Головна Блог Аналітична стаття Статті Основні проблеми при ліквідації підприємства та як їх уникнути

Основні проблеми при ліквідації підприємства та як їх уникнути

03.05.2017
Переглядів : 8436

Аліса Юрченко, юрист компанії «Бюро реєстрації»

Особливістю законодавчого регулювання в сфері державної реєстрації бізнесу в Україні є те, що реєстрація підприємства – одна з найшвидших спрощених процедур, а його ліквідація – справа значно складніша. Одною з основних проблем є прогалини та колізії нормативно-правової бази, регулюючої проведення процедури ліквідації. Внаслідок цього власники господарюючого суб’єкта, які вирішили припинити свою діяльність, нерідко опиняються перед проблемними моментами, які затягують процедуру ліквідації, і тим самим створюють додаткові надлишкові витрати.

Ліквідація господарюючого суб’єкта згідно чинного законодавства України сьогодні здійснюється одним із трьох варіантів:

1) ліквідація за рішенням власника, повне припинення господарюючого суб’єкта;

2) ліквідація шляхом банкрутства, повне припинення господарюючого суб’єкта, однак з можливістю переведення його активів у інший господарюючий суб’єкт (новостворений або вже існуючий);

3) реорганізація господарюючого суб’єкта шляхом злиття, продажу, поділу, приєднання, в такому разі у господарюючого суб’єкта відбуваються певні організаційні зміни (наприклад зміна організаційно правової форми) але ведення діяльності в загальному порядку продовжується.

Ліквідація підприємства за рішенням власника – особливості процедури

Дана стаття спрямована на розкриття проблематики ліквідації за рішенням власника, оскільки це наразі найбільш популярна форма ліквідації. Спочатку коротко роздивимось саму ліквідаційну процедуру. Перелік необхідних документів для здійснення вищезазначеної процедури можна отримати тут.

Ліквідація за рішенням власника, логічно, розпочинається з офіційного рішення власника господарюючого суб’єкта про його ліквідацію, у відповідності до законодавчих норм Цивільного кодексу України та положень Статуту господарюючого суб’єкта. Таке рішення надається суб’єкту реєстрації для занесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. До рішення власника, а саме до його змісту законодавець встановив певні вимоги щодо інформації, яка має бути зазначена в такому рішенні, однією із таких вимог є створення та затвердження ліквідаційної комісії, яка вподальшому здійснює процедуру ліквідації.

Перший крок ліквідаційної комісії – виявлення кредиторів та боржників господарюючого суб’єкта та врегулювання відносин між ними. Якщо у господарюючого суб’єкта наявна будь-яка заборгованість, то наступним кроком в процесі ліквідації буде її погашення. За законом, кредитори можуть висунути вимоги до ліквідаційної комісії впродовж двох місяців після її створення.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст