Главная Блог Новости Президент Зеленський планує скасувати адвокатську монополію: які причини

Президент Зеленський планує скасувати адвокатську монополію: які причини

02.09.2019
Просмотров : 3929

У Верховній Раді зареєстровано законопроект Президента про скасування адвокатської монополії, повідомляє sud.ua

29 серпня, в день першого засідання Верховної Ради 9-го скликання, Президент Володимир Зеленський зареєстрував у парламенті проект закону про внесення змін до Конституції України (щодо скасування адвокатської монополії).

Справа в тому, що починаючи з 1 січня 2020 року держоргани не зможуть самостійно представляти свої інтереси в судах, а посадові особи, які наразі здійснюють представництво на підставі довіреності, будуть позбавлені таких повноважень.

Згадайте новину: Реакція НААУ на законопроект президента Зеленського про скасування адвокатської монополії

Відповідно до Конституції України представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах здійснюватиметься виключно прокурором або адвокатами, а штатні юристи втратять свої повноваження на представництво, за винятком малозначних справ та випадків самопредставництва юридичної особи.

«Скасувавши "монополію адвокатури" на представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування, штатні юристи продовжать виконувати свої функції щодо представництва в суді», — зазначали в своїй статті державні експерти експертної групи з доступу до правосуддя Директорату з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Мін'юсту Юрій Сверба, Сергій Гавриленко та Юлія Навроцька.

«Бюджет держоргану на рік не "гумовий" — він не передбачає окремої статті витрат на представництво інтересів в суді, а, отже, на питання "де взяти кошти на судовий збір?", "хто заплатить за поштові відправлення?", "як доїхати до суду, який знаходиться в іншому місті/області?" бухгалтерія має відповідати коштами фонду економії оплати праці (якщо такі є).

А тепер уявіть собі, який колапс очікує систему з 1 січня 2020 року, коли треба буде оплачувати кожен "процесуальний" рух адвоката, а їх кількість неможливо буде заздалегідь передбачити.

За найскромнішими підрахунками тільки в Мін’юсті і дотичних до нього установах щорічно близько 13 тисяч судових справ. Якщо ж провести аналогію з середньою сумою оплати послуг адвоката, який надає безоплатну вторинну правову допомогу, то для представництва інтересів в такій кількості справ необхідний бюджет, як мінімум, в 40 мільйонів гривень!

Згадайте новину:Зізнання без адвоката у вчиненні злочину – порушення конвенції

А в Україні лише на центральному рівні: КМУ (підпорядковано 13 органів), 19 міністерств (сумарно підпорядковано 37 органів), 24 служби, 14 агентств, 4 інспекції, 7 ЦОВВ зі спец. статусом, 4 колегіальні органи, 3 інших ЦОВВ та 27 обласних державних адміністрацій. А якщо говорити про місцевий рівень, то це — сотні ОТГ, райдержадміністрації та територіальні представництва органів державної влади, міські та районні ради. Абсолютна цифра вищевказаних юридичних осіб сягатиме кількох тисяч, і кожна з них потребуватиме юридичних послуг по представництву інтересів в суді саме від адвоката», — підкреслили експерти.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст