Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 28.09.2016 року у справі №911/1827/14

Постанова ВГСУ від 28.09.2016 року у справі №911/1827/14

10.02.2017
Автор:
Просмотров : 163

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 вересня 2016 року Справа № 911/1827/14

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючогоМачульського Г.М. (доповідач),суддівБакуліної С.В., Сибіги О.М.розглянувши у відкритому судовому засіданні

касаційну скаргуТовариства з обмеженою відповідальністю "Алакор Сіті"на постановуКиївського апеляційного господарського судувід12.07.2016у справі№911/1827/14Господарського судуКиївської областіза позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Солстрой"доТовариства з обмеженою відповідальністю "Алакор Сіті"простягнення суми

за участю

- позивача:1) Шипов К.Ю. (довіреність від 04.03.2016) 2) Олєйніков Є.В. (довіреність від 27.04.2016)- відповідача:Степаненко О.М. (довіреність від 02.02.2016),

В С Т А Н О В И В:

Звернувшись у суд з даним позовом, Товариство з обмеженою відповідальністю "Солстрой" (далі - позивач) просило, з урахуванням збільшення позовних вимог, стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Алакор Сіті" (далі - відповідач) 14 514 011,35 грн. основного боргу, 5 254 676,71 грн. інфляційних втрат та 338 414,64 грн. три відсотки річних.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов'язань за договором генерального підряду на будівництво торговельно-складського комплексу з офісними приміщеннями та парковкою від 15.07.2010 № 23/02-06 щодо сплати сум гарантійного фонду у строки, визначені договором.

Рішенням Господарського суду Київської області від 19.05.2015 (суддя Подоляк Ю.В.), залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 12.07.2016 (колегія суддів у складі: головуючий суддя Тищенко О.В., судді Тарасенко К.В., Гончаров С.А.), позов задоволено повністю.

У касаційній скарзі відповідач просить скасувати вказані судові рішення та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити, посилаючись на порушення судами норм матеріального і процесуального права.

У письмових поясненнях представник позивача просить залишити касаційну скаргу без задоволення, вказуючи, що суди повно встановили обставини справи та правильно застосували норми права.

Переглянувши у касаційному порядку оскаржене судове рішення, колегія суддів Вищого господарського суду України, приймаючи до уваги межі перегляду справи в касаційній інстанції, виходить з наступного.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, 15.07.2010 між позивачем (генпідрядник) та відповідачем (замовник) був укладений договір генерального підряду на будівництво торговельно-складського комплексу з офісними приміщеннями та парковкою № 23/02-06 (далі-договір), згідно з умовами якого генпідрядник зобов'язався спорудити і завершити будівництвом торговельно-складський комплекс з офісними приміщеннями та парковкою на перетині вулиці Академіка Заболотного та Столичного шосе в Голосіївському районі м. Києва (далі-об'єкт), а замовник зобов'язався сплатити генпідряднику ціну договору - яка дорівнює 181611415,00 грн. за виконану роботу.

Згідно п. 4.2.1 договору замовником створюється гарантійний фонд шляхом відрахування сум до утримання в порядку і на умовах, визначених у цьому договорі. Кошти гарантійного фонду використовуються та повертаються в порядку і на умовах, визначених в договорі.

Відповідно до п. 14.3.1 договору, у редакції додаткової угоди від 02.12.2010 № 1 до договору, утримання сум для формування гарантійного фонду має гарантувати виконання, завершення робіт та усунення будь-яких недоліків і пошкоджень об'єкту протягом дії договору та гарантійного терміну, визначеного цим договором, як зазначено у цьому договорі. Сума до утримання (гарантійний фонд) формується шляхом щомісячного відрахування (утримання замовником) 12,73% від розміру вартості робіт виконаних у звітному місяці, при здійсненні платежу, на підставі підписаних актів за формою КБ-2в та довідок про вартість виконаних робіт за формою КБ-3.

Суми до утримання повинні сплачуватися генпідряднику в такому порядку:

- по завершенні об'єкту (пункт 1.1.3.2 цього договору), що засвідчується підписанням акту про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту, генпідрядник виставляє замовнику рахунок-фактуру на 7,73 % (сім та сімдесят три відсотка) ціни договору, а замовник зобов'язаний перерахувати генпідряднику 7,73 % (сім та сімдесят три відсотка) ціни договору в повному обсязі протягом 3 (трьох) календарних місяців з дати прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту (п. 14.3.2 договору в редакції додаткової угоди від 02.12.2010 № 1 до договору);

- через 1 (один) рік з дати завершення об'єкту (пункт 1.1.3.2 цього договору), визначеної датою акту про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкту генпідрядник виставляє замовнику рахунок-фактуру на решту (5% відсотків) ціни договору або суму в розмірі наявного залишку по результату витрачених сум на усунення недоліків і пошкоджень, що виникли в зв'язку з невідповідністю устаткування, матеріалів чи результатів робіт, наданих генпідрядником, умовам договору, а замовник зобов'язаний перерахувати генпідряднику кошти гарантійного фонду у наявному залишку протягом 10 (десяти) днів з дати отримання відповідного рахунку (п. 14.3.3 договору в редакції додаткової угоди від 02.12.2010 № 1 до договору).

Пунктом 3 додаткової угоди від 20.08.2013 № 7 до договору сторони встановили, що договірна ціна за договором складатиме 135 188 079,42 грн. у тому числі - ПДВ - 22 531 346,57 грн.

Судами встановлено, що на виконання умов договору позивачем були виконані, а відповідачем прийняті роботи на загальну суму 134 311 821,43 грн., що підтверджується наступними актами приймання виконаних підрядних робіт: № 1 за січень 2011 року на суму 588 435,12 грн., № 2 за січень 2011 року на суму 679 845,02 грн., № 3 за січень 2011 року на суму 1 015 223,24 грн., № 4 за січень 2011 року на суму 301 182,48 грн., № 5 за березень 2011 року на суму 458 644,39 грн., № 6 за березень 2011 року на суму 2 245 039,33 грн., № 7 за квітень 2011 року на суму 188 344,02 грн., № 8 за травень 2011 року на суму 2 057 581,45 грн., № 9 за червень 2011 року на суму 2 980 505,18 грн., № 10 за липень 2011 року на суму 3 414 350,08 грн., № 11 за серпень 2011 року на суму 4 300 319,08 грн., № 12 за вересень 2011 року на суму 6 817 962,92 грн., № 13 за жовтень 2011 року на суму 8 095 775,15 грн., № 14 за листопад 2011 року на суму 7 561 394,21 грн., № 15 за грудень 2011 року на суму 7 721 662,04 грн., № 16 на суму 1 425 081,42 грн., № 17 за січень 2012 року на суму 5 087 690,56 грн., № 18 за лютий 2012 року на суму 5 874 316,75 грн., № 19 за березень 2012 року на суму 5 383 459,59 грн., № 20 за квітень 2012 року на суму 3 701 386,90 грн., № 21 за травень 2012 року на суму 1 150 000 грн., № 22 за травень 2012 року на суму 431 509,15 грн., № 23 за червень 2012 року на суму 231 869,28 грн., № 24 за липень 2012 року на суму 7 379 430,48 грн., № 25 за серпень 2012 року на суму 5 092 532,63 грн., № 26 за вересень 2012 року № 8 207 768,76 грн., № 27 за жовтень 2012 року на суму 10 423 306,80 грн., № 28 за листопад 2012 року на суму 6 388 470,30 грн., № 29 за грудень 2012 року на суму 4 888 984,98 грн., № 30 за січень 2013 року на суму 1 388 510 грн., № 31 за лютий 2013 року на суму 2 109 200 грн., № 32 за березень 2013 року на суму 3 388 026,55 грн., № 33 за квітень 2013 року на суму 5 924 715,96 грн., № 34 за травень 2013 року на суму 2 931 900,01 грн., № 35 за червень 2013 року на суму 3 251 051,46 грн. та відповідними довідками про вартість виконаних робіт.

Вищезазначені акти приймання виконаних підрядних робіт та довідки про вартість виконаних робіт підписані в двохсторонньому порядку повноважними представниками сторін без будь яких застережень і зауважень та скріплені печатками підприємств.

Відповідно до сертифікату Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 24.10.2013 серії ІУ № 165132970850, виданого на підставі акту готовності об'єкта до експлуатації від 05.08.2013 № 1, засвідчено відповідність закінченого будівництва об'єкта: будівництво торговельно-складського комплексу з офісними приміщеннями та парковкою на перетині вулиці Академіка Заболотного та Столичного шосе у Голосіївському районі м. Києва.

Також встановлено, що відповідач всупереч положень п.п. 14.3.2, 14.3.3 договору, у редакції додаткової угоди від 02.12.2010 № 1 до договору, свої договірні зобов'язання щодо перерахувати позивачу суму гарантійного фонду не виконав, у зв'язку з чим позивач надіслав відповідачу претензію-вимогу від 12.03.2014 № 1-168 разом з рахунком про оплату заборгованості.

Листами від 31.10.14 № 10-496, від 01.12.2014 № 10-541 до яких додані рахунки на оплату, позивач повідомив відповідача про необхідність сплатити кошти гарантійного фонду, однак відповідач претензію про оплату заборгованості та листи з вимогою про необхідність сплатити кошти гарантійного фонду залишив без задоволення, у зв'язку з чим у нього утворився борг у розмірі 14 514 011,35 грн.

Залишаючи без змін рішення місцевого господарського суду суд апеляційної інстанції виходив із того, що оскільки відповідач не виконав взятих на себе зобов'язань за договором щодо сплати суми гарантійного фонду, а роботи по договору були прийняті відповідачем без зауважень, місцевий господарський суд правомірно задовольнив позов та стягнув з відповідача заборгованість.

Підстави для скасування судових рішень відсутні виходячи із наступного.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст