Головна Блог Новини Новий закон про ЖКГ: чи вдасться вирішити проблему боргів за "комуналку"?

Новий закон про ЖКГ: чи вдасться вирішити проблему боргів за "комуналку"?

09.05.2019
Автор:
Переглядів : 4241

Верховна Рада ухвалила новий закон про комунальні послуги ще у 2017 році. Його називають ключовим для реформування житлово-комунальної галузі. Цей закон визначає та регулює значну частину взаємовідносин між споживачами та надавачами комунальних послуг. Введення в дію цього закону відбувається поступово.

Більшість положень набули чинності ще торік та на початку цього року. А 1 травня 2019 року набули чинності окремі нововведення, які передбачають, що жителі повинні укласти угоди з надавачами послуг. На боржників, що не сплачуватимуть "комуналку" вчасно, нараховуватимуть ще й пеню.

"Закон запускає ринок житлово-комунальних послуг, встановлює чіткі правила взаємовідносин між споживачами та надавачами послуг, дає споживачам механізм захисту своїх прав", - написав на своїй сторінці віце-прем'єр-міністр, міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко.

"Тепер у споживачів є вибір"

У законі зазначено, що відтепер існуватиме три моделі організації договірних відносин щодо надання комунальних послуг: індивідуальний договір, колективний договір, договір з колективним споживачем. Обирати, за якою моделлю укладати договори, - право самих співвласників багатоквартирного будинку.

Але відповідно до закону, електрику й газ компанії постачатимуть споживачам виключно за індивідуальними договорами. Стосовно решти послуг - опалення, постачання холодної та гарячої води, водовідведення, вивезення сміття - користувачі зможуть самі обирати, який договір укладати з постачальником - індивідуальний чи колективний.

При цьому різні послуги можуть постачатися за різними моделями: наприклад, одна багатоповерхівка може обрати індивідуальні договори для опалення і колективний договір для водопостачання і водовідведення.

"Тепер у споживачів є вибір. Але найбільш затребуваними будуть індивідуальні договори без обслуговування внутрішньо-будинкових, оскільки вони за замовчуванням будуть застосовуватися через рік, якщо люди самі не зможуть визначитись з видом договірних відносин з постачальником", - вважає спеціаліст з питань житлово-комунального господарства Дмитро Левицький.

Натомість поки що не вся юридична база готова для реалізації закону. "Ми зараз продовжуємо роботу над підзаконними актами, методиками та додатковими правилами, аби закон запрацював правильно і на повну силу", - запевняє Зубко.

Однак експерти зауважують, що ця робота повинна була вже закінчитися, адже, починаючи від 1 травня 2019 року, споживачам дається рік, щоб укласти індивідуальні чи колективні договори з постачальниками послуг. А от договорів досі немає. "Нажаль поки що для людей нічого не змінюється. Типових договорів для укладання немає, тому все залишається, як було", - каже керівник житлово-комунальних програм громадської мережі ОПОРА Тетяна Бойко.

Згадайте новину: Ограничение на котлы и бойлеры: украинцам разъяснили суть нововведений

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст