Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 29.11.2016 року у справі №914/4277/15

Постанова ВГСУ від 29.11.2016 року у справі №914/4277/15

07.02.2017
Автор:
Просмотров : 172

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2016 року Справа № 914/4277/15 Вищий господарський суд України в складі колегії суддів:

головуючого - суддів:Поляк О.І. (доповідач), Рогач Л.І., Яценко О.В.,розглянувшиу відкритому судовому засіданнікасаційну скаргу Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської радина постановуЛьвівського апеляційного господарського суду від 02.06.2016у справі № 914/4277/15 Господарського суду Львівської областіза позовомУправління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської радидоФізичної особи-підприємця ОСОБА_4третя особа,яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Галицька районна адміністрація Львівської міської радипростягнення 14 411, 70 грн,за участю представників

від позивача: не з'явились;

від відповідача: не з'явились;

від третьої особи: не з'явились;

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Львівської області від 29.02.2016 у справі № 914/4277/15 (суддя Манюк П.Т.), залишеним без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 02.06.2016 (головуючий суддя - Матущак О.І., судді - Дубник О.П., Скрипчук О.С.), позовні вимоги задоволено частково. Стягнуто з ФОП ОСОБА_4 на користь Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради суму в розмірі 14,33 грн, з яких: 2,15 грн - пені; 12,18 грн - судового збору. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Частково не погоджуючись із зазначеними рішенням та постановою, Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради звернулося до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, у якій просить скасувати рішення Господарського суду Львівської області від 29.02.2016 та постанову Львівського апеляційного господарського суду від 02.06.2016 у справі № 914/4277/15 скасувати в частині відмови у стягненні 13 340,30 грн та прийняти нове рішення, яким задовольнити до стягнення донараховану орендну плату в сумі 13 340,30 грн.

Касаційна скарга мотивована порушенням господарськими судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, а саме: ст.ст. 526, 627 - 629 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, ст.ст. 42, 43 Господарського процесуального кодексу України.

Відзиву на касаційну скаргу не надходило.

Представники позивача, відповідача та третьої особи своїм процесуальним правом на участь у судовому засіданні не скористалися.

Розглянувши матеріали касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність застосування господарськими судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого господарського суду України дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, 17.04.2014 між Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради (орендодавцем) та ФОП ОСОБА_4 (орендарем) було укладено договір № Г-52-14 (П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення, відповідно до п. 1 якого предметом цього договору є надання орендодавцем орендареві права на тимчасове користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення на умовах оренди на термін відповідно до виданого паспорта на розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення у межах м. Львова. Невід'ємною частиною цього договору є паспорт на розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення, розмір орендованої площі.

Згідно з п.п. 2.1 договору орендодавець зобов'язується надати у тимчасову оренду конструктивний елемент благоустрою комунальної власності на розміщення відкритого літнього майданчика площею 14, 0 кв.м (тротуар, газон, тощо) за адресою: АДРЕСА_1.

Пунктом 2.2.2 договору сторони погодили, що орендар зобов'язаний своєчасно та у повному обсязі сплачувати орендодавцю вартість оренди окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності за діючими на день сплати розрахунковими ставками, визначеними згідно з Положенням про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення.

Відповідно до п. 3.2 договору орендар сплачує позивачу плату за користування об'єктом площею 14, 0 кв.м щомісячно, до 25 числа поточного місяця, у розмірі (35,0*14,00*27*18*0,0084)/12*1,2 = 200,04 грн.

Пунктом 4.2 договору сторони узгодили, що при невідповідності встановленого об'єкта соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення погодженому проекту ставка орендної плати збільшується у десять разів на період до усунення відхилень від проекту до часу його демонтажу або отримання дозволу на його розміщення.

Згідно з п. 7 договору термін його дії встановлюється з 01.04.2014 до 31.10.2014 та з 01.04.2015 до 31.10.2015.

28.09.2015 між сторонами була укладена угода № Г-52-14 (П) (Д-15) про внесення змін до вищевказаного договору, згідно з якою підпункт 2.1.1 договору від 17.04.2014 викладено в наступній редакції: "2.1.1 Надати у тимчасову оренду конструктивний елемент благоустрою комунальної власності на розміщення відкритого літнього майданчика площею 14,00 кв.м до 12.07.2015, з 13.07.2015 надати у тимчасову оренду конструктивний елемент благоустрою комунальної власності на розміщення відкритого літнього майданчика площею 17,15 кв.м (тротуар, газон тощо) за адресою: АДРЕСА_1". Пункт 3.2 договору викладено в наступній редакції: "3.2. До 12.07.2015 орендар сплачує орендодавцеві плату за користування об'єктом площею 14.00 кв.м щомісячно до 25 числа поточного місяця в розмірі (35,0*14,00*27*18*0,0084)/12*1,2 = 200,04 грн (двісті гривень 04 копійки) за місяць, у тому числі ПДВ 33,34 грн (тридцять три гривні 34 копійки). З 13.07.2015 орендар сплачує орендодавцеві плату за користування об'єктом площею 17,15 кв.м щомісячно до 25 числа поточного місяця у розмірі (35,0*17,15*27*18*0,0084)/12*1,2 = 245,05 грн (двісті сорок п'ять гривень 05 копійок) за місяць, в тому числі ПДВ 40,84 грн (сорок гривень 84 копійки)".

Господарськими судами встановлено, що відповідно до акту обстеження відкритих літніх майданчиків від 09.04.2014, працівниками Галицької районної адміністрації Львівської міської ради та КП "Адміністративно-технічне управління" було проведено обстеження на відповідність погодженим проектам літніх майданчиків на території Галицького району м. Львова в результаті якого зафіксовано, що відкритий літній майданчик ФОП ОСОБА_4 не відповідає погодженому проекту в частині використовуваної площі: фактична площа відкритого літнього майданчика - 21,0 кв.м, а згідно з паспортом - 14,0 кв.м.

23.05.2014 працівниками Галицької районної адміністрації Львівської міської ради та завідуючим сектору благоустрою ШРП Галицького району було проведено повторне обстеження вказаного об'єкта, за результатами якого складено акт обстеження відкритого літнього майданчика. Як вбачається з вказаного акта, вимогу щодо приведення літнього майданчику у відповідність до погодженого проекту ФОП ОСОБА_4 не виконав.

24.07.2014 за результатами обстеження на відповідність погодженого проекту літнього майданчика за адресою АДРЕСА_1, проведеного працівниками Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, КП "Адміністративно-технічне управління" та завідуючим сектору благоустрою ШРП Галицького району, складено акт, відповідно до якого фактична площа відкритого літнього майданчика - 20,5 кв.м, а згідно з паспортом - 14,0 кв.м; вимогу привести вказаний літній майданчк у відповідність до погодженого проекту ФОП ОСОБА_4 не виконав.

30.10.2014 обстеженням відкритого літнього майданчика, проведеним працівниками Галицької районної адміністрації Львівської міської ради та завідуючим сектору благоустрою ШРП Галицького району, встановлено, що майданчик за адресою АДРЕСА_1 демонтовано.

На підставі вищенаведених актів, комісією з розгляду нарахувань та заборгованості по оплаті за використання нежитлових приміщень територіальної громади м. Львова вирішено провести донарахування ФОП ОСОБА_4 орендної плати в розмірі 13 340,30 грн у зв'язку зі збільшенням ставки орендної плати у десять разів через невідповідність фактичної площі літнього майданчика за адресою АДРЕСА_1 погодженому проекту.

У зв'язку з несплатою орендарем вказаної суми та несвоєчасною сплатою орендної плати за договором від 17.04.2014, Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради звернулось до Господарського суду Львівської області з позовом до ФОП ОСОБА_4 про стягнення з останнього на користь Управління комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради заборгованості в сумі 14 189,59 грн (849,29 грн - заборгованості з орендної плати, 13 340,30 грн - донарахувань у зв'язку зі збільшенням ставки орендної плати у десять разів) та пені в розмірі 3 465,74 грн.

08.02.2016 представником позивача була подана заява про зменшення позовних вимог, в якій останній просив суд стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 14 189,59 грн та пеню у розмірі 222,11 грн.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог в частині стягнення з відповідача донарахованого десятикратного розміру орендної плати в сумі 13 340,30 грн, господарські суди попередніх інстанцій виходили з того, що ненаправлення актів обстеження відкритого літнього майданчика та вимог про усунення порушень відповідачу позбавило його можливості усунути в місячний строк відхилення від погодженого проекту, як це передбачено п. 4.2.9 Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові (далі - Порядок), а також враховуючи відсутність доказів: поштового направлення відповідачу складених працівниками Галицької районної адміністрації та КП "Адміністративно-технічне управління" актів обстеження відкритого літнього майданчика від 09.04.2014, від 23.05.2014, від 24.07.2014, від 30.10.2014, які до того ж були складені в односторонньому порядку, без залучення відповідача; вручення таких актів відповідачу особисто; звернення районної адміністрації до відповідача з вимогою щодо усунення порушень, зазначених у вказаних актах у відповідності до п. 4.2.2 Порядку; призупинення у встановленому порядку дії дозволу на встановлення відкритого літнього майданчика, дійшли висновку про недоведення невідповідності встановленого об'єкта погодженому проекту.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст