За минулий тиждень Велика палата прийняла й оприлюднила тільки одне рішення, що стосується опитування Президента в день виборів, в рішенні навіть вказано час прийняття, на більше сил за зарплату у 200 000 грн на місяць і вище не вистачило. Також в огляд увійшли ряд оглядів судової практики за останній місяць від ВС-КЦС, ВС-КГС, ВС-ККС, рішення КСУ стосовно декларування, а також Рішення ОАСК про скасування постанови про відкриття виконавчого провадження та стягнення виконавчого збору та Постанова КАС про відмову Укрсиббанку у стягненні заборгованості у зв`язку з відсутністю досудової вимоги й багато іншого.
за цей період, рекомендую звернути увагу на наступні ухвали, постанови й рішення:
Велика палата за цей тиждень прийняла єдине рішення, що стосувалось опитування Президента в день виборів. На мою думку, ця справа взагалі не була підвідомча Ведикій палаті Верховного суду (без України). На більше сил не вистачило, навіть не підготували повні тексти тих рішень, в яких були раніше опубліковані тільки резолютивні частини.
Справа № 9901/324/20
На мій погляд, цим рішенням та наявними окремими (розбіжними) думками судді Великої палати остаточно визнали власну неспроможність здійснювати неупереджене правосуддя та неспроможність вирішувати спір.
Суд зазначив, що під час відеозвернень у мережі Інтернет щодо проведення опитування відповідач прямо не спонукав виборців голосувати за певного кандидата чи партію. Немає даних про те, що під час проведення такого опитування в день виборів бланки такого опитування чи спосіб його проведення будуть передбачати спонукання виборців до голосування за певних кандидатів чи певну партію.
За цих обставин зазначені вище дії відповідача, а також проведення опитування в день виборів не можна розцінити як пряму (відкриту) передвиборну агітацію.
Президент будь-якої держави при виконанні покладених на нього обов`язків так чи інакше має бути учасником широкого кола суспільних дискусій, бути поінформованим про проблеми, які існують у суспільстві, про ставлення суспільства до тієї чи іншої проблеми. Це необхідно для прийняття президентом відповідних рішень і вчинення ефективних дій, запровадження реформ, здійснення правотворчої діяльності та законодавчої ініціативи. Для цього президент, зокрема, не позбавлений права зустрічатися з громадянами, проводити суспільні обговорення, «круглі столи», опитування у звичайній та електронній формі тощо.
Спірне опитування є різновидом соціального опитування.
Президент України має представницький мандат, набутий ним на основі загального, рівного і прямого виборчого права, ця посада є політичною, а не лише посадою органу державної влади, водночас слід наголосити на тому, що Конституція України не обмежує діяльності Президента України у політичній сфері.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Всі права захищені.