Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 02.11.2016 року у справі №924/696/15

Постанова ВГСУ від 02.11.2016 року у справі №924/696/15

09.02.2017
Автор:
Просмотров : 140

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2016 року № 924/696/15 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого Стратієнко Л.В.суддів Вовка І.В. Кондратової І.Д.за участі представників: позивача: відповідача: Міхо І.М. Козік Т.Л.розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу державного підприємства "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації"на рішення та постановуГосподарського суду Хмельницької області від 31 серпня 2015 р. Рівненського апеляційного господарського суду від 26 липня 2016 р.у справі№ 924/696/15за позовомприватного підприємства "Бондар"додержавного підприємства "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації"про стягнення 202 135,53 грн. ВСТАНОВИВ:

06.05.2015 р. позивач звернувся в суд з позовом про стягнення з відповідача за договором підряду від 23.08.2011 р. № 50/2011 94 602,50 грн. основного боргу, 52 792,99 грн. пені, 8 383,82 грн. 3% річних, та 46, 355, 22 грн. інфляційних втрат.

Рішенням господарського суду Хмельницької області від 31.08.2015 року (головуючий Смаровоз М.В., судді Димбовський В.В., Заярнюк І.В.), залишеним без змін постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 26.07.2016 р. (головуючий - Тимошенко О.М., судді - Огороднік К.М., Коломис В.В.), позов задоволено. Стягнуто з державного підприємства "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" на користь приватного підприємства "Бондар" 94602,5 грн. основного боргу, 52792,99 грн. пені, 8384,82 грн. 3% річних, 46355,22 грн. інфляційних втрат та 4042,71 грн. відшкодування судового збору.

В касаційній скарзі відповідач, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати постановлені у справі судові рішення та постановити нове, яким у задоволенні позову відмовити.

У відзиві на касаційну скаргу позивач просить залишити її без задоволення, в судові рішення - без змін.

Заслухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справи, суд вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено господарським судом, 23.08.2011р. між ДП „Хмельницькстандартметрологія" (замовником) та ПП „Бондар" (підрядником) було укладено договір № 50/2011, відповідно до умов якого замовник доручає, а підрядник забезпечує відповідно до проектної документації та умов договору виконання будівельних робіт з капітального ремонту вхідної групи приміщень випробувальної лабораторії харчової продукції в адміністративному приміщенні ДП „Хмельницькстандартметрологія" по вул. Свободи, 7 в м. Хмельницькому (п. 1.1. договору).

Згідно з п. 1.2. договору об'єкт капітального ремонту - вхідна група приміщень випробувальної лабораторії харчової продукції в адміністративному приміщенні ДП „Хмельницькстандартметрологія" по вул. Свободи, 7 в м. Хмельницькому. Адреса розташування об'єкта: м. Хмельницький, вул. Свободи, 7. Основні параметри: площа приміщення, що підлягає ремонту, 196 м2.

Відповідно до п. 1.3. договору, склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання підряднику, визначені проектно-кошторисною документацією, яка є невід'ємною частиною договору. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі виконання робіт у разі внесення змін до проектно-кошторисної документації у порядку, зазначеному у п.53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005р. № 668.

Згідно з п. 3.1. договору загальна вартість робіт згідно з договірною ціною складає 148420,49 грн.

Пунктом 3.2. договору визначено, що договірна ціна робіт визначається на основі твердого кошторису, що є невід'ємною частиною договору, є твердою і складає 148420,49 грн. Договірна ціна визначається згідно з вимогами Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000р. № 174 (із змінами та доповненнями) та відомчих норм, з урахуванням тих видів робіт, які підрядник зобов'язується виконати за договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, інших витрат. До розрахунку ціни входять усі види робіт. Не врахована підрядником вартість окремих робіт не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні договору.

Відповідно до п. 3.3 договору у разі необхідності виконання додаткових робіт, уточнення договірної ціни можливе із урахуванням положень п. 25 Загальних умов лише за згодою замовника. При цьому, підрядник зобов'язаний у триденний строк письмово повідомити замовника про обставини, що призвели до виконання таких робіт та одночасно подати замовнику пропозиції з відповідними розрахунками. Неповідомлення чи несвоєчасне повідомлення підрядником про вищевказані обставини та ненадання чи несвоєчасне подання замовнику пропозиції з відповідними розрахунками позбавляє підрядника права посилатись на такі обставини в якості підстав для уточнення договірної ціни.

Згідно з п. 3.5 договору замовник може прийняти рішення щодо уточнення договірної ціни, повідомивши про нього підрядника протягом двадцяти днів з дня одержання відповідного повідомлення. Уточнення договірної ціни буде здійснюватися сторонами із урахуванням положень п.27 Загальних умов.

В п. 4.1 договору зазначено, що виконання зобов'язань замовника за договором забезпечується засобами, передбаченими в п. 14.4 та 16.3 цього договору.

Відповідно до п.п. 6.1, 6.2, 6.3.договору забезпечення робіт (реконструкції об'єкта) проектною документацією покладається на замовника із врахуванням положень Загальних умов, інших нормативних документів. Замовник зобов'язаний передати підряднику проектну документацію на протязі двох днів з моменту укладення договору. Підрядник протягом двох днів після отримання проектної документації перевіряє її комплектність, відповідність установленим вимогам та надає письмово свої зауваження (у разі їх наявності) замовнику. Замовник враховує ці зауваження (у разі їх обґрунтованості) у строки, узгоджені сторонами із урахуванням обсягу зауважень). Замовник має право вносити зміни в проектну документацію із врахуванням умов, визначених в п. 53 Загальних умов.

Згідно з п. 7.1 договору замовник зобов'язаний забезпечити підрядника матеріалами та комплектуючими, що передбачені при визначені вартості робіт, згідно з Державними будівельними нормами „Правила визначення вартості будівництва" (ДБНД. 1.1-1-2000).

За умовами п. 10.1 договору замовник за актом передає підряднику будівельний майданчик (фронт робіт), усі необхідні для виконання робіт матеріали протягом п'яти робочих днів з дня підписанні договору.

Відповідно до п. 12.1 договору фінансування робіт здійснюється за власні кошти замовника на загальну суму 148420,49 грн. Зобов'язання сторін щодо фінансування визначаються положеннями Загальних умов та узгодженого сторонами плану фінансування будівництва. План фінансування повинен бути поданий підряднику на узгодження протягом десяти робочих днів після узгодження календарного графіка виконання робіт.

Згідно з п.п. 13.1, 13.2, 13.4, 13.6 договору розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися із урахуванням положень Загальних умов. Протягом двадцяти робочих днів з моменту набрання чинності цим договором замовник перераховує підряднику аванс у розмірі 50% від суми, передбаченої п. 2.1. цього договору, що складає 74210,25 грн. шляхом безготівкового перерахування коштів на поточний рахунок підрядника, що вказаний у цьому договорі на підставі рахунка, виставленого підрядником. Повна оплата виконаних робіт за договором здійснюється замовником в двотижневий термін після виконання і приймання всіх передбачених договором робіт, на підставі підписаного сторонами акту приймання виконаних підрядних робіт (форма КБ-3), документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість акта здавання-приймання робіт шляхом безготівкового перерахування коштів на поточний рахунок підрядника, що вказані у цьому договорі. Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті визначається в межах вартості робіт, передбачених договірною ціною (кошторисом), із урахуванням виконаних обсягів робіт та їх вартості за одиницю виміру.

Відповідно до п. 14.2 договору, приймання - передача виконаних робіт здійснюється сторонами за актом приймання виконаних підрядних робіт (форма КБ-2в, КБ-3) протягом трьох днів з моменту повідомлення замовника про готовність предмету підряду до здачі.

Розділом 19 договору визначена договірна документація, де в п. 19.1, 19.2 договору вказано, що до договірної документації, крім договору та Загальних умов входять додаткові угоди до договору, проектна документація, кошториси, інші договірні документи тощо. Перелічені документи набувають статусу договірних після підписання договору. Будь-які зміни та доповнення до договору та інших договірних документів вважаються дійсними, якщо оформлені в письмовій формі та підписані (узгоджені) сторонами.

До договору додана договірна ціна на капітальний ремонт вхідної групи приміщень випробувальної лабораторії харчової продукції ДП „Хмельницькстандартметрологія" по вул. Свободи, 7, в м. Хмельницькому (додаткові роботи), що здійснюються у 2012 році, відповідно до якої договірна ціна складає 112602,50 грн. Договірна ціна скріплена підписом керівника підрядної організації, а також підписом та печаткою фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 (технагляд).

Листом № 4 від 23.12.2011р. ПП „Бондар" повідомило генерального директора ДП „Хмельницькстандартметрологія" про те, що згідно з попередньою домовленістю, планові роботи, відповідно до кошторисної документації, ПП „Бондар" мало виконати до 15.12.2011р. В процесі виконання відповідних робіт виникли додаткові, не передбачені раніше роботи, без виконання яких унеможливлювалось виконання планових робіт. В зв'язку з цим виконання планових робіт відтермінувалось. Тому, ПП „Бондар" просило, враховуючи необхідність виконання додаткових робіт, перенести дату здачі-прийняття робіт на 04.01.2012р. Також повідомлено про те, що на відповідний додатковий об'єм робіт та витрати буде надано проектно-кошторисну документацію після завершення всього комплексу робіт.

ПП „Бондар" було виставлено рахунок № 13/01 від 31.01.2012р. ДП „Хмельницькстандартметрологія" на загальну суму 30879,11 грн.

Відповідно до копій банківських виписок, 13.02.2012р., 15.02.2012р., 11.04.2012р. ДП „Хмельницькстандартметрологія" було перераховано на користь ПП „Бондар" 18000 грн. оплати за будматеріали згідно з рахунком № 13/01 від 31.01.2012р.

Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт № 2 за квітень 2012р. від 30.04.2012р., наданого на підтвердження виконання ПП „Бондар" (підрядником) додаткових робіт з капітального ремонту вхідної групи приміщень випробувальної лабораторії харчової продукції, було виконано роботи на суму 112602,50 грн.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст