Головна Блог Аналітична стаття Статті Отримали запит від фіскального органу: як реагувати?

Отримали запит від фіскального органу: як реагувати?

ОТРИМАЛИ ЗАПИТ ВІД ПОДАТКОВОЇ: ЯК РЕАГУВАТИ?

Закінчення строків подання річної звітності зумовило активізацію податкового органу щодо відправки запитів платникам податків. Натомість, не кожний запит для платника є зобов’язуючим надатипояснення та їх документальне підтвердження. Про всі нюанси юридично грамотної побудови взаємовідносин із податковим органом в цій частині консультує Ірина Олейник, адвокат, управляючий партнер юридичної компанії «Аскольд».

ЧАСТИНА І: Коли платник зобов’язаний надати документи та інформацію на запит податкової?

Право податкового органу на отримання пояснень та їх документальних підтверджень, передбачене пп.20.1.2. ст.20, пп.73.3 ст.73 ПКУ, кореспондується з обов’язком платника податку надати відповідні виключно за умови його реалізації податковим органом у відповідності до підстав та порядку його оформлення, визначених чинним законодавством. Саме на відповідний обов’язок наголошується Вищим адміністративним судом під час переглядурішень попередніх інстанцій у справах про визнання дій податкового органу протиправними або скасування наказу на перевірку.

Зазначений підхід суддів свідчить, що судова система в ряді випадків здатна захищати бізнес від зловживань зі сторони державних органів, які не рідко намагаються перекласти власні обов’язки на підприємців.

З аналізу норм законодавства та судової практики вбачається, що обов’язок підприємства надати пояснення та їх документальне підтвердження наявний у разі, якщо запит направлено з підстав, передбачених п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, а саме:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

2) для визначення відповідності умов контрольованої операціїпринципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків:податкової або акцизної накладної покупцю або про допущення помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів, та/або порушення граничних термінів реєстрації;

5) у разі проведення зустрічної звірки;

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст