Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 11.11.2015 року у справі №16/89

Постанова ВГСУ від 11.11.2015 року у справі №16/89

27.02.2017
Автор:
Просмотров : 165

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2015 року Справа № 16/89 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючогоПолякова Б.М.,суддівКоваленка В.М., Короткевича О.Є. (доповідач у справі),розглянувши касаційну скаргу Арбітражного керуючого ОСОБА_17 на постанову та ухвалуЛьвівського апеляційного господарського суду від 08.07.2015 року Господарського суду Закарпатської області від 09.06.2015 рокуу справі Господарського суду№16/89 Закарпатської областіза заявоюТовариства з обмеженою відповідальністю "Закарпатполіметали"про банкрутство,

В судовому засіданні взяли участь представники:

представник арбітражного керуючого ОСОБА_17. - ОСОБА_18.,

арбітражний керуючий - Петик Т.А.,

ПАТ "ДАК "Українські поліметали" - Кравчук А.Б.,

Компанія CENGART FINANCIAL INC - Зайцев Д.С.

ГПУ- Попенко О.С.

В С Т А Н О В И В:

Господарський суд Закарпатської області (суддя Васьковський О.В.) ухвалою від 09 червня 2015 року у справі № 16/89 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпатполіметали" відмовив у задоволенні заяви ліквідатора про зупинення провадження у справі про банкрутство; відмовив у задоволенні заяви ліквідатора про визнання недійсним рішення загальних зборів кредиторів від 07 листопада 2014 року та рішення комітету кредиторів від 26 листопада 2014 року; задовольнив клопотання про припинення повноважень ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпатполіметали" - арбітражного керуючого ОСОБА_17; припинив повноваження ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпатполіметали" - арбітражного керуючого ОСОБА_17; задовольнив клопотання Компанії Cengart Financial INC. та ДАК "Українські поліметали" про призначення ліквідатором ТзОВ "Закарпатполіметали" арбітражного керуючого Петик Тетяну Анатоліївну; призначив ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Петик Тетяну Анатоліївну; відмовив у задоволенні заяви ліквідатора про виключення Компанії Cengart Financial INC. з реєстру вимог кредиторів банкрута у справі № 16/89 з сумою грошових вимог - 19 165 903,31 грн. та вирішив інші процесуальні питання.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 08 липня 2015 року (судді: Гриців В.М. - головуючий, Давид Л.Л., Данко Л.С.) ухвалу Господарського суду Закарпатської області від 09 червня 2015 року залишено без змін.

Не погоджуючись з прийнятими судами попередніх інстанцій процесуальними документами у справі № 16/89, скаржник арбітражний керуючий ОСОБА_17 звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, якою просить скасувати постанову Львівського апеляційного господарського суду від 08 липня 2015 року та ухвалу Господарського суду Закарпатської області від 09 червня 2015 року та прийняти нове рішення, яким у задоволенні клопотання ДАК "Українські поліметали" про припинення повноважень ліквідатора ТОВ "Закарпатполіметали" ОСОБА_17 відмовити; призначення ліквідатором банкрута Петик Тетяну Анатоліївну скасувати; клопотання ліквідатора ОСОБА_17. про зупинення провадження у справі задовольнити; заяву ліквідатора ОСОБА_17. про виключення Компанії Cengart Financial INC. з реєстру вимог кредиторів боржника з сумою грошових вимог 19 165 903,31 грн. задовольнити; заяву ліквідатора ОСОБА_17. про визнання недійсними рішення загальних зборів кредиторів від 07 листопада 2014 року та рішення зборів комітету кредиторів від 26 листопада 2014 року задовольнити.

В обґрунтування доводів касаційної скарги скаржник посилається на порушення судами норм процесуального та матеріального права, зокрема, ст.ст. 43, 79 Господарського процесуального кодексу України, ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Разом з тим, кредитор Компанія Cengart Financial INC. та арбітражний керуючий Петик Т.А. проти вимог касаційної скарги ліквідатора ОСОБА_17. заперечують з підстав, викладених у відзивах та просять постанову Львівського апеляційного господарського суду від 08 липня 2015 року та ухвалу Господарського суду Закарпатської області від 09 червня 2015 року залишити без змін.

Кредитор Берегівський міськрайонний центр зайнятості, в свою чергу, подав клопотання про розгляд касаційних скарг без участі його представника. Колегія суддів касаційної інстанції вважає за можливе клопотання задовольнити.

Судова колегія, заслухавши пояснення учасників судового засідання, розглянувши наявні матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Згідно з п. 1-1 Прикінцевих і перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону № 4212-УІ від 22 грудня 2011 року з наступними змінами і доповненнями, чинній з 19 січня 2013 року), норми цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Оскільки провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Закарпатполіметали" порушене 09 червня 2009 року, а ліквідаційна процедура уведена 06 лютого 2010 року, суди правильно керувалися положеннями Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції, чинній до 19 січня 2013 року.

За визначенням статті 3-1 Закону про банкрутство арбітражними керуючими не можуть бути призначені: особи, які згідно з цим Законом вважаються заінтересованими; особи, які мають конфлікт інтересів, - особи, в яких виникає суперечність між особистими інтересами та повноваженнями арбітражного керуючого, що може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання повноважень арбітражного керуючого; особи, які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою; особи, яким заборонено здійснювати цей вид підприємницької діяльності або займати керівні посади; особи, які мають судимість за вчинення корисливих злочинів. До призначення арбітражним керуючим особа має подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб.

Арбітражний керуючий зобов'язаний: здійснювати заходи щодо захисту майна боржника; вживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів; аналізувати фінансову, господарську та інвестиційну діяльність боржника, його становище на ринках; в порядку, установленому законодавством, надавати державному органу з питань банкрутства інформацію, необхідну для ведення Єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; виконувати інші повноваження, передбачені цим Законом.

При реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий зобов'язаний діяти сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника та його кредиторів.

Невиконання або неналежне виконання обов'язків, покладених на арбітражного керуючого згідно з цим Законом може бути підставою для усунення арбітражного керуючого від виконання ним своїх обов'язків, про що господарський суд виносить ухвалу (ч. 9 ст. 3-1 Закону про банкрутство).

Повноваження ліквідатора регламентовано статтею 25 Закону про банкрутство. Серед іншого з дня свого призначення ліквідатор приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом.

Дії ліквідатора можуть бути оскаржені до господарського суду власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) банкрута; особою, яка відповідає за зобов'язаннями банкрута; кожним кредитором окремо або комітетом кредиторів; особою, яка, посилаючись на свої права власника або іншу підставу, передбачену законом чи договором, оспорює правомірність віднесення майнових активів або коштів до ліквідаційної маси (ч. 4 ст. 25 Закону про банкрутство).

Статтею 16 Закону про банкрутство унормовано порядок проведення зборів кредиторів і утворення комітету кредиторів. Зокрема передбачено, що збори кредиторів скликаються арбітражним керуючим за його ініціативою або за ініціативою комітету кредиторів чи інших кредиторів, сума вимог яких складає не менше однієї третини всіх вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, або за ініціативою однієї третини кількості голосів кредиторів - протягом двох тижнів з дня надходження письмової вимоги про їх скликання. Збори кредиторів проводяться за місцезнаходженням боржника. До компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про вибори членів комітету кредиторів; інші питання, передбачені цим Законом. До компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення про вибори голови комітету; скликання зборів кредиторів; звернення до господарського суду з клопотанням про припинення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) та про призначення нового арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), інші питання, передбачені цим Законом. Рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим більшістю голосів кредиторів, якщо за нього проголосували присутні на зборах (комітеті) кредитори, кількість голосів яких визначається відповідно до частини четвертої цієї статті.

Кредитор ДАК "Українські поліметали" заяву про припинення обов'язків ліквідатора арбітражного керуючого ОСОБА_17 мотивує тим, що арбітражний керуючий ОСОБА_17 регулярно та систематично не виконує своїх обов'язків ліквідатора ТзОВ "Закарпатполіметали", у судові засідання по справі не з'являвся, звітів про свою діяльність як ліквідатора банкрута ТзОВ "Закарпатполіметали" не подавав.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст