Головна Блог Аналітична стаття Статті Побоювання щодо приватних виконавців перебільшені, але потрібні чіткі та суворі вимоги до їх ліцензування

Побоювання щодо приватних виконавців перебільшені, але потрібні чіткі та суворі вимоги до їх ліцензування

07.08.2016
Автор:
Переглядів : 2265

Частина суспільства вважає введення інституту приватних виконавців узаконенням рейдерства та колекторських організацій. Однак таке формулювання не зовсім коректне: «приватники» будуть наділені тими самими повноваженнями, що й державні виконавці. Отже, професійні юристи бачать у нововведенні швидше позитивні зрушення у сфері виконання судових рішень.

Змішана система

Дискусії щодо запровадження інституту приватних виконавців в Україні велися дуже давно. Та, якщо підсумувати результати, можна з упевненістю сказати, що противників такого нововведення було більше. Тепер теорія позаду… В червні Верховна Рада прийняла, а 2 липня Президент підписав закон «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень та рішень інших органів» (від 2.06.2016 №1403-VIII), що офіційно затвердив існування в державі інституту приватних виконавців.

Згадайте новину: Революція у судовій системі: ВРУ внесла зміни в Конституцію України та прийняла новий закон "Про судоустрій та статус суддів"

До того ж процедура примусового стягнення боргів тепер регулюється й новим законом «Про виконавче провадження» (від 2.06.2016 №1404-VIII, набирає чинності 5.10.2016). Питання щодо раціональності нової схеми вже неактуальне. Сьогодні воно має інший зміст: у чому полягають ризики використання послуг приватних виконавців і хто при цьому ризикуватиме більше — боржники чи самі виконавці разом з кредиторами?

Слід одразу сказати, що система не змінюється докорінно, виконання рішень суду не передається повністю в одні руки. Надалі процедура виконуватиметься за змішаною системою. Частина рішень буде передана державним виконавцям, а щодо іншої частини кредитори самі отримають право визначати, до кого звертатись. Крім того, рішення майнового характеру в сімейних справах (наприклад, про розподіл майна), питання щодо вселення чи виселення осіб із житлового приміщення, а також судові рішення, пов’язані із державними справами, як і раніше, виконуватимуть державні виконавці. Таким чином, інститут приватного виконання судових рішень торкнеться насамперед корпоративної сфери, тобто боргів суб’єктів господарювання.

Система не є суто українським ноу-хау, вона вже давно й успішно практикується в інших державах, навіть таких близьких до національних традицій, як Польща, Грузія чи країни Балтії.

Згадайте новину: Неефективну виконавчу службу реформують: Верховна Раду створила інститут приватних судових виконавців

Переваги та ризики

Приховані «підводні камені» в новому інституті бачить в основному суспільство. Однак професійні юристи схильні помічати в ньому перспективи покращення становища у сфері виконання судових рішень. І ось чому.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст