Главная Блог Аналитические статьи Статьи ТОП-5 тез голови Держпродспоживслужби Володимира Лапи про систему контролю в Україні

ТОП-5 тез голови Держпродспоживслужби Володимира Лапи про систему контролю в Україні

23.07.2018
Автор:
Просмотров : 1743

1. Про проведення позапланових перевірок у відповідь на скаргу покупців

Ситуація змінилася з 4 квітня цього року, коли набув чинності закон «Про державний контроль в сфері обігу харчових продуктів», повідомляє agropolit.com. Прийнятий закон адаптує український закон до європейського. Залежно від критеріїв ризику передбачаються види контролю:

1. Низькоризикована продукція – може бути тільки документальний контроль.

2. За більш високим ступенем ризиків – фізичні перевірки, тобто, коли беруться документи і звіряються, чи дійсно продукція відповідає тому, що написано, чи відповідає упаковка, чи вона герметична, і певний відсоток встановлюється лабораторних досліджень.

Позапланові процедури, можливо, бували й раніше, але процедура була надто складною. Зокрема, перед проведенням перевірки ми повинні були отримати згоду, тобто в міністерства додатково ще отримувати згоду. В результаті, коли споживач скаржиться, він розраховує, що заходи контролю будуть за декілька днів. Європейські принципи – це в той же або на наступний день. А згода на інформування політики займала декілька тижнів. Тобто, товару, на який скаржилися, уже по суті не було на поличках супермаркета, якщо йдеться про швидкопсувну продукцію, а в більшості випадків нарікають саме на неї.

Читати до теми: Володимир Лапа: Із 1 січня Держпродспоживслужба планує виходити на перевірки за 2—3 дні після скарг

Зараз ситуація змінилася. З 4 квітня ми маємо можливість перевіряти без згоди інформування, але повинно бути трактування закону обґрунтоване споживачем. Мається на увазі скарга (дата, підпис, ім’я по батькові, адреса, конкретна назва господарюючого суб’єкта). Я просив би на це звертати увагу – не назва торгової марки, а саме господарюючого суб’єкта (це можна подивитися в куточку споживача – ТОВ, ПП, фізична особа, підприємець) та адреса такого суб’єкта. Також потрібно додавати документи, які підтверджують взаємовідносини, щоб не було замовних скарг, як це бувало раніше, коли органи контролю направляли на того чи іншого конкурента в корпоративних війнах. Тому під час купівлі потрібно брати чек, щоб додати як підтверджуючий документ, та письмове оскарження, після чого ми виконуємо позастрокову перевірку. Така можливість є. Не скажу, що зараз є велика кількість скарг, але хотів би акцентувати увагу споживачів на тому, якщо бачите прострочену продукцію або яка, на вашу думку, фальсифікована (у нас багато є народних методів, як ідентифікувати наявність пальмової олії). Іншими словами, якщо написано «масло», а є підозра, що використовується саме пальмова олія – будь ласка, чек, скарга – і ми виконуємо перевірку. У процесі перевірки проводимо лабораторні дослідження, так це буде не підозра, а доведення чи недоведення.

Заява від споживача подається в письмовій формі. Адреси територіальних органів Держпродспоживслужби є у нас на сайті. Можна відіслати, або привезти та зареєструвати скаргу, і вона одразу піде в роботу. Ми працюємо над тим, щоб можна було подавати скарги в електронній формі, проте поки що є юридичні ускладнення з тим, що заява повинна бути підписана, та як ідентифікувати, чи вона справді підписана самим споживачем. Але я гадаю, що ми це вирішимо найближчим часом. Також зараз в областях будемо запускати співпрацю з Центрами надання адміністративних коштів (ЦНАП), щоб не шукати найближчий територіальний орган нашої служби, а скористатися цією структурою. Законом передбачено, щоби туди також могли подаватися скарги.

2. Основні види порушень у супермаркетах

Найчастіше – це температурний режим при зберіганні. Також непоодинокі випадки, коли здійснюється виробництво та реалізація продукції незареєстрованими потужностями. Закон передбачає, що будь-який оператор ринку харчових продуктів повинен бути зареєстрованим. Процедура проста: форма А4, заповнити інформацію про своє підприємство, передав в територіальний орган Держпродспоживслужби і протягом 10 днів тебе вносять до реєстру. Це ліберальний режим, він також працює в Європейському Союзі, аби не створювати умови та складнощі для започаткування бізнесу. Зрозуміло, що після того як ти почав роботу, мусиш дотримуватися санітарного та ветеринарного законодавства та інших форм. Але початок бізнесу у нас спрощений. Реєстрація передбачена для того, щоб ми як орган контролю розуміли, хто працює на нашому ринку, і могли здійснювати заходи планового контролю.

Читати до теми: У Держпродспоживслужбі спростували інформацію про те, що українці п’ють радіоактивне молоко

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст