Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 27.07.2016 року у справі №904/8699/15

Постанова ВГСУ від 27.07.2016 року у справі №904/8699/15

10.02.2017
Автор:
Просмотров : 150

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 липня 2016 року Справа № 904/8699/15

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя : Данилова Т.Б. (доповідач)

судді: Данилова М.В., Корсак В. А.

розглянувши матеріали касаційної скаргикомунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської радина постановуДніпропетровського апеляційного господарського суду від 19.05.2016р.у справі господарського суду№904/8699/15 Дніпропетровської областіза позовомкомунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської радидоприватного акціонерного товариства "Дніпропетровський комбінат харчових концентратів"про за участю представників сторін: позивача - відповідача - стягнення заборгованості 161 925,06грн. Беляєва Т.М. дов. №9/28-06 від 04.01.2016 не з'явився В С Т А Н О В И В:

У вересні 2015 року комунальне підприємство "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської ради звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до приватного акціонерного товариства "Дніпропетровський комбінат харчових концентратів" про стягнення 161925,06 грн. за перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин та 2428,88 грн. витрат по сплаті судового збору.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 14.12.2015р. по справі №904/8699/15 (суддя Манько Г.В.), залишеним без змін Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 19.05.2016 ( головуючого судді Сизько І.А., суддів Кузнецової І.Л., Орєшкіної Е.В.) в задоволенні позову відмовлено.

Судові рішення вмотивовані відсутністю підстав для нарахування ПрАТ "Дніпропетровський комбінат харчових концентратів" плати за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк=5 за травень місяць 2015 року на підставі п. 7.13 Правил приймання та скиду (водовідведення) стічних вод підприємства в систему каналізації м. Дніпропетровська та п. 3.3 Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів, оскільки уповноваженими особами ПрАТ "Дніпропетровський комбінат харчових концентратів" не здійснювалось умисне, безпідставне зволікання з допуском представників КП "Дніпроводоканал" на територію комбінату, не створювались перешкоди у відборі проб і обстеженні мереж каналізації, а уповноважені особи КП "Дніпроводоканал" не дотримувались приписів Інструкції по пропускному режиму, затвердженої директором ПрАТ "Дніпропетровський комбінат харчових концентратів ".

Не погоджуючись із судовими рішеннями, комунальне підприємство "Дніпроводоканал" звернулось до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій посилається на порушення судами норм матеріального і процесуального права, просить судові рішення скасувати та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити повністю.

Касаційна скарга вмотивована правом представників КП "Дніпроводоканал" у будь-який час доби доступу до очисних споруд та контролю за скиданням стічних вод у міську каналізаційну мережу, а ПрАТ "Дніпропетровський комбінат харчових концентратів" повинен забезпечити такий доступ і забезпечити присутність свого представника при відборі проб каналізаційних стоків, що виконано відповідачем не було, тому вважає, що плата за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк=5 за травень місяць 2015 року нарахована вірно, а суди безпідставно відмовили в її стягненні.

Заслухавши присутнього представника позивача, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності юридичної оцінки обставин справи та повноти їх встановлення в рішенні і постанові та доводи касаційної скарги, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.

Переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права.

Як встановлено судами попередніх інстанцій та вбачається з матеріалів справи, 25.04.2012. між міським комунальним виробничим підприємством "Дніпроводоканал", правонаступником якого є КП "Дніпроводоканал", (водоканал) та закритим акціонерним товариством "Дніпропетровський комбінат харчових концентратів", правонаступником якого є ПрАТ "Дніпропетровський комбінат харчових концентратів" (абонент) укладено Договір №0942 на надання послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення, за умовами якого водоканал зобов'язується надавати абоненту послуги з централізованого питного водопостачання та водовідведення, а абонент зобов'язується оплачувати послуги в порядку і на умовах, визначених договором та діючим законодавством.

Пунктами 7.2.2, 7.2.5, 7.2.8, 7.2.11 договору передбачено, що абонент зобов'язаний:

- виконувати належним чином вимоги Правил №190, Правил №37, Інструкції №37, Правил №1939, інших нормативно-правових актів України, що регулюють правовідносини щодо надання послуг;

- забезпечити безперешкодний доступ до мереж, арматури, засобів обліку, розподільчих систем та іншого обладнання водопостачання та водовідведення абонента представників водоканалу, за наявності в них відповідного посвідчення, для контролю за технічним станом, за рівнем споживання води питної, а також для виконання відключення і обмеження водопостачання та водовідведення; не перешкоджати здійсненню контролю інженерного обладнання в приміщеннях абонента;

- не перевищувати рівня вмісту забруднюючих речовин у стічних водах та нести відповідальність за якісний склад стічних вод;

- призначити представників абонента, відповідальних за технічний стан мереж, споруд по кожному об'єкту абонента згідно додатку №2 до Договору, уповноважених на складання актів обстежень таких об'єктів, та надати водоканалу довіреності, що підтверджують їх повноваження.

За п. 9.1 Договір набирає чинності з моменту підписання сторонами та скріплення печатками, і в частині надання послуг діє до 25.04.2015р., а в частині оплати - до повного виконання. 24.04.2015 сторонами укладена додаткова угода до Договору №0942, якою в п. 9.1 договору внесено зміни щодо дії Договору в частині надання послуг до 25.04.2018р.

У додатку №4 до Договору сторонами визначені допустимі концентрації шкідливих речовин у стічних водах.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 27.05.2015р. представниками позивача (начальником інспекції та інженером по контролю якості стічних вод) складено акт про відмову підприємства виділити відповідального співробітника та створення перешкод при відборі проб і обстеженні мереж каналізації, в якому зафіксовано, що представники прибули для перевірки на ПрАТ "Дніпропетровський комбінат харчових концентратів" за адресою вул. Молодогвардійська, 1 з 11-52 годин до 12-28 годин, але здійснити перевірку не вдалося з причини "на момент перевірки відповідальна особа була відсутня на підприємстві", про що зазначено в Акті.

09.09.2015 відповідачу з супровідним листом №559 був направлений рахунок №56991 від 30.06.2015 за скид понаднормативних забруднень з урахуванням коефіцієнту кратності і нормативу плати за очищення (перевищення ДК) згідно договору, п. п. 2.1, 2.4, 7.10 Правил приймання стічних вод підприємств від 19.02.2002р. №37; п. п. 2.1, 2.4, 7.10, 7.12 Правил приймання та скиду стічних вод підприємств від 25.12.2012р. №1895, на суму 161925,06 грн., рахунок оплачений відповідачем не був, що й стало підставою для звернення із даним позовом.

Вирішуючи справу по суті, суди попередніх інстанцій виходили із ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", згідно якої вирішення питань водопостачання, відведення та очищення стічних вод, здійснення контролю за якістю питної води належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Рішенням виконкому Дніпропетровської міської ради від 19.02.2015. №129 затверджені Правила приймання та скиду (водовідведення) стічних вод підприємства в систему каналізації м. Дніпропетровська, що поширюються на КП "Дніпроводоканал" та підприємства, установи, організації усіх форм власності, фізичних осіб-підприємців, що скидають усі види стічних вод у комунальну систему каналізації міста.

В п. 1.5 цих Правил зазначено, що Правила встановлюють вимоги до підприємств, які скидають свої стічні води до міської каналізації, регламентують взаємні права та обов'язки підприємств і водоканалу, порядок контролю за виконанням цих Правил, відповідальність та засоби впливу за їх порушення.

Відповідно п. 2.1.6 Правил приймання та скиду (водовідведення) стічних вод підприємств у систему каналізації м. Дніпропетровська, водоканал має право здійснювати позаплановий (в будь-яку годину доби), непогоджений з підприємством заздалегідь, відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидаються, та застосовувати на підставі результатів контролю (при виявленні порушень Правил приймання та умов договору на надання послуг водопостачання та водовідведення) відповідні заходи. Присутність представника підприємства при відборі проб обов'язкова.

Пунктом 2.4.8 цих Правил також передбачено, що підприємства зобов'язані забезпечувати можливість проведення уповноваженими представниками водоканалу у будь-який час доби обстеження роботи локальних очисних споруд та контролю за скиданням стічних вод у міську каналізаційну мережу, включаючи надання необхідних документів, визначених цими Правилами.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст