Життя кожного українця поділилось на «до» і «після» 24 лютого 2022 року.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та п. 5 Порядку здійснення заходів під час запровадження комендантської години та встановлення спеціального режиму світломаскування в окремих місцевостях, де введено воєнний стан», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2020 № 573, комендантська година та встановлення спеціального режиму світломаскування запроваджується шляхом видання наказу військовим командуванням або військовою адміністрацією. Зазначеним наказом призначається комендант, визначаються час, протягом якого діють комендантська година та спеціальний режим світломаскування, межі території їх запровадження, способи здійснення заходів щодо підтримання правопорядку, порядок руху залізничного, автомобільного, морського, річкового, повітряного транспорту, порядок створення, функціювання і місцезнаходження комендатури та її склад. Однак, станом на даний час, в умовах війни питання притягнення до відповідальності за порушення комендантської години залишається не врегульованим.
Про нюанси та щодо неврегульованості питання настання відповідальності за порушення комендантської години поговоримо далі в статті.
Комендантська година діє майже в усіх областях України. Однак багато хто ігнорує цю заборону. Навіть більше, у деяких містах, у тому числі в столиці, вночі працюють деякі ресторани та розважальні заклади.
На території, де запроваджено комендантську годину, забороняється перебування у визначений період доби на вулицях та в інших громадських місцях осіб без виданих перепусток, а також рух транспортних засобів.
Контроль за дотриманням особами комендантської години та спеціального режиму світломаскування здійснюється патрулями.
Патрулі мають право здійснювати перевірку в осіб посвідчення, документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, або паспортні документи іноземця, особи без громадянства, документи, що підтверджують законність перебування на території України, та перепустки, а в разі їх відсутності:
- затримувати відповідних осіб та доставляти в органи або підрозділи Національної поліції для встановлення особи;
- за потреби проводити огляд речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, які ними перевозяться.
Відповідальності за порушення комендантської години наразі немає, адже метою комендантської години є мінімізація цивільних осіб в публічних місцях для підвищення рівня безпеки, тож є юридичною підставою для реалізації заходів, перерахованих вище.
З аналізу судової практики вбачається, що порушники комендантської години притягуються до адміністративної відповідальності за ст. 185 КУпАП за злісну непокору законному розпорядженню або вимозі поліцейського під час виконання ним службових обов’язків
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Всі права захищені.