Гаряче водопостачання - одна з найзагадковіших комунальних послуг. У законодавстві немає поняття виробник гарячої води, жодної процедури формування тарифу на цю послугу. Тому визначити винного у відсутності гарячої води або невідповідність її температури неможливо.
Зміст:
Закон України «Про захист прав споживачів» передбачає порядок взаємовідносин між фізичною особою - споживачем і підприємством (виробником, продавцем, виконавцем). Без державної підтримки споживач не в змозі ефективно відстояти свої законні права. Державний захист прав на отримання якісних товарів та послуг гарантуються громадянам статтею 42 Конституції України та статтею 5 Закону України «Про захист прав споживачів».
Сьогодні гостро стоїть питання в житті споживача - як отримати якісні і в повному обсязі житлово-комунальні послуги. Це питання є настільки актуальним, оскільки регулярно підвищується плата за надання даних послуг, а також вносяться значні зміни до чинного законодавства. З метою ефективного захисту прав споживачів і запобігання зловживань з боку виконавців послуг необхідно обов'язково укладати з ними письмові договори, читати їх і вносити зміни. Договірні відносини між споживачем і виконавцем послуг, повинні бути справедливими, з дотриманням принципу сумлінності і не порушувати дисбаланс прав і обов'язків сторін.
Чинним законодавством України передбачені механізми, як платити менше за комунальну послугу, якщо вона неякісна, і не платити за послуги, які не надавалися.
В Україні з 1 травня 2019 року діє механізм перевірки якості наданих комунальних послуг, завдяки якому можна буде отримувати відшкодування за неякісні комунальні послуги.
Споживачі комунальних послуг отримують право вимагати проведення перевірки якості комунальних послуг. Її буде здійснювати спеціальна група при Міністерстві регіонального розвитку.
Відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ст. 7 споживачі повинні вчасно отримувати якісні послуги, а якщо ці послуги не відповідають нормі, то можна платити за них менше. Постанова Кабміну «Про затвердження Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості» від 17 лютого 2010 р. N 151 дозволяє повернути гроші. Відповідно до постанови КМУ від 27.12.2018 р, № 1145 «Про затвердження Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг і послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг», яка визначає механізм проведення перевірки відповідності якості надання послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, водовідведення, поводження з побутовими відходами в частині надання послуг з вивезення побутових відходів (далі - комунальні послуги) і послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, з метою оцінки їх відповідності основним вимогам до кількості та якості і вжиття заходів до забезпечення надійності та безпеки під час надання комунальних послуг і послуг з управління багатоквартирним будинком.
Для отримання відшкодування споживачам комунальних послуг необхідно буде подати акт-претензію і дочекатися результатів перевірки якості ЖКП.
У разі ненадання послуг або надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних, виконавець здійснює перерахунок розміру плати за фактично надані послуги шляхом зменшення розміру плати за надання послуг. Виконавець зобов'язаний здійснити протягом місяця, наступного за розрахунковим, перерахунок розміру плати за надані споживачеві послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження якості незалежно від наявності заборгованості за надані послуги.
Гаряча вода повинна бути не холодніше 50 ° С. Якщо температура води становить від 40 до 50 ° С, за неї можна платити на третину менше. Якщо ж нижче 40 ° С, заплатити треба буде як за холодну воду. Можна також поскаржитися на неякісне надання послуг, якщо воду відключили без поважних причин на 8 годин, тиск слабкий або у води неприємний запах.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Всі права захищені.