нивах (навпроти будинку 9-а)» було погоджено місце розташування земельної ділянки та виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,0963 га.

В процесі розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки позивач погодила та отримала: містобудівельні обмеження та сервітути щодо користування земельною ділянкою; акт прийому-передачі межових знаків на зберігання; висновок Департаменту містобудування Управління архітектури Львівської міської ради; акт встановлення і відображення меж земельної ділянки у м. Львові на вул. На Нивах (навпроти буд. 9-а); висновок Держземагенства у Львівській області від 07 липня 2015 року про погодження проекту землеустрою; висновок від 14 липня 2015 року № 2401-3 вих-1249 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Управлінням архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради.

Земельній ділянці площею 0,0963 присвоєно кадастровий номер НОМЕР_1, що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-4602322492015 від 07 липня 2015 року.

Всі зібрані документи було подано на сесію Львівської міської ради, жодних зауважень у компетентних органів до документації не виникало. Незважаючи на належно оформлені документи, Львівська міська рада 26 травня 2016 року прийняла ухвалу № 614 «Про відмову гр. ОСОБА_2 у наданні земельної ділянки на вул. На Нивах (навпроти будинку № 9-а)».

Вважаючи таке рішення Львівської міської ради протиправним, позивач оскаржила його до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи з меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 КАС України, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з положенням частини третьої статті 211 КАС України (в редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваних рішень) та частини четвертої статті 328 КАС України (в редакції, чинній на момент винесення цієї постанови) підставами касаційного оскарження є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.

Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 159 КАС України (в редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваних рішень) та частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України (в редакції, чинній на момент винесення цієї постанови) судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Крім того, стаття 2 та частина четверта статті 242 КАС України (в редакції, чинній на момент винесення цієї постанови) встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Зазначеним вимогам процесуального закону постанова Галицького районного суду м. Львова від 16 серпня 2017 року та ухвала Львівського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2017 року відповідають, а вимоги касаційної скарги є необґрунтованими з огляду на наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлені статтями 122, 123 Земельного кодексу України.

Згідно з положеннями частин другої та третьої статті 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки.

Відповідний орган виконавчої влади в межах своїх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст