Главная Блог Аналитические статьи Статьи Призначення позаплановоі перевірки за результатом запиту: де межа правомірності дій фіскальноі служби?

Призначення позаплановоі перевірки за результатом запиту: де межа правомірності дій фіскальноі служби?

У ситуації, коли підстави для відмови у задоволенні запиту фіскальної служби відсутні - як надати відповідь, щоб відповідна не зумовила проведення позапланової перевірки?Або, незалежно від змісту відповіді та доданих до неї документів, фіскальним органом все ж таки видано наказ на проведення перевірки – де межа правомірності дій фіскальної служби та яким чином захистити суб’єкту господарювання власні інтереси?

Про ці та інші нюанси юридично грамотної побудови взаємовідносин із фіскальним органом у продовження попереднього матеріалу:

ЧАСТИНА ІІ: Де межа правомірності дій фіскальної служби у призначені позапланової перевірки за результатом запиту?

Читайте статтю: Отримали запит від фіскального органу: як реагувати?

Право податкового органу на проведення документальної позапланової перевірки, передбачене пп.78.1.1. п.78 ст.78 Податкового кодексу України, може бути здійснено у разі, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов’язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

З наведеної норми вбачається, що підставою для проведення перевірки є:

- не надання відповіді на письмовий запит, направлений з підстав, передбачених п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, які нами обговорювалося у попередній публікації,

або

- у випадку, коли сумніви щодо виявлених фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, не усунуті наданими у відповіді на запит поясненнями та їх документальним підтвердженням.

Отже, у контролюючого органу є право на оцінку пояснень та їх документальних підтверджень. Якщо ці пояснення не обґрунтовані або документально не підтверджені, призначення перевірки правомірне.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст