Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 11.05.2016 року у справі №906/805/15

Постанова ВГСУ від 11.05.2016 року у справі №906/805/15

11.02.2017
Автор:
Просмотров : 177

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2016 року Справа № 906/805/15 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Полянського А.Г. - головуючого (доповідача), Кравчука Г.А., Мачульського Г.М.,розглянувши касаційну скаргуЖитомирського обласного військового комісаріату на постановувід 09.12.2015

Рівненського апеляційного господарського судуу справі Господарського суду Житомирської області № 906/805/15 за позовомГоловного управління Пенсійного фонду України в Житомирській областідоЖитомирського обласного військового комісаріатупростягнення 4242,78грн, за участю представників сторін:

позивача - не з"явились, відповідача - не з"явились,

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Господарського суду Житомирської області від 13.08.2015 р. (суддя - Машевська О.П.) позов задоволено. Стягнуто з Житомирського обласного військового комісаріату на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області - 4242,78 грн. збитків завданих внаслідок переплати пенсії.

Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 09.12.2015 р. (судді - Сініцина Л.М., Грязнов В.В., Мельник О.В.) рішення Господарського суду Житомирської області від 13.08.2015 залишено без змін.

Не погоджуючиcь з рішенням господарського суду та постановою апеляційного господарського суду, Житомирський обласний військовий комісаріат звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати, мотивуючи скаргу доводами про порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого господарського суду України прийшла до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи із наступного.

Відповідно до п. 1 ст. 1119 ГПК України касаційна інстанція за результатами розгляду касаційної скарги має право залишити постанову апеляційного господарського суду без змін, а скаргу без задоволення.

Касаційна скарга залишається без задоволення, коли суд визнає, що постанова апеляційного господарського суду прийнята з дотриманням вимог матеріального та процесуального права.

Як вбачається з матеріалів справи, Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області звернулось до господарського суду з позовною заявою до Житомирського обласного військового комісаріату, в якій просило суд стягнути з відповідача 4 242,78 грн. збитків, завданих внаслідок неправомірної переплати пенсії ОСОБА_4 за період з 01.01.2008 по 30.06.2012. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що внаслідок видачі посадовими особами відповідача недостовірних довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_4, було здійснено неправильне нарахування та виплата пенсії зазначеній особі, тобто було виплачено пенсії в завищеному розмірі, що завдало матеріальних збитків головному управлінню Пенсійного фонду України в Житомирській області.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1522 від 02.11.2006 р. "Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян" затверджено "Порядок передачі органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян", яким визначено механізм передачі органам Пенсійного фонду України від Міноборони, МВС, МНС, СБУ, Державної податкової адміністрації, Державного департаменту з питань виконання покарань та інших органів, що здійснюють призначення пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", функцій з призначення і виплати пенсій.

Згідно статті 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" виплата пенсій, у тому числі додаткових пенсій, доплат, надбавок та підвищень до них, компенсаційних виплат, встановлених законодавством, звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей забезпечується за рахунок коштів Державного бюджету України.

Відповідно до пунктів 1-4 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі Порядок) та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 р. № 393", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 45 від 13.02.2008 р. (Порядок), при виникненні підстав для перерахунку пенсій згідно статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", уповноважені структурні підрозділи повідомляють органи Пенсійного фонду України про зміну розмірів та нові види грошового забезпечення. В свою чергу, органи Пенсійного фонду України після отримання даних про розмір грошового забезпечення здійснюють відповідний перерахунок пенсії.

В порядку частини 3 статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", у зв'язку із набранням чинності 01.01.2008 р. постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу" № 1294 від 07.11.2007 р., виникли підстави для перерахунку пенсій.

Згідно статті 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обгрунтованість їх видачі. Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.

На виконання пунктів 1-3 Порядку Житомирським обласним військовим комісаріатом до Головного управління ПФУ в Житомирській області була надана довідка про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії НОМЕР_1 від 07.03.2008 р. на ім'я ОСОБА_4, яка мала кутовий штамп, підписана посадовими особами військкомату та скріплена печаткою (а.с. 20).

З даної довідки вбачається, що посада пенсіонера ОСОБА_4, яку він займав на день звільнення зі служби (старший спеціаліст спецзв'язку арсеналу), віднесена до категорії "наземного складу авіації".

На підставі вказаної довідки позивачем проведено відповідний перерахунок пенсії ОСОБА_4 та враховано надбавку за безперервний стаж на шифрувальній роботі у розмірі 20 % (137,00 грн.) та за кваліфікацію у розмірі 11 % (75,35 грн.).

У зв'язку із набранням чинності постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 р. № 355 "Про збільшення розмірів пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", до Головного управління ПФУ в Житомирській області від Житомирського обласного військового комісаріату надійшла довідка № 61606 від 05.06.2012 р. (станом на 01.04.2012 р.) для проведення відповідного збільшення розміру пенсії пенсіонеру ОСОБА_4 починаючи з 01.07.2012 р. (а.с.21).

Згідно вищевказаної довідки № 61606 від 05.06.2012 р. посада пенсіонера, яку він займав на день звільнення зі служби (старший спеціаліст спецзв'язку арсеналу), віднесена до категорії "інші військовослужбовці" (а.с.21).

На підставі довідки управлінням пенсійного забезпечення ОСОБА_4 проведено перерахунок пенсії за вислугу років. Розмір пенсії з надбавками склав 1 549,72 грн. (а.с.28).

Позивач зазначав, що при проведенні аудиту в грудні 2013 року Головним управлінням ПФУ в Житомирській області було виявлено розбіжності віднесення посади пенсіонера до відповідних категорій посад військовослужбовців, які містилися в довідках відповідача від 07.03.2008 р. № ХЗ 61606 та від 05.06.2012 р. № 61606.

Листом № 11828/03 від 27.12.2013 р., направленим на адресу Житомирського обласного військового комісаріату, управління ПФУ просило комісаріат для усунення недоліків, виявлених за результатами ревізії, терміново провести тарифікацію грошового забезпечення пенсіонера та надати відповідні довідки станом на 01.01.2008 р. та 01.04.2012 р. (а.с.22). У відповідь на даний лист, Житомирським обласним військовим комісаріатом надано довідки про грошове забезпечення за посадою пенсіонера - ОСОБА_4 НОМЕР_1 від 10.01.2014 р. станом на 01.01.2008 р. та НОМЕР_1 від 10.01.2014 р. станом на 01.04.2012 р., згідно яких грошове забезпечення для обчислення пенсії становило 1 886,68 грн. та 2 674,43 грн. відповідно (а.с.23-25).

На підставі додатково отриманих довідок про грошове забезпечення пенсіонера, розмір щомісячної пенсійної виплати пенсіонера зменшився з 1 471,71 грн. до 1 396,14 грн.

Відповідно до розрахунку позивача за період з 01.01.2008 р. по 30.06.2012 р. пенсіонеру було виплачено пенсію в більшому розмірі на суму 4 242,78 грн. (1471,71 грн. - 1396,14) х 54 (а.с.19).

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст