Главная Блог Аналитические статьи Статьи «Продам акаунт в соцмережі». В чому привабливість української юрисдикції для торгівлі акаунтами і до чого тут круасани

«Продам акаунт в соцмережі». В чому привабливість української юрисдикції для торгівлі акаунтами і до чого тут круасани

24.05.2022
Просмотров : 1739

Припустимо, ви готуєте смачні круасани, а ті, хто їх скуштував, щодня чекають на свіжу випічку. Хоча зараз сторінка в Instagram, де ви публікуєте фото круасанів з різних закладів і відгуками про них – більш прибуткова справа.

Круасани – це традиційний бізнес. Втім, якщо ви продаєте акаунти в соціальних мережах, гарантії вартують значно більше. Інтернет запропонує сайти – посередники з торгівлі акаунтами. У них є переваги та істотні недоліки. Нещодавно в Україні з’явилась альтернатива – закон «Про віртуальні активи». Які ризики треба врахувати і як це зробити, в чому привабливість української юрисдикції для торгівлі акаунтами – про це в колонці для AIN.UA розповідають юристи «Василь Кісіль і Партнери» Іларіон Томаров та Маргарита Толмач.

Користуйтеся консультацією: Цифровий спадок, або що буде з акаунтом після смерті його власника

1. Акаунт соцмережі – «віртуальний круасан»

Закон легалізував новий об’єкт – «віртуальний актив», який може приймати різні форми: криптовалюти, доменні імена, ігрові аватари, акаунти в соцмережах, NFT тощо.

Акаунт в соцмережах може бути частиною різних угод:

  1. Простих (продати, взяти кредит під заставу, внести в статутний капітал компанії);
  2. Складних (спільне використання і розподіл прибутку, створення похідних активів: NFT, об’єкти віртуальної реальності; оцінка розміру збитків);
  3. Продаж умовного бізнесу (акаунт має стільки контенту і підписників, щоб генерувати дохід).

2. Акаунт соцмережі: круасан з начинкою

Якщо основна цінність акаунту – підписники, достатньо погодити основні умови. Якщо купуєте акаунт заради контенту або монетизації – приділіть увагу нюансам, перевірте ризики та структуруйте угоду.

Під час переговорів щодо продажу акаунта звертайте увагу на начинку круасана, бо там заховані найцінніші блага. Мова йде про набуття майнових авторських прав на контент, прав на торговельні марки, прав на монетизацію тощо. Без них ви матимете проблеми із комерціалізацією активу.

3. Головний пекар акаунтів

Хоча акаунт існує в межах соціальної мережі, остання майже не бере участь в правочинах. Головним є власник, який має логін і пароль та контролює як контент, так і монетизацію.

Якщо соцмережа забороняє продаж акаунтів, навряд чи вона буде розглядати претензії сторін такого правочину. Суд може взяти до уваги таку заборону, і поставити під сумнів дійсність правочину.

На випадок, якщо щось піде не так, варто заздалегідь обрати право країни, яка легалізувала договори щодо віртуальних активів. Закон збільшить шанси отримати захист в українському суді.

4. Кав’ярня без юрисдикції

Закон запроваджує офіційний ринок віртуальних активів – з продавцями та покупцями, які можуть мати агентів, та зареєстрованими державою торговельними майданчиками-біржами.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст