Главная Блог Аналитические статьи Статьи Як побудувати податкову стратегію виходу з бізнесу в 2023 році: актуальні питання та проблеми

Як побудувати податкову стратегію виходу з бізнесу в 2023 році: актуальні питання та проблеми

13.02.2023
Просмотров : 1007

Вже рік Україна перебуває у стані війни, однак питання, що робити бізнесу та як виживати тільки починає набирати оберти і це не дивно. Дехто пристосувався до умов сьогодення та продовжує господарську діяльність, інша частина бізнес-спільноти позбавлена такої можливості.

З опублікованих даних Європейської Бізнес Асоціації вбачається, що за підсумками 2022 року, більшість компаній повідомляє про падіння їхніх доходів у доларах США: у 29% відбулось падіння до 20%, у 54% — падіння на 21% і більше. Тільки 6% опитаних повідомили про відсутність змін, і ще 11% можуть похвалитися зростанням доходів у такий складний рік. До повномасштабного вторгнення 83% компаній очікували на позитивну динаміку розвитку свого бізнесу у 2022 році, однак в підсумку 83% мали падіння в отриманні прибутку та зазнали великих збитків.

Держава в умовах війни декларує, що податкова політика стосовно бізнесу буде «м’якою», але зміни в податковому законодавстві та діяльність контролюючих органів щодо збору та адміністрування податків все ж таки говорять про інше, через що частина бізнес-спільноти приймає рішення про припинення підприємницької діяльності.

Загалом податкову політику підприємства слід сприймати як заздалегідь сплановану реакцію підприємства на зміну зовнішнього середовища, лінію його поведінки, обраної для досягнення бажаного результату, однак в умовах війни загальні правила не діють, або діють досить обмежено.

Основними чинниками в умовах війни, які вплинули на припинення бізнесу загалом виявились: геограічне розташування; втрата (знищення) основних та оборотних активів; відсутність або нестача трудових ресурсів через мобілізацію, міграцію, загибель людей, тощо; відсутність постачання сировини в деяких сферах діяльності та неможливість перепрофілювання напрямку діяльності; відсутність ринку збуту виробленої продукції; низька покупна спроможність більшої частини населення; постійні відключення електроенергії та багато чого іншого. Негативних факторів залишається чимало.

Через зазначені вище причини більша частина бізнесу, особливо малого та середнього, опинилась у заручниках ситуації та перед ними постає питання, як і що робити, в якому порядку будувати стратегію, аби ліквідувати непрацюючий бізнес, який стоїть як камінь та не приносить жодної користі.

Тож розглянемо план ліквідації бізнесу на класичному прикладі – Товариства з обмеженою відповідальністю, яке перебуває на загальній системі оподаткування (слід зауважити, що загалом процедура не відрізняється від ліквідації платників податків, які перебувають на спрощеній процедурі оподаткування, обліку та звітності).

Етапи загального порядку ліквідації товариства наступні:

1. Прийняття рішення власника (учасників) про припинення юридичної особи шляхом ліквідації.

2. Повідомлення органу, що здійснює державну реєстрацію про початок процедури ліквідації.

3. Державний реєстратор шляхом обміну інформації з ДПС, ДСС та ПФУ надсилає повідомлення про ліквідацію підприємства, що є підставою для проведення позапланової документальної перевірки платника податків.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст