Главная Блог Аналитические статьи Статьи Зняття судимості: до європейських стандартів?

Зняття судимості: до європейських стандартів?

29.07.2017
Автор:
Просмотров : 2220

Для оцінки запропонованих змін слід порівняти запропонований текст законодавчої ініціативи, схвалений Комітетом з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Верховної Ради, з чинною редакцією Кримінального кодексу України.

На сьогодні ч. 2 ст. 91 КК України передбачає, що дострокове зняття судимості до закінчення строків, зазначених у ст. 89 КК України, не допускається у випадках засудження за умисні тяжкі, особливо тяжкі та корупційні злочини.

Запропоновані зміни (у порівнянні з чинною редакцією КК України) значно звужують перелік осіб, до яких не може бути застосоване дострокове зняття судимості: судимість не може бути дострокова знята з лише із засуджених, які вчинили тяжкі та особливо тяжкі злочини, передбачені розд. ІІ «Злочини проти життя та здоров’я», розд. VI «Злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості особи», розд. ХХ «Злочини проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку» Особливої частини Кримінального кодексу України».

Користуйтесь консультацією: Як отримати довідку про відсутність або наявність судимості

Для прикладу, у разі прийняття запропонованих змін до КК України на дострокове зняття судимості зможуть розраховувати особи, засуджені за державну зраду (ст. 111 КК України), диверсію (ст. 113 КК України), шпигунство (ст. 114 КК України) та за вчинення розбою (ст. 187 КК України).

Таким чином законодавець надасть додаткову можливість досить широкому колу осіб, засуджених за тяжкі та особливо тяжкі злочини, розраховувати на дострокове зняття судимості, а у випадку зняття з такої особи судимості факт попереднього притягнення її до кримінальної відповідальності, згідно з ч. 2 ст. 88 КК України, не матиме правового значення у разі вчинення нового злочину. На мою думку, таке поблажливе ставлення до осіб, засуджених за тяжкі та особливо тяжкі злочини, хоча і може відповідати європейським стандартам, однак є неприйнятним для України в умовах постійного зростання кількості вчинених злочинів, зокрема тяжких та особливо тяжких злочинів проти власності.

Також дивною виглядає ініціатива вилучення з переліку злочинів, у разі вчинення яких засуджена особа не може розраховувати на дострокове зняття судимості, корупційних злочинів. Така позиція йде у розріз із задекларованими державними органами цілями викорінення корупції, оскільки зменшує можливі негативні наслідки для осіб, засуджених за корупційні злочини. До того ж у разі дострокового зняття судимості із засудженої особи, згідно з положеннями ч. 1 ст. 88 КК України, вона буде вважатися такою, що не має судимості, а також на неї не розповсюджуватимуться передбачені законодавством України обмеження на заняття посад у державних органах.

Пользуйтесь консультацией: Чем отличаются зона, тюрьма, колония?

Підсумовуючи вищевикладене, слід зазначити, що законодавець, вносячи зміни до чинних нормативно-правових актів України, хоча і має орієнтуватися на європейський досвід регулювання певних суспільних відносин, однак, насамперед, він повинен зважати на можливість та доцільність його застосування в українських реаліях.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст