Частина суспільства вважає введення інституту приватних виконавців узаконенням рейдерства та колекторських організацій. Однак таке формулювання не зовсім коректне: «приватники» будуть наділені тими самими повноваженнями, що й державні виконавці. Отже, професійні юристи бачать у нововведенні швидше позитивні зрушення у сфері виконання судових рішень.
Змішана система
Дискусії щодо запровадження інституту приватних виконавців в Україні велися дуже давно. Та, якщо підсумувати результати, можна з упевненістю сказати, що противників такого нововведення було більше. Тепер теорія позаду… В червні Верховна Рада прийняла, а 2 липня Президент підписав закон «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень та рішень інших органів» (від 2.06.2016 №1403-VIII), що офіційно затвердив існування в державі інституту приватних виконавців.
Згадайте новину: Революція у судовій системі: ВРУ внесла зміни в Конституцію України та прийняла новий закон "Про судоустрій та статус суддів"
До того ж процедура примусового стягнення боргів тепер регулюється й новим законом «Про виконавче провадження» (від 2.06.2016 №1404-VIII, набирає чинності 5.10.2016). Питання щодо раціональності нової схеми вже неактуальне. Сьогодні воно має інший зміст: у чому полягають ризики використання послуг приватних виконавців і хто при цьому ризикуватиме більше — боржники чи самі виконавці разом з кредиторами?
Слід одразу сказати, що система не змінюється докорінно, виконання рішень суду не передається повністю в одні руки. Надалі процедура виконуватиметься за змішаною системою. Частина рішень буде передана державним виконавцям, а щодо іншої частини кредитори самі отримають право визначати, до кого звертатись. Крім того, рішення майнового характеру в сімейних справах (наприклад, про розподіл майна), питання щодо вселення чи виселення осіб із житлового приміщення, а також судові рішення, пов’язані із державними справами, як і раніше, виконуватимуть державні виконавці. Таким чином, інститут приватного виконання судових рішень торкнеться насамперед корпоративної сфери, тобто боргів суб’єктів господарювання.
Система не є суто українським ноу-хау, вона вже давно й успішно практикується в інших державах, навіть таких близьких до національних традицій, як Польща, Грузія чи країни Балтії.
Згадайте новину: Неефективну виконавчу службу реформують: Верховна Раду створила інститут приватних судових виконавців
Переваги та ризики
Приховані «підводні камені» в новому інституті бачить в основному суспільство. Однак професійні юристи схильні помічати в ньому перспективи покращення становища у сфері виконання судових рішень. І ось чому.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.