Про внесення змін до Методики формування спроможних територіальних громад
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести зміни до Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 р. № 214 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 33, ст. 963, № 74, ст. 2425; 2016 р., № 73, ст. 2452; 2017 р., № 72, ст. 2206), виклавши її в редакції, що додається.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям у двотижневий строк внести в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо приведення затверджених перспективних планів формування територій громад у відповідність із цією постановою.
МЕТОДИКА
формування спроможних територіальних громад
1. Ця Методика визначає порядок розроблення перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області (далі - перспективний план) та умови формування проектних спроможних територіальних громад.
2. У цій Методиці терміни вживаються у такому значенні:
проектна спроможна територіальна громада (далі - спроможна територіальна громада) - територіальні громади сіл, селищ, міст, які в результаті добровільного об’єднання (добровільного приєднання до об’єднаної територіальної громади) здатні самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання публічних послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, з урахуванням кадрових ресурсів, фінансового забезпечення та розвитку інфраструктури відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
потенційний адміністративний центр спроможної територіальної громади - населений пункт (село, селище, місто), який має найбільш розвинуту інфраструктуру і, як правило, розташований найближче до географічного центру території спроможної територіальної громади;
зона доступності потенційного адміністративного центру спроможної територіальної громади - територія навколо потенційного адміністративного центру спроможної територіальної громади, що визначається з урахуванням доступності публічних послуг у відповідних сферах на території такої громади.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України, Законах України “Про місцеве самоврядування в Україні” та “Про добровільне об’єднання територіальних громад”, інших нормативно-правових актах.
3. Формування спроможних територіальних громад здійснюється з урахуванням:
здатності органів місцевого самоврядування вирішувати суспільні питання, які належать до їх компетенції, для задоволення потреб населення відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
історичних, географічних, соціально-економічних, природних, екологічних, етнічних, культурних особливостей розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
розвитку інфраструктури відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
фінансового забезпечення відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
результатів попередньої оцінки рівня спроможності спроможних територіальних громад (далі - оцінка рівня спроможності);
оптимальних мереж соціальної інфраструктури та доступності публічних послуг у відповідних сферах.
4. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрація з урахуванням утворених відповідно до Закону України “Про добровільне об’єднання територіальних громад” об’єднаних територіальних громад розробляє відповідно до цієї Методики із залученням представників органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості відповідних адміністративно-територіальних одиниць:
паспорти спроможних територіальних громад за формою згідно з додатком 1.
5. Формування спроможних територіальних громад здійснюється у такій послідовності:
1) визначення потенційних адміністративних центрів спроможних територіальних громад та зон їх доступності;
2) визначення переліку територіальних громад, що входять до складу спроможних територіальних громад;
3) проведення оцінки рівня спроможності.
6. Потенційні адміністративні центри спроможних територіальних громад визначаються у такій послідовності:
1) міста обласного значення та населені пункти - адміністративні центри районів.
Зони доступності таких потенційних адміністративних центрів визначаються на відстані не більш як 20 кілометрів автомобільними дорогами загального користування. Відстань може бути збільшена до 25 кілометрів у разі, коли чисельність населення спроможної територіальної громади в зоні віддаленості від потенційного адміністративного центру більш як 20 кілометрів становить не більш як 10 відсотків загальної чисельності населення такої громади. Така відстань може бути зменшена у разі відсутності автомобільних доріг загального користування чи з урахуванням особливостей рельєфу, що унеможливлює сполучення (ріки без мостів, гори).
Зони доступності потенційних адміністративних центрів спроможних територіальних громад визначаються з урахуванням доступності публічних послуг у відповідних сферах, зокрема часу прибуття для надання швидкої медичної допомоги у невідкладних випадках та пожежної допомоги, що не повинно перевищувати 20 хвилин;