Декілька тижнів тому столицю, а також деякі обласні центри сколихнула новина: Хрещатик, основні артерії міста, підземні паркінги та торгові центри опинились під водою через сильну зливу. Сотні автомобілів були затоплені, десятки – побиті гілками дерев, вивіски магазинів та невеликі споруди було повалено, повідомляє ukrainepravo.com.
Як вбачається із даних ЗМІ, негода не була критичною, однак зливні каналізаційні системи та комунальні служби не впорались із поставленою задачею.
Тож хто понесе відповідальність перед автовласниками за завдану шкоду? Чи має юридичну перспективу подання позовів до Київради чи є сенс відшкодування шкоди за рахунок страхових виплат? “Українське право” вирішило проаналізувати законодавство та судову практику з даного питання.
Читайте статтю: Штраф у мільйон за керування авто на іноземній реєстрації: подальші дії
ПОРАДИ ЕКСПЕРТІВ ТА ПОЗИЦІЯ КИЇВРАДИ
Із аналізу публікацій у ЗМІ вдається виокремити декілька можливих шляхів відшкодування завданої власникам авто шкоди:
1) страхові компанії, у разі наявності полісу КАСКО та доведення факту заподіяння шкоди внаслідок стихійного лиха (etcetera, fakty.ictv, fakty.ictv, segodnya);
2) власники паркувального майданчика, як особа, що бере на себе зобов’язання по збереженню авто (lb.ua, lb.ua, fakty.ictv);
3) КМР, КМДА, у разі виявлення прихованих порушень норм містобудування, що могли призвести до затоплення (lb.ua, etcetera, segodnya, strana.ua);
4) комунальні служби (зокрема, Київавтодор), у разі виявлення порушень в роботі дощової каналізаційної системи чи порушень нормативів при будівництві доріг (lb.ua).
Таким чином, найбільш перспективним є шлях стягнення шкоди за рахунок страхового відшкодування, однак це актуально лише для власників КАСКО, у яких в договорі із страховиком серед страхових випадків наявні стихійні лиха. До того ж, проблема може виникнути на етапі доведення існування дійсно факту понаднормового рівня опадів. Інший шлях – це стягнення шкоди із власника парковки, де було припарковано автомобіль (наприклад, біля торгового центру). Найбільш складним та найменш вірогідним у питанні знаходження необхідної доказової бази є шлях подання позову до Київради, КМДА або комунальних служб. В такому разі необхідно буде довести причинно-наслідковий зв’язок між діями чи бездіяльністю зазначених органів та завданою власнику авто шкоду.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.