Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 14.07.2019 року у справі №806/102/16

Ухвала КАС ВП від 14.07.2019 року у справі №806/102/16

28.08.2020
Автор:
Переглядів : 458

ПОСТАНОВА

Іменем України

17 липня 2019 року

Київ

справа №806/102/16

адміністративне провадження №К/9901/14816/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Бучик А.Ю.,

суддів: Мороз Л.Л., Рибачука А.І.,

розглянувши в порядку попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Автосвіт ЛТД" на постанову Житомирського окружного адміністративного суду в складі судді Черноліхова С.В. від 21 квітня 2016 року та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду в складі колегії суддів: Капустинського М.М., Мацького Є.М., Шидловського В.Б. від 05 липня 2016 року у справі № 806/102/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Автосвіт ЛТД" до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області, головного інспектора будівельного нагляду Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області Рудніцького Івана Анатолійовича про визнання дій протиправними, скасування постанови,

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Автосвіт ЛТД" звернулося до суду з позовом, у якому після уточнення позовних вимог просило:

- визнати протиправними дії головного інспектора будівельного нагляду Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області Рудніцького Івана Анатолійовича щодо проведення планової перевірки дотримання Товариством вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об`єкті будівництва "Реконструкція нежитлової будівлі під торгово-комерційний комплекс" за адресою: АДРЕСА_1 ;

- скасувати постанову Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області № 22-10/1006-к-12/4968/15 від 30 грудня 2015 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у сумі 124020, 00 грн.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 21 квітня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 05 липня 2016 року, у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Автосвіт ЛТД" відмовлено.

Не погоджуючись з судовими рішеннями, позивач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вказані судові рішення та ухвалити нове про задоволення позову.

Касаційну скаргу обґрунтовано тим, що перевірку проведено з грубими порушеннями, а саме: не пред`явлено жодного документу, який би підтверджував повноваження на здійснення перевірки, посвідчення посадової особи. Судами не надано оцінки, що фактично ОСОБА_1 перебував на об`єкті будівництва 11 грудня 2015, а не 18 грудня, яким датовано акт і протокол. На підтвердження протиправності проведення перевірки у грудні 2015 року позивач також посилається на порушення трьохмісячного строку для її здійснення, перебіг якого розпочинається з дня подання декларації про початок будівельних робіт. Крім того вказує, що при поданні декларації, остання перевірялася та порушень не виявлено, зокрема і щодо розробника проектної документації. Зазначає, що на момент винесення оскаржуваної постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у сумі 124020, 00 грн. у позивача був наявний проект, про що свідчить його копія та акт передачі. Також посилається на обмеження щодо перевірок встановлених нормами Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28.12.2014 №71-VIII

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28 липня 2016 року відкрито касаційне провадження за вищевказаною скаргою.

Справу передано до Верховного Суду.

Заслухавши суддю - доповідача, дослідивши доводи касаційної скарги, колегія суддів прийшла до висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

Судами встановлено, головним інспектором будівельного нагляду Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області Рудніцьким І.А. на підставі на підставі наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 1070 від 29 вересня 2015 року проведено планову перевірку дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю "Автосвіт ЛТД" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об`єкті будівництва "Реконструкція нежитлової будівлі під торгово-комерційний комплекс" за адресою: АДРЕСА_1

За результатами перевірки головним інспектором складено акт перевірки, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № 67/15к шляхом замовлення та розроблення проектної документації, подання на реєстрацію до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області декларації про початок виконання будівельних робіт із зазначенням достовірних даних.

Перевіркою встановлено, що на час планової перевірки ТОВ "Автосвіт ЛТД" як замовник будівництва на об`єкті "Реконструкція нежитлової будівлі під торгово-комерційний комплекс" за адресою: АДРЕСА_1, який відносить до ІІІ категорії складності, навів недостовірні дані у зареєстрованій декларації про початок виконання будівельних робіт ЖТ № 082141770452 від 26 червня 2014 року щодо виготовлення та розробника проектної документації на об`єкті, щодо призначення головного інженера проекту та особи, відповідальної за здійснення авторського нагляду, а саме: згідно з листом Приватного підприємства "Овруч Проект Буд" № 1/12 від 16 грудня 2015 року проектна документація даним підприємством не розроблялась і одночасно не призначалися наказом по підприємству головний інженер проекту і особа, відповідальна за здійснення авторського нагляду. Наведені обставини свідчать про порушення товариством вимог пункту 11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 466 від 13 квітня 2011 року (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 879), та частини 8 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до постанови Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області № 22-10/1006-к-12/4968/15 від 30 грудня 2015 року ТОВ «Автосвіт ЛТД» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» і накладено на нього штраф у розмірі 124020, 00 грн.

Не погоджуючись з діями та постановою відповідача, позивач звернувся до суду з вказаним позов.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суди попередніх інстанцій, дійшли висновку про правомірність дій уповноваженої особи УДАБІ в Житомирській області Рудніцького І. А. щодо проведення перевірки та наявність правопорушення, відповідальність, за яке передбачена абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».

Колегія суддів, дослідивши спірні правовідносини, зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 4 частини 4 цієї статті передбачено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст