Главная Блог Аналитические статьи Legal Tech Що роблять юристи в ІТ і які є міфи про професію

Що роблять юристи в ІТ і які є міфи про професію

14.05.2024
Просмотров : 1081

Про юристів у IT-компаніях — їхні типові обов’язки, тестові завдання, зарплати й міфи навколо фаху.

Щоб розкрити професію повністю, ми поспілкувалися з десятком юристів, які працюють у штаті IT-компаній. Усі цитати, наведені у матеріалі, взяті з їхніх розповідей. (Джерело: DOU).

Хто такі Legal-спеціалісти в ІТ

Ці фахівці ведуть юридичний супровід компанії у зовнішніх відносинах (з клієнтами, регуляторними органами) та у внутрішній роботі (організації бізнесу, оформленні найму спеціалістів, консультуванні менеджменту та персоналу).

«Юрист аналізує, складає та редагує юридичні документи, роз’яснює юридичні питання, безпосередньо спілкується та веде перемовини про умови співпраці з клієнтом чи його юридичною командою».

Кількість працівників у юридичному відділі залежить від розміру компанії — у середньому це від одного до десяти спеціалістів.

Обов’язки теж залежать від масштабу і можуть поділятися за зовнішнім і внутрішнім принципами. Скажімо, одна команда відповідає за клієнтські контракти та дотримання законодавства окремих країн, а інша — опікується внутрішніми процесами. Але при цьому кожен юрист має бути компетентним в усіх питаннях, щоб у разі потреби замінити колегу у відпустці чи на лікарняному.

Можливий і третій підхід, який більш характерний для великих продуктових компаній. Якщо компанія працює з багатьма різними проєктами, то за ними можуть закріплювати окремих юристів. Це дає змогу глибше розуміти потреби окремих продуктів та налаштовувати ефективнішу комунікацію з їхніми командами. Втім, такий поділ — дуже умовний і залежить від масштабів компанії.

«Основний ресурс кожної ІТ-компанії — це люди. Тому завдання ІТ-юриста — допомагати керівництву компанії та HR-відділу підтримувати здорову атмосферу в колективі, вирішувати спірні моменти».

Чим робота юристів в IT відрізняється від інших сфер

Кардинально робота штатного юриста в ІТ-компанії мало чим відрізняється від роботи юриста, скажімо, будівельної компанії. В обох є завдання з контрактами, комплаєнс, наймання працівників, співпраця з клієнтами. Будь-який юрист має розуміти основний бізнес компанії. Legal аутсорсингової компанії має знати основи розробки ПЗ, як працює ринок, основних гравців, глобальні тренди тощо.

Щоправда, сфера IT більш динамічна. Недостатньо просто одного разу вивчити юриспруденцію. Доводиться періодично оновлювати знання щодо нових тенденцій, інновацій і пов’язаних з ними правових аспектів.

Наприклад, в Євросоюзі тільки за останні два роки ухвалили дві регуляції, що принципово змінюють правила гри на ІТ-ринку. Так Digital Markets Act накладає низку обов’язків на великих гравців ринку, як-от Amazon чи Google, а Digital Services Act змінює відносини між надавачами електронних послуг та їхніми європейськими клієнтами.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст