Як часто в повсякденному житті ми зіштовхуємось з проблемами споживчих відносин, що виникають між покупцем та продавцем? Деякі суперечки, як правило вирішуються відразу, шляхом взаємних перемовин між сторонами, проте якщо сторони не можуть знайти компроміс, або вимоги покупця чи запропоноване рішення продавця не відповідає реаліям спору, як діяти в такій ситуації?
Щорічно в Україні продається приблизно 90 000 лише нових автомобілів і вірогідність того, що саме ваш автомобіль виявиться з недоліком може завжди мати місце. У даній статті ми розглянемо проблемні випадки купівлі автомобіля в розрізі Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) та розберемо коли та яким чином можливо захистити порушене право.
Відразу необхідно зазначити, що Закон не регулює відносини щодо купівлі автомобіля у фізичних осіб, а тому в статті мова піде про основні права споживача у взаємовідносинах при купівлі нового автомобіля в офіційного дилера або бувшого у використанні (далі - б/в) автомобіля з автомобільних площадок (адже в основному вони зареєстровані як юридичні особи).
У реаліях нашого часу купуючи б/в автомобіль новий власник завжди може наражатися на подальші ризики виявлення дефектів авто. В такому випадку, закон не зобов’язує продавця такого авто надавати гарантійну підтримку покупцю, тому у разі виникнення поломок автомобіля чи виявлення технічних несправностей, про які покупець не знав під час купівлі, такий ремонт лягає на плечі нового власника, звісно якщо покупець та продавець не домовляться між собою про інше.
Проте, якщо новий автомобіль придбаний в офіційного дилера, на нього надається гарантія, в межах строку якої покупець має право звернутися до продавця з вимогою усунути поломку (якщо це гарантійний випадок, а не поломка, яка виникла з вини власника авто).
Можливість захистити свої споживчі права регламентується законодавцем у двох випадках:
У випадку виникнення необхідності відновлення своїх прав, Споживач має право подати відповідну претензію за власним вибором на один із пунктів сервісної мережі, вказаний у Сервісній книжці, Виконавцю або Продавцю за місцем купівлі автомобіля, або Виробнику (ч. 1 ст. 28 Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів, затвердженого наказом Мінпромполітики України від 29.12.2004 року № 721).
Розглянемо більш детально які права має Споживач у разі виявлення недоліку в автомобілі.
Слід відразу зазначити, що під недоліком законодавець розуміє будь-яку невідповідність продукції вимогам нормативно-правових актів, умовам договорів або вимогам, що пред’являються до неї, та інформації про продукцію, наданій виробником. Тобто, іншими словами це певний дефект в автомобілі, який виник не з вини власника та який може бути усунений в розумні строки.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону у разі виявлення протягом гарантійного строку недоліків автомобіля, покупець має право вимагати:
Як правило у споживчих відносинах стосовно такого товару як автомобіль, Споживач вимагає у продавця лише безоплатно усунути недолік в розумний строк.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.