Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 23.11.2016 року у справі №906/1265/15

Постанова ВГСУ від 23.11.2016 року у справі №906/1265/15

09.02.2017
Автор:
Просмотров : 150

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2016 року Справа № 906/1265/15

Вищий господарський суд України у складі колегії:

Головуючого:Студенця В.І.,суддів:Васищака І.М., Селіваненка В.П.,за участю представників сторін позивача - Сівко Й.Л.; відповідача - не з'явився; третьої особи - не з'явився;розглянувши касаційну скаргу Комунального підприємства "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" Житомирської міської радина постановуРівненського апеляційного господарського суду від21.09.2016та на рішенняГосподарського суду Житомирської областівід07.07.2016у справі№ 906/1265/15за позовомКомунального підприємства "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" Житомирської міської радидоЖитомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету Українитретя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Виконавчий комітет Житомирської міської радипровизнання недійсним рішення

В С Т А Н О В И В:

Комунальне підприємство "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" Житомирської міської ради (далі - КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15") звернулось до Господарського суду Житомирської області з позовом до Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про визнання недійсним рішення адміністративної колегії Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 23.06.2015 № 36-р/к у справі № 3.5-34/2015 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу на КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15".

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 14.08.2015 порушено провадження у справі № 906/1265/15 за позовом КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" до Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про визнання недійсним рішення від 23.06.2015 № 36-р/к у справі № 3.5-34/2015.

Цією ж ухвалою залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Виконавчий комітет Житомирської міської ради.

Рішенням Господарського суду Житомирської області (суддя Машевська О.П.) від 07.07.2016 у позові відмовлено.

Постановою Рівненського апеляційного господарського суду (колегія суддів у складі: головуючий суддя Василишин А.Р., судді Петухов М.Г., Савченко Г.І.) від 21.09.2016 рішення Господарського суду Житомирської області від 07.07.2016 залишено без змін.

Не погоджуючись з постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 21.09.2016 та рішенням Господарського суду Житомирської області від 07.07.2016, КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" подало касаційну скаргу, в якій просить оскаржувані судові рішення скасувати, прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити.

Касаційна скарга мотивована тим, що рішення судів попередніх інстанцій прийняті з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 11.11.2016 касаційну скаргу КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" прийнято до провадження та призначено до розгляду на 23.11.2016.

На адресу суду 22.11.2016 від Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача. Житомирським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України також подано відзив на касаційну скаргу КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15", в якому підприємство просило відмовити в її задоволенні, а оскаржувані судові рішення залишити без змін.

Колегія суддів, розглянувши наявні матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування норм матеріального і процесуального права вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Як встановлено господарськими судами адміністративною колегією Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, за результатами розгляду справи №3.5-34/2015 23.06.2015 прийнято рішення №36-р/к "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу".

За змістом рішення, відділенням АМК було встановлено такі обставини.

У ході проведення дослідження ринку з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлено, що діючі тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлені рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 17.09.2014 №401 "Про внесення до рішень виконавчого комітету міської ради від 16 травня 2013 року №191, 193, 195, 197, 199, 201, 202, 203, 205, 206, 208", яке опубліковане в газеті "МІСТО" 18.09.2014.

Відповідно до квитанцій на сплату послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" почало застосовувати тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з 01.07.2014, тобто ще до прийняття рішення виконавчим комітетом Житомирської міської ради від 17.09.2014 №401, що суперечить чинному законодавству України. При цьому враховуючи те, що рішенням виконавчим комітетом Житомирської міської ради від 17.09.2014 №401 тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлені з 01.06.2014, КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" у жовтні 2014 року було проведено донарахування плати мешканцям будинків за червень 2014 року.

Відповідно до даного рішення, тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкрвих територій, встановлені рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 17.09.2014 №401, повинні застосовуватись з 03.10.2014.

Позивач при розрахунку з мешканцями житлових будинків за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій застосовував тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з порушенням чинного законодавства України.

Дії КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15", які полягають у застосуванні з 01 червня 2014 року по 02 жовтня 2014року тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій порушенням чинного законодавства України, були кваліфіковані відділенням АМК як такі, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченої пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції", зокрема у вигляді зловживання монопольним становищем шляхом вчинення дій, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.

З урахуванням вищевикладеного, відділенням АМК встановлено, що:

- КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" протягом 2011-2014 років та поточного періоду 2015 року займало монопольне становище на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в межах відповідної зони обслуговування м. Житомира з частками 100 відсотків відповідно;

- дії КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15", які полягають у застосуванні з 01 червня 2014 року по 02 жовтня 2014 року тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з порушенням порядку введення їх в дію, визначеного Законом України "Про житлово-комунальні послуги" порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним становищем шляхом вчинення дій, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку;

- за вчинення порушення, зазначеного в пункті 2 цього рішення, відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" зобов'язане сплатити штраф у розмірі 68 000 грн 00 коп.;

- КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" зобов'язано у місячний строк з дня одержання рішення припинити порушення, зазначене у пункті 2 цього рішення, шляхом проведення мешканцям житлових будинків, які обслуговує останній, перерахунку плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за період з 01 червня 2014 року по 02 жовтня 2014 року.

Предметом спору у даній справі є матеріально-правова вимога КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15" до Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про визнання недійсним рішення адміністративної колегії Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 23.06.2015 № 36-р/к у справі № 3.5-34/2015 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу на КП "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 15".

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст