Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 13.09.2016 року у справі №904/1210/16

Постанова ВГСУ від 13.09.2016 року у справі №904/1210/16

10.02.2017
Автор:
Просмотров : 184

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2016 року Справа № 904/1210/16

Вищий господарський суд України у складі: суддя Селіваненко В.П. - головуючий (доповідач), судді Вовк І.В. і Палій В.В.

розглянув касаційну скаргу публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області,

на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.05.2016 та

постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 15.06.2016

зі справи № 904/1210/16

за позовом публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Київ, в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ (далі - Позивач),

до публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" (далі - Відповідач)

про стягнення 40 240,56 грн.

Судове засідання проведено за участю представників сторін:

Позивача - не з'яв.,

Відповідача - Дарій Л.М.

За результатами розгляду касаційної скарги Вищий господарський суд України

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 12.05.2016 (суддя Соловйова А.Є.), залишеним без змін постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 15.06.2016 (колегія суддів у складі: Прудніков В.В. - головуючий, Чимбар Л.О. і Величко Н.Л.): позов задоволено; з Відповідача стягнуто на користь Позивача: 37 944,36 грн. плати за користування вагонами; 2 296,20 грн. збору за зберігання вантажу та 1 378 судового збору.

У касаційній скарзі до Вищого господарського суду України Відповідач просить скасувати оскаржувані судові рішення з даної справи і прийняти нове рішення, яким у позові відмовити. Скаргу мотивовано порушенням господарськими судами у вирішенні спору норм матеріального та процесуального права, в тому числі статей 119, 121 Статуту залізниць України, пунктів 2, 8, 9, 10, 12 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.03.1999 за № 165/3458 (далі - Правила користування вагонами), статей 104, 107, 512, 513, 651 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), статей 42, 34, 43 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України).

Відзив на касаційну скаргу не надходив.

Сторони відповідно до статті 1114 ГПК України належним чином повідомлені про час і місце розгляду касаційної скарги.

Перевіривши на підставі встановлених попередніми судовими інстанціями фактичних обставин справи правильність застосування ними норм матеріального і процесуального права, Вищий господарський суд України дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги з огляду на таке.

Судові інстанції у розгляді справи виходили з таких обставин та висновків.

28.11.2013 державним підприємством (далі - ДП) "Придніпровська залізниця" (залізниця) та Відповідачем (власник) укладено договір про експлуатацію залізничної під'їзної колії Відповідача, яка примикає до станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці № ПР/М-13-2/11-13187 НЮдч (далі - Договір), за умовами якого:

- згідно із Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів і на умовах Договору експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станцій Кривий Ріг Придніпровської залізниці. Під'їзна колія обслуговується власним локомотивом. Межею під'їзної колії є знак "Межа під'їзної колії", який встановлено біля вхідного сигналу Ч станції Допоміжна власника колії на відстані 4 779 м від стрілки примикання (пункт 1);

- даний договір укладається терміном на п'ять років з 11.12.2013 по 10.12.2018 (пункт 20);

- рух поїздів на під'їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції по сигналізації на залізницях України та Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під'їзній колії (пункт 4);

- час перебування вагонів на під'їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів залізниці (пункт 11);

- власник колії сплачує залізниці плату, зокрема: за користування вагонами згідно з Правилами перевезень вантажів; за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання, яка сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) згідно з Правилами зберігання вантажів (пункт 15).

За залізничними накладними залізницею були прийняті порожні власні вагони для перевезення на адресу Відповідача.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст