Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 06.03.2018 року у справі №234/8701/17

Ухвала КАС ВП від 06.03.2018 року у справі №234/8701/17

29.05.2020
Автор:
Переглядів : 211

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 березня 2018 року

Київ

справа №234/8701/17

адміністративне провадження №К/9901/2220/17

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Берназюка Я.О., Гриціва М.І., розглянувши в попередньому судовому засіданні в касаційному порядку справу за позовом ОСОБА_2 до управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, за касаційною скаргою управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області на постанову Краматорського міського суду Донецької області 11 вересня 2017 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 16 листопада 2017 року,

УСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. У червні 2016 року ОСОБА_2 звернулась до суду з адміністративним позовом до управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області, у якому просила:

- визнати протиправною відмову управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області у взятті на облік як внутрішньо переміщену особу;

- зобов'язати управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області зареєструвати як внутрішньо переміщену особу та видати довідку про взяття на облік як внутрішньо переміщену особу.

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

2. Постановою Краматорського міського суду Донецької області 11 вересня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 16 листопада 2017 року, позов задоволено. Визнано протиправною відмову управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області у взятті ОСОБА_2 на облік як внутрішньо переміщену особу. Зобов'язано управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області зареєструвати ОСОБА_2 як внутрішньо переміщену особу та видати довідку про взяття на облік як внутрішньо переміщену особу.

3. Рішення мотивовані незаконністю відмови управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області у взятті ОСОБА_2 на облік як внутрішньої переміщеної особи, оскільки вона змушена була покинути постійне місце свого проживання з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

4. Не погоджуючись з рішенням судів попередніх інстанцій, посилаючись на неправильне застосування цим судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області звернулось із касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати та ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні позову.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

5. Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1.

23 січня 2017 року на офіційному сайті Організації з безпеки та співробітництва в Європі опубліковано інформацію про те, що у підконтрольних уряду районах за лініями відведення, але за межами виділених місць СММ зафіксувала, зокрема, 3 самохідні артилерійські гармати (2С9) біля с. Галицинівка (29 км на північний захід від Донецька).

Посилаючись на вказану обставину, ОСОБА_2 змушена була покинути свої місце проживання, та переселитися до м. Краматорська.

Листом від 17 травня 2017 року №01-08/3763 управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької області відмовило ОСОБА_2 у взятті на облік як внутрішньо переміщеної особи з с. Галицинівка Марїнського району Донецької області, оскільки цей населений пункт не відноситься до переліку населених пунктів, визначених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 року № 1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення».

Не погоджуючись з такими діями управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради Донецької, позивач звернувся до суду з позовом.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

6. Касаційна скарга обґрунтована тим, що с. Галицинівка Марїнського району Донецької області не відноситься до переліку населених пунктів, визначених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 року № 1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення», а тому відсутні підстави для взяття ОСОБА_2 на облік як внутрішньо переміщеної особи.

7. Відзив на касаційну скаргу від ОСОБА_2 не надійшов.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

8. В силу вимог статей 1, 2 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Зазначені обставини вважаються загальновідомими і такими, що не потребують доведення, якщо інформація про них міститься в офіційних звітах (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об'єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщених на веб-сайтах зазначених організацій, або якщо щодо таких обставин уповноваженими державними органами прийнято відповідні рішення.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст