Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 02.12.2019 року у справі №520/5692/19

Ухвала КАС ВП від 02.12.2019 року у справі №520/5692/19

05.11.2020
Автор:
Переглядів : 135

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 серпня 2020 року

Київ

справа №520/5692/19

адміністративне провадження №К/9901/32189/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

Головуючої судді - Желтобрюх І.Л.,

суддів: Білоуса О.В., Блажівської Н.Є.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18 липня 2019 року (суддя: Рубан В.В.) та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 16 жовтня 2019 року (судді: Присяжнюк О.В., Любчич Л.В., Спаскін О.А.) у справі №520/5692/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РМ ХАРКІВ» до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «РМ ХАРКІВ» (далі -ТОВ «РМ ХАРКІВ») звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області (далі - відповідач, ГУ ДФС України у Харківській області), в якому просило:

- визнати протиправним і скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Харківській області, викладене у протоколі від 19.09.2018 № 171, про визначення ТОВ «РМ ХАРКІВ» таким, що відповідає п.п. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язати відповідача виключити ТОВ «РМ ХАРКІВ» з переліку ризикових платників податків.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 18 липня 2019 року, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 16 жовтня 2019 року, позов задоволено.

Не погоджуючись із такими рішеннями відповідач подав касаційну скаргу, в якій просить скасувати такі рішення та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити. В обґрунтування вимог касаційної скарги посилається на те, що внесення платників податку до переліку ризикових платників податків не порушує прав таких суб`єктів, оскільки безпосередньо не породжує певних правових наслідків і не має обов`язкового характеру, а є лише результатом проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації і відображенням певної інформації бази даних контролюючого органу.

У відзиві на касаційну скаргу позивач просить залишити її без задоволення, а судові рішення - без змін, оскільки вважає доводи відповідача безпідставними, а оскаржувані рішення - такими, що ухвалені з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Судами попередніх інстанцій було встановлено, 17.10.2018 за наслідками здійснення поточної господарської діяльності з ТОВ «ТРЕЙК ЛАЙН» позивачем були направлені податкові накладні № 34 та № 35 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанцій від 13.11.2018 р. реєстрацію вищевказаних податкових накладних зупинено, у зв`язку з тим, що податкові накладні/розрахунки коригування відповідають пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, про що на електронну адресу позивача надіслані відповідні квитанції.

15 квітня 2019 року ТОВ «РМ ХАРКІВ» звернулося до відповідача з листом (вих. № 4), в якому просило повідомити підстави блокування вищевказаних податкових накладних та надати копію рішення Комісії ГУ ДФС у Харківській області про включення ТОВ «РМ ХАРКІВ» до переліку ризикових платників, які відповідають п. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку, що оформлене відповідним протоколом засідання комісії та копію Протоколу засідання комісії щодо із додатками до нього.

На зазначений запит, ГУ ДФС у Харківській області листом від 18.04.2019 №20034/10/20-40-07-04-08 повідомлено позивача, що на підставі протокольного рішення ГУ ДФС у Харківській області встановило, що ТОВ «РМ ХАРКІВ» відповідає п. 1.6. критеріїв ризиковості платника податку, у зв`язку з тим, що наявна в органах ДФС податкова інформація свідчить про здійснення ризикових операцій платником. Крім того, повідомлено, що протокольне рішення про віднесення товариства до переліку ризикових платників належить до службової інформації, доступ до якої обмежений.

Не погоджуючись із рішенням відповідача позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції, з висновками якого погодився і суд апеляційної інстанції, виходив з того, що відповідачем не доведено, що існують підстави для застосування до позивача п. 1.6 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознакою "наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником", у зв`язку з чим протокольне рішення про включення ТОВ «РМ ХАРКІВ» до переліку ризикових платників податків є протиправним та підлягає скасуванню.

Колегія суддів касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду з такими висновками судів погодитись не може, та зазначає наступне.

Відповідно до частини 2 статты 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України), контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Згідно з пунктом 61.1. статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом, зокрема, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

За приписами пункту 71.1 статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст