Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВСУ від 21.12.2016 року у справі №910/8956/15

Постанова ВСУ від 21.12.2016 року у справі №910/8956/15

03.02.2017
Автор:
Просмотров : 212

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2016 року м. Київ

Судова палата у господарських справах

Верховного Суду України у складі:

головуючого Жайворонок Т.Є., суддів:Берднік І.С., Ємця А.А.,- за участю представників:

Генеральної прокуратури України - Рудак О.В.,

департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - Жука А.М.,

виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - Глущенка Д.В.,

товариства з обмеженою відповідальністю «СВП-ГРУП» - Білецького Д.О., -

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву заступника Генерального прокурора України про перегляд Верховним Судом України рішення Господарського суду м. Києва від 6 жовтня 2015 року, постанови Київського апеляційного господарського суду від 12 січня 2016 року та постанови Вищого господарського суду України від 1 березня 2016 року у справі № 910/8956/15 за позовом заступника прокурора м. Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради до Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - ДЕІ КМДА), комунального підприємства «Київтранспарксервіс» (далі - КП «Київтранспарксервіс»), товариства з обмеженою відповідальністю «СВП-ГРУП» (далі - ТОВ «СВП-ГРУП»), Київської міської державної адміністрації (далі -КМДА) про визнання недійсними розпорядження та договору,

в с т а н о в и л а:

У квітні 2015 року заступник прокурора міста Києва звернувся до суду із зазначеним позовом в інтересах держави в особі Київської міської ради, посилаючись на те, що розпорядженням КМДА від 26 травня 2014 року № 646 (далі - Розпорядження № 646) ТОВ «СВП-ГРУП» затверджено переможцем конкурсу із залучення інвестора до будівництва певного багаторівневого паркінгу та доручено ДЕІ КМДА укласти договір з переможцем конкурсу та замовником - КП «Київтранспарксервіс». В обгрунтування позову послався на те, що умови конкурсу щодо надання інвестору права користування земельною ділянкою суперечать вимогам законодавства, тому такий конкурс є незаконним, а його результати, оформлені відповідним Розпорядженням № 646, є недійсними. Зокрема, оскаржуване розпорядження прийнято КМДА з перевищенням повноважень; ТОВ «СВП-ГРУП» як фактичний користувач земельної ділянки не сплачує жодних коштів за користування нею; умови конкурсу та спірного договору надають інвестору безперешкодну можливість набути право користування земельною ділянкою не на конкурентних засадах, що суперечить вимогам Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Зазначеними розпорядженням та інвестиційним договором порушено право територіальної громади м. Києва на землю. Просив визнати незаконним і скасувати Розпорядження № 646; визнати недійсним інвестиційний договір від 6 червня 2014 року № 050-13/і/137, укладений між ДЕІ КМДА, КП «Київтранспарксервіс» і ТОВ «СВП-ГРУП» (далі - Інвестиційний договір або Договір).

Рішенням Господарського суду м. Києва від 6 жовтня 2015 року, залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 12 січня 2016 року, у задоволенні позову відмовлено.

Постановою Вищого господарського суду України від 1 березня 2016 року рішення суду першої інстанції та постанову апеляційного суду залишено без змін.

У заяві про перегляд з підстав, передбачених п. п. 1, 3 ч. 1 ст. 11116 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК), заступник Генерального прокурора просив скасувати рішення суду першої інстанції, постанови судів апеляційної та касаційної інстанцій і прийняти нове рішення про задоволення позову, посилаючись на неоднакове застосування судом касаційної інстанції норм матеріального права та невідповідність рішення суду касаційної інстанції висновку, викладеному в постанові Верховного Суду України від 21 вересня 2016 року у справі № 3-746гс16.

На обґрунтування заяви надано копії постанов Вищого господарського суду України від 3 грудня 2009 року у справі № 47/28, від 5 жовтня 2010 року у справі № 17/17, від 12 січня 2016 року у справі № 907/238/15, правовідносини в яких, на думку заявника, є подібними до правовідносин у справі, яка розглядається.

Ухвалою Верховного Суду України від 14 листопада 2016 року справу допущено до провадження Верховного Суду України, відкрито провадження у справі та здійснено підготовку справи до розгляду. У мотивувальній частині ухвали зазначено, що заявником пропущено трьохмісячний строк, установлений ч. 1 ст. 11117 ГПК для подання заяви про перегляд судових рішень господарських судів з підстави, передбаченої п. 1 ч. 1 ст. 11116 ГПК; клопотання про поновлення строку не порушено, а відтак у цій частині в допуску справи до провадження Верховного Суду України слід відмовити. У частині заяви про перегляд з підстави, передбаченої п. 3 ч. 1 ст. 11116 ГПК справа підлягає допуску до провадження.

Отже, ураховуючи положення ч. 1 ст. 11117 ГПК та ухвали Верховного Суду України від 14 листопада 2016 року, перегляд судових рішень здійснюється в межах доводів поданої заяви з підстави, передбаченої п. 3 ч. 1 ст. 11116 ГПК.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши наведені заявником доводи, Судова палата у господарських справах Верховного Суду України вважає, що заява заступника Генерального прокурора України не підлягає задоволенню.

У справі, яка розглядається, судами встановлено, що рішенням Київської міської ради від 24 травня 2007 року № 528/1189 затверджено Положення про порядок проведення інвестиційних конкурсів для будівництва, реконструкції тощо, об'єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва (далі - Положення № 528/1189).

Згідно з п. 1.2 Положення № 528/1189 інвестиційний конкурс проводиться з метою створення сприятливих умов для провадження інвестиційної діяльності та забезпечення збалансованого економічного та соціального розвитку міста Києва та поповнення бюджету міста Києва.

Відповідно до п. 1.4 Положення № 528/1189 замовником підготовчих робіт є комунальне підприємство «Київське інвестиційне агентство», яке виконує комплекс підготовчих робіт, необхідних для прийняття рішення Київської міської ради щодо відведення земельних ділянок для реалізації інвестиційного проекту, підготовки проекту договору оренди земельної ділянки між Київською міською радою та переможцем конкурсу, а організатором інвестиційних конкурсів визначено Головне управління економіки та інвестицій КМДА.

За змістом п. 1.5 Положення № 528/1189 рішення про проведення конкурсу та про затвердження переможця конкурсу приймає КМДА за поданням організатора конкурсу шляхом видання відповідного розпорядження.

Згідно з п. 1.6 Положення № 528/1189 об'єктом інвестиційного конкурсу можуть бути, зокрема, інші інвестиційно привабливі об'єкти, у тому числі земельні ділянки, об'єкти архітектурної та містобудівної діяльності, з подальшим вирішенням майново-правових питань та передачею новостворених об'єктів у власність відповідно до умов конкурсу.

У п. 2.1 рішення Київської міської ради «Про діяльність виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» від 15 березня 2012 року № 198/7535 зазначено, що Головне управління економіки та інвестицій КМДА перейменовано у ДЕІ КМДА.

Згідно з п. 2.1.1 Положення № 528/1189 пропозиції до переліку об'єктів, які потребують залучення інвестицій, надаються щомісячно організатору конкурсу структурними підрозділами КМДА, головними управліннями, управліннями, балансоутримувачами зазначених об'єктів.

Пунктом 3.1 Положення № 528/1189 передбачено, що з метою залучення інвестицій до економіки міста набуття права на землю може вирішуватись одним з таких способів: шляхом надання інвестиційно привабливої земельної ділянки у власність або в оренду переможцеві інвестиційного конкурсу у відповідності до цього Положення (надання земельної ділянки за результатами інвестиційного конкурсу) та шляхом викупу земельної ділянки на загальних підставах (шляхом проведення аукціонів) в порядку, встановленому рішенням Київської міської ради від 19 липня 2005 року № 810/3385 «Про затвердження Тимчасового порядку набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві», за умови, що Комісія прийняла рішення про недоцільність проведення інвестиційного конкурсу на такій земельній ділянці (надання земельної ділянки на загальних підставах).

Пунктом 6.2 Положення № 528/1189 визначено порядок проведення конкурсу, відповідно до пп. 6.2.53 якого після виходу розпорядження про затвердження результатів конкурсу та підписання інвестиційної угоди переможець конкурсу вирішує у встановленому порядку питання користування земельною ділянкою.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст