Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 18.01.2018 року у справі №818/186/15

Ухвала КАС ВП від 18.01.2018 року у справі №818/186/15

29.05.2020
Автор:
Переглядів : 106

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 березня 2018 року

Київ

справа №818/186/15

адміністративне провадження №К/9901/1522/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Желтобрюх І.Л.,

суддів: Білоуса О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 12 березня 2015 року (суддя: Воловик С.В.) та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 27 квітня 2015 року (судді: Рєзнікова С.С., Бегунц А.О., Старостін В.В.) у справі №818/186/15 за позовом ОСОБА_2 до Управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області, Заступника начальника Управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області Курочки Сергія Петровича, Шосткинського міського відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії, відшкодування моральної шкоди,

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 звернулася до суду позовом до Управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області, Заступника начальника Управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області Курочки Сергія Петровича, в якому просила визнати протиправними дії відповідачів щодо зменшення їй надбавки за вислугу років починаючи з 1 жовтня 2014 року з 40% до 15%, зобов'язати відповідачів здійснити перерахунок та виплату протиправно утриманої надбавки та стягнути з УМВС України в Сумській області на її користь 1000,00 грн. на відшкодування моральної шкоди.

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 12 березня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 27 квітня 2015 року, в задоволенні позову було відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду першої та апеляційної інстанцій позивач подав касаційну скаргу, в якій просить скасувати такі рішення та прийняти нове, яким позов задовольнити. В обґрунтування вимог касаційної скарги посилається на те, що судами неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, а висновки, викладені в оскаржуваних рішеннях, не відповідають обставинам справи. Так, зокрема, вказує на те, що судами були застосовані нормативно-правові акти, які на час розгляду справи втратили чинність.

Заперечення на касаційну скаргу від відповідачів не надходили.

Так, в ході розгляду справи судами попередніх інстанцій було встановлено, що позивач з 25.09.1978 була прийнята на посаду інспектора з обліку медвитверезника Шосткинського МУ УМВС України.

З 20.05.1986 по 1.11.2004 працювала начальником канцелярії Шосткинського МУ УМВС України.

При цьому, обидві зазначені посади позивач обіймала як вільнонайманий працівник, що підтверджується відповідними записами у трудовій книжці.

Наказом УМВС України в Сумській області від 29.06.2005 №790/с ОСОБА_2 призначена на посаду спеціаліста 2-ї категорії з режиму секретності режимно-секретного сектору Шосткинського УМВС України в Сумській області.

29 грудня 2006 року ОСОБА_2 присвоєно 14-й ранг державного службовця.

Починаючи з 21.08.2009 по теперішній час позивач працює спеціалістом 1-ї категорії з режиму секретності РСС Шосткинського МВ УМВС України в Сумській області.

Наказом УМВС України в Сумській області від 17.03.2014 року № 216 затверджено склад постійно діючої комісії по встановленню стажу роботи (державної служби), який дає робочим та службовцям право на отримання відсоткової надбавки за безперервну службу в УМВС України в Сумській області.

1 жовтня 2014 року було затверджено протокол засідання комісії по встановленню стажу роботи (державної служби), який дає робочим та службовцям право на отримання відсоткової надбавки за безперервну службу в УМВС України в Сумській області, на якому було заслухано питання про встановлення стажу роботи ОСОБА_2 Під час засідання даної комісії було досліджено трудову книжку ОСОБА_4 та інші документи, надані на підтвердження стажу безперервної роботи та встановлено, що стаж роботи ОСОБА_2, який дає право на отримання відсоткової надбавки за безперервну роботу, становить 09 років, 03 місяці та 2 дні.

Тобто, на засіданні відповідної комісії було вирішено, що стаж ОСОБА_2, який дає право на отримання відповідної надбавки, повинен обчислюватися з 29.06.2005, а тому надбавка за вислугу років позивача має становити 15%.

Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції, з мотивами якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що оскаржуване рішення про зменшення відсоткової надбавки за безперервну роботу в УМВС України в Сумській області прийняте відповідачем обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх положень законодавства, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Переглянувши судові рішення в межах доводів касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судами фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, Верховний Суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення касаційної скарги, огляду на наступне.

Спірні правовідносини врегульовані наступними нормативно-правовими актами, чинними на час виникнення спірних правовідносин: Законом України «Про державну службу» №3723-ХІІ від 16.12.0993 (далі - Закон №3723-ХІІ), Порядком обчислення стажу державної служби, затвердженим Постановою Кабінету міністрів України від 3 травня 1994 №283, (далі - Порядок), Методикою щодо зарахування (включення) до стажу державної служби періодів роботи (служби) колишніх працівників і осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженою Наказом Головного управління державної служби України, від 12 жовтня 2007 року №270/551 (далі - Методика).

Відповідно до приписів статті 33 Закону №3723-ХІІ заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Надбавка за вислугу років виплачується державним службовцям щомісячно у відсотках до посадового окладу з урахуванням доплати за ранг і залежно від стажу державної служби у таких розмірах: понад 3 роки - 10, понад 5 років - 15, понад 10 років - 20, понад 15 років - 25, понад 20 років - 30, понад 25 років - 40 відсотків.

Пунктом 2 Порядку встановлено, щодо стажу державної служби зараховується робота (служба), зокрема, на посадах керівних працівників і спеціалістів в апараті органів прокуратури, судів, нотаріату, дипломатичної служби, митного контролю, внутрішніх справ, служби безпеки, розвідувальних органів, інших органів управління військових формувань, Держспецзв'язку, Адміністрації Держспецтрансслужби, державної податкової та контрольно-ревізійної служби, Держфінінспекції, її територіальних органів.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст