Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова КАС ВП від 22.05.2018 року у справі №389/1042/17 (2-а/389/47/17)

Постанова КАС ВП від 22.05.2018 року у справі №389/1042/17 (2-а/389/47/17)

01.06.2020
Автор:
Переглядів : 163

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 травня 2018 року

м. Київ

справа № 389/1042/17 (2-а/389/47/17)

адміністративне провадження № К/9901/18757/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Анцупової Т. О.,

суддів - Берназюка Я. О., Кравчука В. М.,

розглянувши у письмовому провадженні у касаційній інстанції адміністративну справу № 389/1042/17 (2-а/389/47/17)

за позовом ОСОБА_2 до Управління соціального захисту населення Знам'янської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

за касаційною скаргою ОСОБА_2 на ухвалу Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області (у складі судді Савельєва О. В.) від 05 травня 2017 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду (у складі суддів Суховарова А. В., Іванова С. М., Чередниченко В. Є.) від 20 червня 2017 року, встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. У травні 2017 року ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Знам'янської районної державної адміністрації, в якому просив:

- визнати причини пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, розглянути справу поза межами пропущеного строку;

- визнати неправомірним здійснення нарахування та виплати відповідачем до 05 травня 2016 року разової грошової допомоги в розмірі меншому, ніж п'ять мінімальних пенсій за віком;

- зобов'язати відповідача здійснити нарахування та виплату йому недоплаченої разової щорічної грошової допомоги до 05 травня у 2016 році учаснику бойових дій згідно вимог Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком з урахуванням виплачених сум.

2. В обґрунтування причин пропуску строку звернення до суду позивач зазначав, що про невідповідність розміру виплати щорічної разової грошової допомоги як учаснику бойових дій до 5 травня у 2016 році у розмірі 920 грн. дізнався лише у квітні 2017 року із засобів масової інформації. Стверджує, що не міг передбачити, що відповідач, який покликаний захищати права та законні інтереси громадян у сфері соціального забезпечення, може ці права порушувати. У зв'язку з відсутністю юридичної освіти та необізнаності в особливостях нарахування соціальних виплат, він не міг знати, що його права порушуються, а саме що розмір щорічної разової грошової допомоги як учаснику бойових дій до 5 травня у 2016 році не відповідає вимогам законодавства. З цього приводу компетентні органи влади його також не інформували.

3. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про неправомірне здійснення відповідачем виплати йому грошової допомоги до 05 травня у 2016 році у меншому розмірі, ніж визначено положеннями ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

4. Ухвалою Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 05 травня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2017 року, адміністративний позов залишено без розгляду на підставі ст. 99, 100 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) у зв'язку з пропуском строку звернення до адміністративного суду; роз'яснено, що особа, позовна заява якої залишена без розгляду, після усунення підстав, з яких заява була залишена без розгляду, має право звернутися до адміністративного суду в загальному порядку.

5. Не погоджуючись із вказаними рішеннями, ОСОБА_2 звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судами норм процесуального права, просить скасувати ухвалу Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 05 травня 2017 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2017 року, направити справу на новий судовий розгляд.

6. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 11 вересня 2017 року відкрито касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою.

7. Заперечення на касаційну скаргу не надходили.

8. 15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд та набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» від 03 жовтня 2017 року.

Відповідно до п. 1 Розділу VII «Перехідні положення» зазначеного закону зміни до Кодексу адміністративного судочинства України вводяться в дію з урахуванням певних особливостей. Зокрема, у пп. 4 передбачено, що касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчився до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

9. 08 лютого 2018 року касаційну скаргу ОСОБА_2 на ухвалу Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 05 травня 2017 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2017 року у справі № 389/1042/17 (2-а/389/47/17) передано для розгляду до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

10. Ухвалою Верховного Суду від 07 травня 2018 року справу прийнято до провадження та призначено її касаційний розгляд в порядку письмового провадження.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

11. Позивач - ОСОБА_2 має статус ветерана війни - учасника бойових дій та перебуває на обліку в Управлінні соціального захисту населення Знам'янської районної державної адміністрації Кіровоградської області, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1, виданим УМВС України в Кіровоградській області 20 жовтня 1997 року, має пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій.

12. Управління соціального захисту населення Знам'янської районної державної адміністрації Кіровоградської області у листі від 26 квітня 2017 року за № 02-84/392/1 зазначило, що ОСОБА_2 виплата щорічної разової грошової допомоги як ветерану війни - учаснику бойових дій до 05 травня у 2016 році проведена у розмірі 920 грн. та відмовило йому у проведенні перерахунку даної допомоги, яка згідно із ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22 жовтня 1993 року № 3551-ХІІ (із доповненням відповідно до Закону України «Про внесення змін до закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 25 грудня 1998 року № 367-ХІV) щорічно до 05 травня учасникам бойових дій виплачується у розмірі п'яти мінімальних пенсій за віком.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст