Главная Блог Аналитические статьи Статьи Проєкт Закону №8231: чи принесе новий мораторій на банкрутство очікуваний результат?

Проєкт Закону №8231: чи принесе новий мораторій на банкрутство очікуваний результат?

14.12.2022
Просмотров : 1548

Попри те, що країна вже понад 9 місяців живе в стані повномасштабної війни, умови та порядок відновлення платоспроможності боржників в Україні регулюються Кодексом, останню редакцію якого прийнято ще до початку збройної агресії російської федерації.

Заради об’єктивності необхідно нагадати, що існують законодавчі ініціативи щодо внесення змін до КУзПБ – багатостраждальний проєкт Закону № 4409, який ще у 2021 році передано на повторне, друге, читання і який досі очікує на це читання, проєкт Закону № 7442, що попри свою назву: «Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства щодо застосування процедур банкрутства у період дії воєнного стану» пропонує зміни, які переважно (понад 80 %) розраховані на застосування у період мирного часу та предмет регулювання яких порушено вже згаданим законопроєктом № 4409.

Не вдаючись до докладного розгляду питання актуалізації та вдосконалення КУзПБ, необхідно констатувати, що законодавство у сфері банкрутства діє та, так чи інакше, слугує інструментом для досягнення цілей, що виникають у зв’язку з неплатоспроможністю.

Водночас 28.11.2022 Верховною Радою одержано проєкт Закону № 8231 «Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства щодо недопущення зловживань у сфері банкрутства на період воєнного стану».

Законопроєктом №8231 у період дії воєнного стану та протягом 90 днів з дня його завершення пропонується:

  • заборонити відкриття проваджень у справах про банкрутство боржників – юридичних осіб за заявами кредиторів з вимогами, що виникли з 24.02.2022;

  • зупинити вже відкриті провадження у справах про банкрутство боржників-юридичних осіб за заявами кредиторів з вимогами, що виникли з 24.02.2022;

  • продовжити строк, впродовж якого боржник зобов’язаний звернутись до суду із заявою про відкриття провадження у справі (строк встановлений у ч. 6 ст. 34 КУзПБ), за умови, що боржник доведе, що такому зверненню перешкоджали воєнні дії;

  • надати комітету кредиторів та забезпеченому кредитору право щодо зупинення аукціонів з продажу майна боржника, з покладенням на останніх витрат щодо збереження такого майна та ризиків щодо його втрати;

  • зупинити нарахування відсотків на реструктуризовані зобов’язання боржника, припинити нарахування штрафних санкцій за їх невиконання та розстрочити виконання зобов’язань, що передбачені планом санації/ реструктуризації, проте не виконані, на строк виконання плану санації/ реструктуризації.

Оцінюючи доцільність пропозицій законопроєкту №8231, варто згадати слова англійського соціолога та юриста Джеремі Бентама: «Уряд, створюючи закони, подібний до лікаря, який при лікуванні повинен обирати менше зло».

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст